Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ladáknak miért mutat olyan...

Ladáknak miért mutat olyan sokat a fordulatszámmérő?

Figyelt kérdés

Azt vettem észre, ha a Citroenemet pörgetem, alig megy fölfele a mutató, pedig bőg a motor, ellenben az 1.5ös ladám mérője pedig kis gázfröccsre is sokat mutat. Mitől lehet?


Remélem szakértők tudnak segíteni.


2012. jan. 12. 21:41
 1/3 anonim ***** válasza:
100%

Vagy nem ér el olyan fordulatszámot a Citroën (ha dízel, akkor nem pörög annyit), vagy más a mutató végkitérése (mondjuk nem 270 fok körüli a teljes kitérés, mint a Ladán, hanem kevesebb), vagy valami harmadik ok van benne.

Ez a bizonyos harmadik ok is kétféle lehet. Egyrészt a Lada-motor eléggé pörgős. Mechanikus a gázpedál, szekvenciális kéttorkú karburátor van rajta, tehát nem valami takarékos, de azonnal reagál a gázparancsra. Ezt egy mai, elektronikus gázpedállal szerelt autó sosem fogja produkálni, de még egy késői mechanikus gázpedálos befecskendezős sem. A takarékosságra hangolt motoroknál épp az a spórolás egyik hatékony eszköze, hogy igyekeznek minél visszafogottabban pörgetni az erőforrást, ne kelljen a hirtelen meginduló levegőt plusz üzemanyaggal kompenzálni. A Ladánál meg ebből nincs gond, a gyorsítószivattyú nyom, te meg nézel nagyot, hogy megint 12 litert evett meg százon, pedig tényleg nem is nagyon rúgtad neki.

Másrészt pedig a Lada műszerei nincsenek agyoncsillapítva. Ma már mindennek szépen, visszafogottan kell mozognia, ez akkoriban még másképp nézett ki. Rázós úton a benzinszintjelző kb. olyan, mint az analitikai mérleg: a mutató kilengésének végállását kell figyelni, mert lecsillapodni talán sosem fog a rezgés. Ez van a fordulatszámmérőnél is, nem vitték túlzásba a mutató lengésének csillapítását (azért is van neki ellensúlya), hadd repüljön, ameddig akar, aztán lesz valami. Így mondjuk néha túllendül a várt értéken vagy túl hirtelen csap oda, ez kétségtelenül nem olyan elegáns, mint ha kimérten, látszólag gyorsulás és lassulás nélkül feküdne a megfelelő helyre a mutató. De úgy látszik, látványosabb.

2012. jan. 12. 21:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 A kérdező kommentje:

Köszönöm a kielégítő választ.


Én arra gondoltam, hogy esetleg a ladánál hirtelen gázfröccsnél meglódul a főtengely, és irreálisan nagy feszt indukál a fordulatszámmérő tekercsébe(ha jól tudom, elektromágnese indukció elvén mér). Nem tudom, valószínűleg hülyeség, amit mondok. Mit gondolsz?

2012. jan. 12. 22:13
 3/3 anonim ***** válasza:
Feszultseg ho egyenerteket mer a gyujtotrafo megszakito oldalarol leagaztatva
2012. jan. 13. 09:18
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!