Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért van negatív dőlés a...

Miért van negatív dőlés a hátsó kerekeknél? Hogyan lehetne helyrehozni?

Figyelt kérdés
Észrevettem, hogy a hátsó kerekek vertikális dőlés elég számottevő. Azt is megfigyeltem, hogy a bal-hátsó lengőkar lötyög /ehez már van javító készletem/. Lehetséges, hogy a kikopott csapágy miatt dől ennyire? A másik kerék is dől, de az nem lötyög. Attól még lehet rossz az is, nem?
2012. jan. 24. 20:17
 1/7 anonim ***** válasza:

A lógó csapágy miatt tud dőlni a kerék. Elméletileg nem kellene neki, mert az erőknek pontosan a csapágy (vagy csapágyak) középvonalán kell hatniuk, de a gyakorlatban azért szokott lenni olyan, hogy lógó csapágytól érdekesen dől a kerék.

A hátsó futóműben néha szoktak valamilyen kerékdőlést alkalmazni (általában pozitívat), ennek elősorban a passzív hátsókerék-kormányzásnál van jelentősége, de nem gyakori az olyan futómű, aminél ezt használnák. A negatív dőlésszög jellemzően a használattól alakul ki: a terheléstől meghajlik a hídtest vagy "beül" az autó, esetleg tekerednek a csatolt lengőkarok. Ha minden szilent és csapágy jó (mert a lógó szilentek is képesek ám csodákra), akkor lehet, hogy némi egyengetés szükséges a futómű bekötésénél. De egy futóműállítással foglalkozó műhelyben meg tudják mondani, hogy milyen módszerrel lehet visszaállítani a gyári értékre a kerék dőlését.

2012. jan. 24. 20:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
44%
egy rossz csapagynak mi köze lenne már ahoz hogy hogyan dől a kerék.....mi ez a baromság????nézd meg a szilenteket,bekötési pontokat hogy meg vannak-e húzva rendesen a csavarok....
2012. jan. 25. 09:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
Annyi köze van hozzá, hogy a rossz csapágy miatt a kerék síkja pár fokkal eltérhet attól, amit a csonkállvány kijelöl neki. Ezért aztán például kanyarban nem egyszerűen megtapad a kerék és kúszik az oldalfal, hanem az egész kerék megdől, mert az kisebb erőt igényel. Álló helyzetben pedig ha az erők nem pontosan a csapágyak felezővonalában hatnak (van az úgy néha), akkor rögtön ki tudják billenteni a kereket. Na, nem mondom, olyan nagy negatív dőlést ez azért nem szokott okozni, de kis mértékűre képes.
2012. jan. 25. 10:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
úgy mint a trabantoké? Mert azoké azért olyan hogy ha meg van terhelve akkor kiegyenesedik :D
2012. jan. 25. 11:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
Na, jó, de a Trabantok alatt hátul lengőtengelyhez hasonló futómű van, középen és elöl megtámasztva, hosszú karokkal. A kerekek körív mentén mozognak, így természetes, hogy változik a dőlésük, de mondjuk ez egy csatolt lengőkaros vagy többlengőkaros felfüggesztésnél már nem ennyire szerencsés... :-)
2012. jan. 25. 11:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 A kérdező kommentje:

Ezt olvastam valahol: "A hátsó kerékdőlést nem lehet beállítani."

Továbbá a lötyögős oldalon jobban dől kifelé, mint a stabil oldalon. Tehát lehet hogy tényleg valami gebasz van.

2012. jan. 25. 23:09
 7/7 A kérdező kommentje:
Így van, a külső oldali kúpcsapágy szét volt porladva!
2012. jan. 27. 17:53

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!