Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mennyire nehéz házilag átalaki...

Hajosmitya kérdése:

Mennyire nehéz házilag átalakitani egy autót elektromosra, vagy hibridre, v csak hidrogénosra?

Figyelt kérdés
Ha van valakinek tapasztalata,megoszthatná.Ilyen üzemanyagárak mellett csinálnom kell valami!
2012. jan. 20. 18:50
 1/7 anonim ***** válasza:
44%
Kb. lehetetlen.
2012. jan. 20. 18:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 Gugu Gabor ***** válasza:
44%

Én azért nem mondanám hogy lehetetlen házilag ép csak elég nehéz. És 0 tapasztalattal lehet kicsit drágább is lesz mintha bemennél a toyota szalonba egy prisuért.

Első lépésként javaslom hogy szerez legalább egy villamosmérnöki és/vagy egy gépészmérnöki diplomát ha megvagy akkor folytassuk.

2012. jan. 20. 19:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:

Már meg ne haragudj, de aki itt kérdi meg, annak igen nehéz. Ha lenne értékelhető tapasztalatod, akkor tudhatnád, hogy nagyjából milyen munka ez.

Előrebocsátom: megoldható a feladat. Lehet "házilag" elektromos autót építeni. Na, nem a sufniban, hanem gépműhelyben, elektromos laborban, egyetemi műhelyben. Viszont ez még mindig nem éri meg neked, a kisembernek. Aki házi villamosításra adta a fejét, az nem azért tette, mert ő most olyan hú, de sokat akar spórolni. Akinek eddig sikerült épkézlába elektromos autót építeni, az szinte mind őrültségből, teljes vagyonát ebbe fektetve, esetleg szponzorpénzekből, villanyautóversenyre vagy egy későbbi sikeres vállalkozás (és sorozatgyártás) reményében, a kezdőtőkét beleforgatva oldotta ezt meg. Olyan ember még mindig nincs, akinek nem ez a hivatása (tehát nem villamosmérnök vagy valami hasonló) és csak úgy, hobbiból, spórolásként átépített volna elektromosra egy autót, majd a végelszámolásnál pozitív lett volna a mérleg. Az akkutelep milliós nagyságrendű, ha használhatót szeretnél (210 Ah-s ólomakkukból megvan olcsóbban, de nem biztos, hogy jó is), a motor talán olcsóbb, a teljesítményszabályzó elektronika pedig könnyen lehet, hogy árban közelebb van az akkukhoz, mint a motorhoz.

Hibridhajtás esetén még több a gond, össze kell hangolni a hajtásrendszerek működését, ez is komoly mérnöki feladat. A tiszta hidrogénhajtásba a BMW-nek is beletört a bicskája, pedig elhiheted, hogy ők kicsit nagyobb kapacitással dolgoztak rajta, mint te. Elkészült pár Hydrogen7, de csak nagyautóban működött használhatóan a rendszer (ott még maradt is némi csomagtér és nem kottyant meg pár száz kiló a váznak és a futóműnek) és akadtak neki bőven gyermekbetegségei (10-12 nap alatt elpárolgott az összes hidrogén és hidrogénüzemben eléggé szűkös volt a hatótáv). Persze lehet üzemanyagcellát is építeni az autóba, akkor is hidrogénnel megy. Ez viszont talán még több pénzt nyelt el eddig, mint a hidrogénüzemű belsőégésű motor és valahogy még mindig nem tökéletes. Arról nem is beszélve, hogy ugyan hol fogod feltölteni a hidrogéntartályt nagy nyomású, alacsony hőmérsékletű, -253 °C-os hidrogénnel?

Igazad van, ilyen üzemanyagárak mellett tenned kell valamit. A legegyszerűbb, amit tehetsz, az az, hogy a jelenlegi technológiából próbálod meg kihozni a legtöbbet. Mondjuk elgondolkodsz azon, hogy feltétlenül mindenhová autóval kell-e menned, illetve bizonyos utakon (pl. munkába járás) nem tudtok-e többen együtt utazni, ezzel osztozva a költségeken. A személyes kényelmedből mindenképpen fel kell adnod valamennyit, ezzel viszont még mindig tudsz spórolni.

2012. jan. 20. 19:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
54%
Há' e kérlek szépen hülyesíg hogy nem lehet házilag is. De lehet, a sógorékkal múltkor a Zetortot csinátuk meg atomreaktorosra, csak kellett hozzá marék plutónium oszt mán úgy szántott künn a határban mint az új nyugatis traktorok. Ne higgyé ezeknek, itten mindent a zü-ze-ma-nyag-lob-bi irányít oszt cseléddé akarnak minket is tenni meg eltitkojják az igazságot. Csináldd meg nyugodtan amilyenre akarod, csak bélerakod a cuccost oszt már megy is. De ha kell segíthetünk mi is, Józsinál az otószerelőnknél vót mútkorában elfekvőben egy adag porszívómotor meg naccsomag gyűjtőből kiszedett AA-elem, az biztos megteszi.
2012. jan. 20. 20:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
Egyébként ne az autódon spórolj: valami elszáll rajta 30-40 km/h fölött, legyen az akármi, te és a körülötted lévők ott már veszélyben vagytok, annyit nem ér meg a dolog, ha nem tudod fenntartani akkor még most add el, ne hosszú távon adósodj el bele. Ha csak a benzinköltség a baj akkor rakass be LPG-gázt.
2012. jan. 20. 20:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
Nem lehetetlen. Pénz kérdése, feltéve ha nincsenek megfelelő ismereteid egy átalakításhoz. Bár akkor is az alkatrészek pénz kérdése. Vannak a neten akik már töltöttek fel ilyen átalakításról leírásokat meg képeket. Én is gondoltam már rá, csak tényleg sok lóvé kellene. Egy dolog, hogy mindent be lehet szerezni és össze is rakod de utána még engedélyeztetni is kell és nem biztos, hogy kapsz is. Viszont szerintem nagy biznisz lehetne belőle, mivel egy Tesla nem 5 millió Ft. Na jó a legolcsóbb lesz 10, de akk is még mindig sok. Elektromos traktorok meg nem lesznek egy jó darabig. Túl sok energiát kell kifejteni, különböző helyeken és ehhez túl sok áram kell, meg olyan elektromotor ami nem melegszik túl. A svédek gondoltak ki egy vezetékhálózatot, mint amit a trolik is használnak csak nem troliknak, hanem teherautóknak és ráadásul autópályán. Érdekes ötlet és tesztelés alatt is van. 4 év alatt, azaz a kérdés kiírása óta sok minden változott. A Mercedes meg a Toyota a Teslatól vásárolja az elektromos autóihoz való alkatrészeket, mivel nekik nincs. :)
2016. ápr. 20. 12:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
[link] íme egy oldal ami segít.
2016. ápr. 20. 12:31
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!