Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Renault Megane-t sem szabad...

Renault Megane-t sem szabad megvenni? Első autó.

Figyelt kérdés
Autóvásárlás előtt Opel Astra G és Renault Megane között vacillálok. Mind2 autó 2004-5-ös évjáratú és lehetőleg 800-1M közötti árban van. Totalcar és Autonavigátor oldalakon található felhasználó vélemények viszont azt tükrözik, hogy a Megane mégsem annyira rossz autó, mint a hírhedt francia társaik. Ennyi ember meg nem lehet hülye (vagy mégis?)... Opel Astra G és Renault is kb 7.4-es indexet kapott, mind2 autónak vannak olyan hibái, ami elkeserít.

2012. máj. 28. 17:15
1 2
 1/13 pagan ***** válasza:
ha ilyen megvilágítással nézzük akkor ne vegyél semilyet sem mert mindegyiknek van gyengepontja,és előnye is,szerintem semmi baj a megane al,és az astraval sem,az már más kérdés hogy amit kifogsz az leharcolt lesz vagy megvigyázott,inkább ez alapján válassz
2012. máj. 28. 17:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
67%
nekünk 2004-es meganunk volt, semmigond nem volt soha vele,most a fiamé,egyetemista hhétközben nem megy vele sokat, de hétvégén mindíg elmennek valahová,most sincs gond vele. Én szerettem mert nagyon kényelmes
2012. máj. 28. 17:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 A kérdező kommentje:

Pagan igazad van, rosszul fogalmaztam meg, nincs tökéletes autó ez tény. Viszont kb havi 150-200km-t fogok vezetni előreláthatólag, persze ez a min km, több természetesen lehet. Szóval nem fogom pályán nyüstölni, ilyesmi, városi rohangálásra szeretném, oda egy benzines bőven elég.


A kérdésem arra irányult, hogy normál használat mellett, az autó összeszerelése, anyagminősége szempontjából várható-e hamarabb egy Megane meghibásodása. Van a családban egy 2008-os Clio Grandtour, ahogy lejárt a garancia, a kormányszervó behalt, szervízben 400k-t mondtak a javítására, ott azért még én is elsírtam magam majdnem. Természetesen 70ezerből megoldottuk egy Opel szervízben, csak azért aggasztó, hogy egy 3 éves autónál ilyen előfordulhat, s ilyenkor jutott eszembe az a sok ember, aki azt mondja, francia autót soha.... Persze előfordulhat ilyen típusú hiba másik autónál is, viszont nem biztos hogy ilyen aranyáron mérik az alkatrészeket pl. egy Opelnál.


Ha valakinek van az alkatrészek árairól némi tapasztalata, azt is szívesen fogadom.

2012. máj. 28. 17:40
 4/13 anonim ***** válasza:
73%
Nyugodtan vegyél Meganet, főleg benzinesben gondod nem lesz vele, ha jót választasz. Nem szabad elfelejteni, hogy adott pénzösszegből mindig fiatalabb kevesebbet futott franciát lehet venni.
2012. máj. 28. 19:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 Napkiraly ***** válasza:
6%
láthatod a példából,f betűs autót sose (francia,fiat,ford)
2012. máj. 28. 19:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
100%

Én egy 1,5 dCi Mégane II Grandtour-t hajtottam elég sokat. Elég visszagondolnom rá és görcsbe rándul a gyomrom... Hidd el, akkora tróger trágya hányás autót nem hordott még hátán a föld. Aztán vezettem egy másik ugyanilyen -megkímélt- autót közel a 300.000 km-hez, ami pedig teljesen patent volt. Egyébként az összes többi Renault-val ezt a két végletet tapasztaltam meg azonos típusok esetén.

Astrából volt már alattam minden lehetséges variáció F-től J-ig. A G Astra előnye a rezsóval szemben, hogy sokkal kevésbé érzékeny a használat módjára, tehát nehezebb legyilkolni (ez egyrészt az igénytelenségéből fakad). Alkatrészek ára lényegesen barátibb és annyi van mint az állat. A Mégane pedig sokkal finomabb, kényelmesebb (és kényesebb) autó a baltával faragott G-nél.

Persze mindenki tudja a "mindenbőllehetsz@rtkifogni" örök igazságot, én általános tapasztalataimról beszélek. Hozzáteszem, Astrából annyira problémással még nem volt dolgom, de biztos van erre is példa. Azt mondom, újként valószínűleg meg merném venni a Mégane-t, de így, közel tízévesen nagyobb a rizikó- és szopófaktor, mint a gipszjóska Astra esetében.

Te döntöd el, a kényelem, vagy a nyugodtság a fontosabb.

2012. máj. 28. 19:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
64%
Nem szabad elfelejteni, hogy a Megane sokkal biztonságosabb autó, ami nagyon nem mindegy. Benzinesben jóval kisebb a rizikó, mint dízelben, nem hiszem, hogy nagy gondok lehetnek.
2012. máj. 28. 19:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 A kérdező kommentje:

Azért a Ford annyira nem rossz autó, hogy kerülni kellene. Az új 2-es Fókák elég faszák, igaz első autónak nem akarok milla feletti összeget kiadni, inkább olyan 800-900 körül, 900 a plafon.


Az biztos, hogy a Megane Euro Ncap pontja igencsak jónak számított 10 éve, manapság pedig elfogadott, sőt szinte alap a 30 pont feletti eredmény. Persze nem úgy akarok venni autót, hogy mit bír törésteszten,remélem sohasem adódik alkalom kipróbálni, de jobb érzés egy biztonságos autóval közlekedni.


Amúgy a kényelem annyira nem lenne számomra fontos, inkább az, hogy ne rohadjon ki alólam. Természetesen állapotfelméréssel veszek autót, franciáktól félek, de mondom, ennyi ember nem lehet hülye, mint TC-n és a másik oldalon, hogy annyi pontot kapjon az autó. Rezsós fórumokban is írnak hideget meleget, mind2 autóra, de valahogy mindig az Opel-t érzem győztesnek szervizelés terén. Nem akarom beszopni, évente nem szeretnék több százezret költeni kocsira, főleg úgy, hogy 10.000km-nél nem fogok többet vezetni.

2012. máj. 28. 20:15
 9/13 pagan ***** válasza:
figyelj nekünk rönónk is meg opelünk is van:D,a rönó 6 éves semmi gond nem volt vele még,és van egy 20 éves opelem azzal sincs sok problem hiába oly öreg,mert figyelek rá,persze lehetnek hibás alkatrészek amik hamarabb tönkremennek mint kéne,de hát ez már csak ilyen,alkatrész árak azok márkától függenek,pl:adott mondjuk egy valeo márkájú cucc ami 50 ezerbe kerül,ugyanebből a bosch 100 ezer,de a valeo is elég jó mivel a renault teljesen abból áll,legalábbis a miénk még igen,az újakat nemtom
2012. máj. 28. 20:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 A kérdező kommentje:
Őszintén picit a Renault felé húz a szívem, mert valóban kényelmes, komfortos kis autó, nem olyan fapados mint 1 Astra G. Habár az alkatrész árak drágábbak mint Opelnél. Eszem meg Opel felé húz,mert "igénytelenebb", olcsóbb. Szóval a lényeg az, hogy Renault-ból próbáljak meg olyat kifogni, ami az állapotfelmérésen is viszonylag jó eredményeket mutat. Azért jó olvasni hogy több válaszolóból viszonylag kevesen "szidják". Biztató :)
2012. máj. 28. 20:37
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!