Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Akinek van Citroen Xsara...

Akinek van Citroen Xsara Picasso-ja milyen véleménnyel van róla?

Figyelt kérdés

Férjem ilyen autót szeretne minden áron vásárolni, de sógorom egyáltalán nem ajánlja (autószerelő). Én meg csak töröm a fejem, hogy mi legyen....

Állítólag a fenntartása elég nagy. Főleg, ha elromlik valami rajta, akkor az nagyon sokba kerül.

Vélemények erről az autóról?


2012. márc. 11. 11:13
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:

A meg szeretnéd magad kímélni életed legrosszabb döntésétől akkor francia vagy olasz autót NEM vásárolsz.


Kérlek olvasd el az alábbi cikket!! ( totalcar népítélet végeredményben, a legrosszabb helyen természetesen citroen végzett.)

[link]

2012. márc. 12. 10:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
0%

Ha még az autószerelő is lebeszél róla akkor tényleg a férjednek is átgondolni a francia "autó" vásárlást.


Inkább vegyetek egy normális családi autót:

Opel zafira, vw touran.


[link]


[link]


[link]


[link]

2012. márc. 12. 10:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
85%

Nekünk hosszú évek óta csak francia és csak német autók vannak a családban. Még. Németet soha többet.


A citroenekkel csak apróságok voltak, nem kerül sokba, ha baj van vele, de ha a némettel baj van, azzal mindig lehetett vagy 100 ezerrel számolni.

2012. ápr. 30. 19:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
100%

Éljenek a francia autók!


Én is írhatnék olyanokat, hogy német autót soha, amerikait, japánt meg csak meggondolva...stb. De nem teszem. Mi alapján tenném? Egy magánember max. 5-15 autót vezet egész életében. Ebből von statisztikát? Ja, hogy olvasta mások hozzászólásait a neten... Emberi tulajdonság, hogy többnyire csak a kritikákat, a leminősítő véleményeket hangoztatják az emberek. Ami jó az természetes, ami rossz élmény azt mindenkinek elmesélik. így nem lehet statisztikát készíteni elfogultság nélkül.

Én imádom a francia autókat! Tapasztalatom, hogy akik ilyen kijelentéseket tesznek, hogy franciát ne, azoknak nincs saját tapasztalatuk, vagy ha van is, akkor egy agyonnyúzott öreg járgány után mondják, melyet fillérekért vettek...

Az én eddigi francia autóim mint kiválóak voltak! Kevés problémával, apróságokkal többnyire. Viszont nagyon kényelmesek, használatbarát, stílusos, praktikus autók.


A picasso kifejezetten nagy szerelem :-) /jelenleg is az van, de már volt egyszer, akkor anyagi okok miatt adtuk el/ Igazán remek családi járgány! Nem sportautó, de tud menni, ha kell... belefér sok minden, és akkor is megy ahogy kell. :-)


Nem tudom milyen autószerelő cégnél dolgozik sógorod, de épp hogy olcsó autó a maga kategóriájában! Alapára és a fenntartása azaz javítása is. Nem márkaszervizbe kell vinni, ott mindenkit lehúznak, hiszen nem javítanak, csak cserélnek. Akkor is komplett egységeket, nem az apró alkatrészeket. Én egy bejáratot francia autókra specializálódott maszek szervizbe hordom. Ide jár az összes francia autós barátom is. (Budapesten. Ha kell privát megadom a címüket)

2012. máj. 24. 23:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
100%

Na meg mennyit vezeti a legtöbb ember azt az autót, amiből statisztikát csinál?

Én a citroenjeimmel évekig jártam 1400 kilométerekre dolgozni, volt, hogy lenyomtam hetente, meg ugye még ott is közlekedni kellett.

De az biztos, hogy amennyit mentem vele, amilyen kényelmesen, és amennyire soha az életben nem hagyott cserben, és amennyiket rá kellett költeni, én semmiképpen sem mondanám, hogy nem szabad venni.

mentem 20 éves citroennel is ezer kilométerekre dolgozni, karambolom is volt, szálltak belém részeg állatok, és nem lett galacsin a kocsiból, egyedül tudtam kiszállni, miután kihevertem a sokkot. Nekem semmi panaszom.

