Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Szabad a kuplungot csúsztatni?

Szabad a kuplungot csúsztatni?

Figyelt kérdés

Pl. ha lelassul az autó 10km/h-ra és 2-ben rángat az autó. Ilyenkor benyomom a kuplongot és nyomva tartom.


De azt hallottam, hogy soha nem szabad a kuplungot folyamatosan nyomni (piros lámpánál üresbe kell tenni), mert pillanatok alatt elkopig.


2012. máj. 18. 18:11
1 2 3
 11/25 anonim ***** válasza:

Imádom,mikor ezen elmélkednek,hogy "jaj még üresben is többet fogyaszt az autó"...



De általában eszébe sem jut egy hosszabb lámpánál leállítani a motort..

2012. máj. 18. 19:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/25 A kérdező kommentje:
Régi az autó, több mint 20 éves, gyakran így is úgy is lefullad mikor indulnék a pirosnál. Jó hogy direktbe nem állítom le.
2012. máj. 18. 19:43
 13/25 anonim ***** válasza:
A vezetéstechnikai részébe inkább most nem mennék bele,ha nemharagszol...:-)
2012. máj. 18. 19:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/25 anonim ***** válasza:
Ha ragaszkodsz az eddig leírt két alapelvhez (1-esbe nem teszed, ha mozog, üresbe nem veszed ki, mert többet fogyaszt), akkor sajnos nem lehet más megoldást kitalálni, mint hogy teljesen kinyomod a kuplungot...
2012. máj. 18. 19:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/25 anonim ***** válasza:
Nade ha folyamatosan nyomod a kuplungot, akkor az ugyanaz, mintha üresben lenne.
2012. máj. 18. 19:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/25 anonim ***** válasza:

"1be nem szabad rakni, ha mozog az autó."


Kis Polskid van? Nem ismerek másik személyautót, amiben nem szinkronos az egyes.

2012. máj. 18. 20:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/25 anonim ***** válasza:

"Szerintem sebességben csak akkor eszik kevesebbet ha motorfékkel mész. Azaz a motor lassítja az autót nem pedig meghajtja. Ilyenkor egyáltalán nem fecskendez a motorba üzemanyagot, szóval ezért nincs fogyasztás."


Viszont motorfékkel felemészted azt a mozgási energiát, amit már előtte befektettél benzin formájában. Tehát ha csak a fogyasztást vizsgáljuk, a motorfékezés többe kerül, mint az üresben gurulás.

2012. máj. 18. 20:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/25 anonim ***** válasza:

"1be nem szabad rakni, ha mozog az autó."


Nem, inkább kínzod kettesben, az jobbat tesz neki, tényleg. Nettó hülyeség.


"Ilyenkor egyáltalán nem fecskendez a motorba üzemanyagot, szóval ezért nincs fogyasztás. "


De, fecskendez. Nettó hülyeség ez is.


Gondold át, ha karbis akkor mindenképp szív üzemanyagot is, ha injektoros akkor pedig a fordulatszám függvényében változik a befecskendezett üzemanyag mennyisége (nagyjából, nem írok szakdolgozatot), a vezérlés nem fogja tudni hogy te most motorfékezel, csak azt hogy pl 3000-ről csökken a fordulat.


"üresben gurulva többet eszik a kocsi, mint sebességben.. ezért nem gurulok üresben."


Ember, mégis mennyit gurulsz üresben? Havi 2000km-t? Szerintem nem, fogyasztásban észre sem lehet venni. Inkább alacsony fordulaton terheled a motort, pont mikor az alacsony fordulat miatt nem tökéletes az olajozás. Biztos megéri az a fél deci spórolás 10000km-en.



Egyébként nem műanyagból van a kinyomócsapágy (jó esetben, bár sok made in dzsunka hulladékot láttam már), valamivel rövidebb lesz az élettartama , mondjuk 5000km-el

, de nem fog pillanatok alatt elkopni.

2012. máj. 18. 21:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/25 anonim ***** válasza:

Egyébként, ahogy már említették is, ha kinyomod a kuplungot kb ugyanaz mint ha üresben gurulnál.

Pont egy tengellyel meg pár fogaskerékkel forgat kevesebbet a motor, ami kb annyit jelent mintha beraknál a jobb1-re egy másfeles kólát.

2012. máj. 18. 21:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/25 anonim ***** válasza:

"De, fecskendez. Nettó hülyeség ez is.


Gondold át, ha karbis akkor mindenképp szív üzemanyagot is, ha injektoros akkor pedig a fordulatszám függvényében változik a befecskendezett üzemanyag mennyisége (nagyjából, nem írok szakdolgozatot), a vezérlés nem fogja tudni hogy te most motorfékezel, csak azt hogy pl 3000-ről csökken a fordulat."


Régi karbis autók fecskendeztek be. De úgy tudom hogy újabb karburátorokban is van olyan cucc ami motorfékezésnél egyszerűen elzárja az üzemanyagot.

injektorosnál pedig egyszerűen nem adagolja az üzemanyagot.

Ilyenkor az "alapjárati" fordulatot nem a berobbangató üzemanyag tartja fent hanem a kerekekből visszamenő erő. Nyilván kompresszió van, szóval elég nagy erő kell ehhez, ezért van olyan nagy fékezőhatása.

2012. máj. 18. 21:58
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!