Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Szabad a kuplungot csúsztatni?

Szabad a kuplungot csúsztatni?

Figyelt kérdés

Pl. ha lelassul az autó 10km/h-ra és 2-ben rángat az autó. Ilyenkor benyomom a kuplongot és nyomva tartom.


De azt hallottam, hogy soha nem szabad a kuplungot folyamatosan nyomni (piros lámpánál üresbe kell tenni), mert pillanatok alatt elkopig.


2012. máj. 18. 18:11
1 2 3
 21/25 anonim ***** válasza:

Új gépeknél így van, ahogy írod, de írta a kérdező hogy 20év fölötti gépről van szó, akkoriban nem volt elterjedt.


Egyrészt szerelő vagyok, másrészt nekem is van egy 26éves bömbim, kipróbáltam anno, nálam hiába a motronic vezérlés, motorféküzemben simán megkapja az alapjárati üzemanyagot. És akkoriban ez volt az egyik legmodernebb elektronikus befecskendezőrendszer.

A korai L-Jetronic és K-Jetronic rendszerek is ilyenek voltak, az biztos.


Egyébként így visszaolvasva kicsit sértő a hangnem, szóval betérdelek a sarokba a kukoricára. Az emberi hülyeség néha ezt hozza ki belőlem. :)

2012. máj. 18. 22:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/25 anonim ***** válasza:

Már vagy 20-25 éve ismeretes a tolóüzemi takarékrendszer. A '80-as évek közepén a "mikrokapcsolós" Lada-karburátorokon is volt ilyen (alternatív név: mikorkapcsolós, utalva az elektronikus alkatrészek néha problémás üzemkészségére). Tehát abszolút nem űrtechnikáról beszélünk.

Kényszerüresjáratban, vagyis motorféknél az üzemanyag-ellátás szünetet tart, a motor "üresen" fut, csak a kerekek forgatják. Vagyis a "motorfékkel kevesebbet fogyaszt, mint üresben" hozzáállásnak van alapja, de ez nem egy vakon követendő, mindig, minden esetben igaz alapbölcsesség. Van, amikor a motorfék előnyösebb és van, amikor üresben gurulni jobb.

Hogy honnan tudja a karburátor vagy a motorvezérlés, mi újság van? Onnan, hogy figyeli a fordulatszámot és a gázpedál állását. Teljesen zárt fojtószelepnél egy adott fordulat (az alapjáratinál pár százzal magasabb szokott lenni) fölött leáll az üzemanyag-ellátás, mikor alá csökken a fordulat, visszatér a benzin, hogy ne fulladjon le a motor. Ez a mai, ECU által vezérelt motoroknál nem meglepő, régen viszont külön elektronikus egység végezte a kapcsolást. Ide érkezett a fordulatszámjel és a gázpedálállás jele, az elektronika pedig egy mágnesszelepet kapcsolt, ami az alapjárati benzinmennyiséget tartotta távol a motortól.

2012. máj. 18. 22:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/25 anonim ***** válasza:
Nem hiszem el hogy létezik ennyi hülye "üresben többetfogyasztmint motorfékkel" ember, akinek csak addig meg az agya hogy a legtöbb új hiperokos sz.r elveszi motorféknél a befecskendezést, és akkor huhu azzal rengeteget neglehet spórolni. Ez szerpentínes uton ahol 30-as kanyarok vannak (amiket max 60-al lehet biztonságosan bevenni) akkor motorfékezel, és addig nem fogyaszt semmit, naneg nem kolok annyit a fék, ez ilyenkor jó dolog. De van néhány tipikus b.rom aki egy egyenes lejtőn bennthagyja sebességben, és örül mint majom a farkának hogy jukdejooo most nem fogyaszt semmit, ha üresbe raknám akkor meg huhuhu zabálná azt az kőkemény óránkénti(!) pár litert. És addig nem jut el az agya hogy az autó üresben sokkal jobban felgyorsulna, sokkal tovább elgurulna, nem menne kárba a mozgási energia, és még hanarabb oda is érne, és nem tartana fel senki gurulót mögötte. Ez a "sebességben kevesebbet fogyaszt" dolog meg tudna őríteni.
2012. júl. 6. 23:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/25 anonim ***** válasza:

@23:41

Ott a pont. Én rengeteget gurulok üresben, érdekes módon minden autóval katalógusadat alatt egy literrel járok... Mindenki más meg átlag kettővel fölötte.

2012. júl. 7. 17:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/25 anonim válasza:
hozzátenném ha dombon lefelé megyünk sose szabad üresbe rakni mert a kuplung valamennyire felpörgeti a válto muvet nem lehet sebességbe kapcsolni
2016. jún. 19. 13:13
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!