Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi lehet a baja az autómnak?...

Mi lehet a baja az autómnak? Többi lent! Segítség!

Figyelt kérdés
Opel Vectra B1 1997es 2.0DTL. Van rajt sportlégszűrő. Eddig simán ment, volt az a jellegzetes szívóhangja ha bekapcsolt a turbó 1500-1600nál. A minap vettem észre, hogy hidegen egyszerűen nem akar menni az autó, és nem hallani azt a jellegzetes szívóhangot, csak akkor ha 5-6km-ert megyek vele 3000es fordulaton. Szóval ha bemelegszik a motor akkor helyrejön, mintha semmi baja nem lenne az autónak. Ahogy gyorsítok csak berángat néha de nem akar menni úgy ahogy kéne. Mi lehet a baj?
2012. márc. 25. 21:51
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
Sok a levegő, vagy inkább vizes a gázolaj.
2012. márc. 25. 21:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 A kérdező kommentje:
és akkor ha 3000res fordulaton megyek vele 6-7kmet, akkor hogy hogy megjavul és mintha kicserélték volna? nem adagoló? légtömegmérőt nemrég cseréltek.
2012. márc. 25. 22:05
 3/14 anonim ***** válasza:
Üzemmeleg lesz, olyankor már tisztább az égés. De várjunk meg egy hozzáértőt.
2012. márc. 25. 22:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 A kérdező kommentje:
oké. de üzemmelegre ez a motor soha nem ment fel, már amióta nálam van. csak ma, mert nagyon pörgettem. 80fokra se nagyon szokott felmenni és eddig jó volt, vagy nem tudom hogy magyarázzam. szal rossz a termosztát, de eddig nem volt különösebb jele.
2012. márc. 25. 22:25
 5/14 anonim ***** válasza:
Az hogy nem ment üzemi hőmérsékletre eddig, az nem elég jel? Hidegben 5 perc alatt, melegben 2 perc alatt már 90 fok körül kell lennie.
2012. márc. 26. 01:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 A kérdező kommentje:
azt értem hogy 90en kéne lennie. de eddig se ment fel, és jó volt a turbo szívott rendesen.
2012. márc. 26. 02:19
 7/14 anonim ***** válasza:

A gyorsításkor "berángatás" tipikus jele annak amikor eltömődik az üzemanyagszűrő. Minden 2. olajcsere alkalmával, ha magánkutakon vagy kisebb Mol kutakon tankolsz akkor minden olajcsere alkalmával érdemes cserélni!


Ezenfelül ha sokat használod városban vagy nagyon tatás tempóban közlekedsz akkor elképzelhető, hogy lekormolódott a turbód. Ezen egy alapos "kikormolás" segít.

Tehát 4-es sebességi fokozatban minimum 4000-4200 as fordulaton kéne nyomni az autónak 25-30km-en keresztül. (csodákra képes)


Nem tudom mikor volt utoljára olajcsere végezve de ha nagyon régen akkor újjá tud születni az autó a friss olajtól. (természetesen az olajszűrőt is cserélni kell)

Az autód ajánlott olajcsere periódusa: 10-12 000km!!

A következő olajok alkalmasak a te autódba:

*Mobil 1 2000x1

*Mobil 1 3000xe

*Castrol Magnatec 5w 40 b4

*Castrol Magnatec 10w 40 b4

A gyári GM olajat viszont semmiféleképpen ne öntsd bele ... az Opel fórumon nagyon szidják!

Szűrőből a Mannfilter, Knecht gyármány tökéletesen megfelel.

Az olajcserét te magad is el tudod végezni otthon!

2012. márc. 26. 09:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:

Most olvasom, hogy eddig még sose ment fel üzemi hőmérsékletre a mutató! (90c)


Ez nagyon káros a motorra nézve hosszútávon. Mellesleg hideg járatástól a motorolaj is le tud savasodni ami akár motorhibát is eredményezhet.

Az autódnak csak a 90c fokos "üzemelés" az optimális...


Feltétlenül cserélj termosztátot!! (minél hamarabb)

2012. márc. 26. 12:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 A kérdező kommentje:
értem, köszi a választ!
2012. márc. 27. 02:17
 10/14 anonim ***** válasza:
nincs mit. Majd írj, hogy mi újság az autóval!!
2012. márc. 27. 09:17
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!