2012. máj. 26. 21:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
77%

Autóügyben nagyon nehéz objektív információkhoz jutni, mert a legtöbb ember érzelmi alapon értékel, az autóját vagy istenként tiszteli, vagy pedig sárba tapossa. Meg aztán egy hibát van aki kicsinek minősít, van aki nagynak, van aki meg sem említi. Én megpróbálok objektív lenni.


2005 Xsara Picasso 1.6 HDi 110 LE

- 80 ezer kilométerig hibamentes

- 80 ezer km: gázpedál meghalt, beindításkor üveghangig pörgött föl a motor, magától... Autómentő: 10000 Ft, javítás 45000 Ft.

- 84 ezer km: beszakadt a kuplung, váltó sebességben ragadt, autó a délutáni csúcsban a Szépvölgyi út közepén megállt... Autómentő 10000 Ft, javítás 140000 Ft.

- 100 ezer km: mintha menet közben leoltottam volna a motort, az autó megállt és többé nem indult. Nagynyomású szivattyú halál... Autómentő 10000 Ft, javítás 190000 Ft.

- 114 ezer km: beszakadt a kuplung (ismét) a rakparton, szerencsére épp félre tudtam állni. Autómentő 10000 Ft, javítás (hosszas alkudozás után) 26000 Ft.


Az autóban most 159 ezer km van, és a harmadik kuplungszerkezet üzemel benne. Az éppen javításra váró hibák:

- szervókormány (álló helyzetben már nehéz tekerni)

- klíma (egyáltalán nem működik)

- tempomat (egyre ritkábban tudom bekapcsolni)

- kuplung (már megint gyanús hangok jönnek felőle)


Szóval mindenki maga ítélje meg, hogy a Xsara Picasso jó autó avagy sem. Egyébként nagyon praktikus járgány, tágas, kényelmes, jól variálható csomagtér, ha működik, akkor szeretek vele menni.


Összehasonlításképpen:


Suzuki WagonR+ 2000. évi

- 8 év használat

- 150 ezer kilométer

- EGYETLEN hiba sem volt!!! Csak kopó alkatrész csere.


BMW 316 E30 1989-es

- 7 éves korától a mai napig megvan (az egész család tartalékautója)

- 300 ezer km fölött

- EGYETLEN hiba volt: kb. 15 éves korában elfolyt a hűtövíz. Ja, és most már nem működik az elektromos tükör.


Nissan Note 1.4 2008-as

- 35000 kilométernél, épp mikor lejárt a 3 év garancia, a teljes elektronika elszállt. Nemhogy nem indult, még bezárni sem lehetett. Protekciós áron, 115000 Ft-ért javították, plusz a 10000 Ft autómentő.


Barátom VW Golfja, 1.4 140 LE (V-ös)

- 4 év

- 170 ezer km

- szervókormány halál, szelepvezérlés halál, meg néhány apróság, eddig kb. 1 milla a szervizre...


Melyik a jó autó? :)

2012. jún. 4. 11:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
83%

Jó ez a részletes neked, meg az ismerősödnek mi ment tönkre, de amúgy tök mindegy az egész, vegyen mindenki olyat, amilyet akar. Ennyi erővel pont olyan suzukiba meg bmwbe nyúltál bele, aminek semmi baja és pont olyan picassoba, ami szar. Másnak a nissannal nincs baja, más egy vagyont költ a bmwre és bánja, hogy menőzni olyat vett, mert rámegy a gatyája a javításra.


Ez kicsit olyan, mintha a kajáról beszélnénk, és van aki olyat fog ki, amit elsóztak, van aki olyat, mi pont jó és a továbbiakban az alapján hangoztatja, hogy pedig a húsleves az isten/szar, mert neki jó volt/sós volt.


Gondolom neked sem volt 1000 darab picassod amivel ugyanannyit mentél, hogy megállapítsd, hogy most akkor a tied volt szar, vagy az összes.

2012. jún. 4. 12:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
100%

Sok jót és sok rosszat hallottam már a Picassóról. Közeli ismerősünknek is volt, ők meg voltak elégedve az 1.8-as benzines változattal. Ezért is döntöttünk mellette, bár a miénk ugye dízel. Méretéhez és felszereltségéhez képest ennek volt a legjobb ára, a Zafira emlékeim szerint jó egy millióval többe került, a Touran meg csaknem kettővel... Sosem fog kiderülni hogy azokkal mennyi baj lett volna. Az biztos, hogyha nem hagy ott az úton 4-szer is a Citroen úgy, hogy csak trélerrel lehet elmozdítani, akkor lehet még ajánlanám is másoknak. Így azért ezt nem tudnám jó szívvel megtenni - az autó sok jó tulajdonsága ellenére sem - habár lehet, csak nekünk volt/van ilyen pechünk... Még szerencse hogy mind a négy alkalommal itthon történt a baj, pedig sokat jártunk (most már nem merek) vele külföldön.


A WagonR talán azért volt jó autó, mert kiforrott, de rém egyszerű technika, úgy látszik jól összerakva. Pedig abban is volt szervókormány meg klíma...


A BMW meg egy jól megépített autó, és mi jó állapotban vettük meg.


A Nissanról nem tudok mit mondani, csak annyit, a miénk elromlott... Remélem többet nem fog.

2012. jún. 4. 16:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 A kérdező kommentje:
Mindenkinek nagyon szépen köszönöm a hozzászólást!
2012. jún. 20. 20:39
 10/11 anonim válasza:

Nekünk 1.6-os benzines van, a futóműve a legerősebb pontja, a motorban most autópályán 130-nál a belső sávban, előzés közben adta meg magát a gyújtótrafó (két henger leállt, csoda, hogy megúsztuk a balesetet), amúgy az elektronikája a leggyengébb pontja. Volt olyan, hogy nem sikerült lekapcsolni a helyzetjelzőket, ez anno még 140 ezer HUF-ba fájt. Meg előfordul, hogy a üzemanyagszínt jelző led oszlop tankoláskor elfelejt helyes értékre ugrani, és azért ez elég kínos, mert én csak tele szoktam tölteni, ezért így megyek vele 100 kilométert, és újra tanklok, akkor általában már telit mutat, ez félévente megtörténik. A jobb első fényszóró izzója is félévente kiég, szakszerviz szerint: "ez ilyen, és kész".

Aztán kuplung sem a tartós daradjai közé tartozik, ez is volt cserélve 140 ezer kilométernél, pedig ha valaki, akkor én kimélve vezetek. Az elmúlt félévben még jobb első kerékcsapágy is megadta magát, újabb tízezresek. Eszi a vizet(az olajat viszont nem), olyan félévente egy literrel számolok mindig.

Olyan részletek, hogy a kárpit valami olyan anyagból van, hogy gyakorlatilag porszívózhatatlan, meg hogy a váltó olyan kulisszákkal van megáldva, hogy minden váltásnál úgy érzem szétesik, a digitális műszerfal napsütésben láthatatlan, gyári rádió CD-je néha mem szól, alapjárati motor felpörög, majd egy újraindítással megszünik a jelenség már csak megszokás kérdése nálam.

Eddig 80 ezer kilométert mentem vele, három gyereket hordok vele hegyen-völgyön, oviba, iskolába, Németországba, minden törödést megkap (10 ezrenként olajcsere, havonta full mosás, minden időben cserélve, de inkább sokkal előbb), ennek ellenére egy eléggé hálátlan dög. Mondjuk nem egy horror összegek az alkatrészek hozzá, de elég sokszor hagyott ott úgy az út szélén, hogy szeretni tudjam.

Soha nem vennék többé ilyet.

2016. ápr. 2. 13:21
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!