Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A dízel és a benzines motorok...

A dízel és a benzines motorok már régóta törik a fejem. Miért van ez?

Figyelt kérdés
Azt mondják, a benzines hamarabb ugrik, nagyobb az lóereje, magasabb fordulaton pörög. A dízelnek alacsony a fordulatszáma, lassabban ugrik, kisebb a lóereje, de mégis a nyomatéka dupla annyi mint a benzinesének, és ha benne ül az ember, azt érzi h sokkal jobban gyorsul mint a benzines. Ráadásul sokkal erősebb is, annak ellenére h kisebb lóereje van, mint egy azonos ccm es benzines motornak. Ez hogy lehet? Ültem már dízelben is, benzinesben is, és a különbség rengeteg. Míg a benzinesben látom h hamar fent van 100 on, nem érzek olyan nagy gyorsulást. A dízelben amint rálép a gázra, olyan érzés fog el, mintha az összes vér feláramlana a lábamból, a hihetetlen jó gyorsulása miatt. A turbó miatt ennyire erőre kap a dízel a benzinessel szemben?? és ha igen akk miért nem jobb adatokkal rendelkezik már a könyvében is??

2012. jún. 10. 13:19
 1/10 anonim ***** válasza:
28%
Egy ismerősöm ezért váltott A8-ról dízel BMW-re,mert többször állvahagyta a szentendrei úton:-)
2012. jún. 10. 13:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
81%
Az igazsághozmhozzátartozik hogy te valószínüleg egy turbo dieselt hasonlitottal ossze egy szivobenzinmotorral. Meglátásod jó a turbo nagyon sokat számít. Ezt akár otthon is leellenőrizheted hasznaltauton nyiss meg egy ugyanakkora loketterfogatu szivo es turbodiesel autot es nezd meg a teljesitmenykulonbseget. Vagy ha van ismerősöd szivodizelautoval meg megegy turbodiesellel probald ki mind kettőt ég és föld a különbség, a turbo miatt érzed hogy beleprésel az ülésbe, ha egy szivonak kicsit odalépsz jóforman semmi nem történik. Ennek a benzin vs diesel össszehasonlításnak amúgy se sok értelme van. Mindkettőnek ugyanúgy megvannak az előnyei mint a hátrányai, és a legtöbb "teljesitmenyfetisiszta szakerto" általában mindig egy turbos dieselt hasonlit ossze egy szivobenzinessel
2012. jún. 10. 13:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
80%

A dízel nem erősebb, nyomatékosabb. A teljesítmény mérésére a KW/Le szolgál. Amit érzel az a nyomaték, ami miatt közútra sokan jobban tartják a dízeleket.

Az erőt persze ez a nyomaték nem tudja helyettesíteni, ha annyi kakaó lenne a dízelesekben nyilván a sportban is átvette volna a benzinesek helyét. A turbó? Az segít, de dízel-turbót ne a benzinessel hanem a benzin-turbó motorral hasonlítsuk össze.

2012. jún. 10. 13:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
37%
A modern dízelek ugyanolyan dinamikusak min a benzinesek, ha nem jobban.
2012. jún. 10. 13:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
100%
Gyorsuláshoz nyomaték kell nem lóerő.
2012. jún. 10. 15:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
Amire te vagy kíváncsi az a hatásfok. Ez röviden annyit jelent, hogy más vegyületekből tevődik össze a benzin és a gázolaj is és égéskor a gázolaj nagyobb energiát tud leadni mint a benzin ezáltal jobb a hatásfoka. Tudomásom szerint valamennyire az is közrejátszik, hogy a benzin szikra hatására robban míg a dízel a megel hatására azaz öngyulladással.
2012. jún. 10. 17:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
100%
egy modert turbódízel autónál, ha alacsony fordulatról nagy kakaót ad a sofőr, amint felépül a turbónyomás, megjelenik a maximális nyomatéknak a nagy része, már 1500-2000-es fordulat kürül a nyomaték akár 90-95 %-a is, ami rádásul több (kábé másfélszerese), egy azonos lökettérfogatú benzines autóénak, hozzáteszem, turbódízel vs. szívó benzinesről van szó... emiatt érzed úgy, mert lök eggyet, és az alacsony fordulathoz képest elkezd húzni, de utána már nem húz egyre jobban, sőt, 4 ezer felett szinte az összes dízel motor alábbis hagy a "vehemenciával", majd 4500 nál vége mint a botnak. Ezzel szemben egy szívóbenzinesnél a maximális nyomaték kb 4-5 ezres fordulaton jelentkezik, és alapjárattól odáig, nagyjából egyenletesen nő a nyomaték. Viszont gyorsulásnál, és végsebességnél is a teljesítmény számít (egységnyi idő alatt végzett munka), ami forgatónyomaték*fordulatszám, ezért nem nagyobb teljesítményű egy dízel, ami másfélszer akkora , vagy nagyobb nyomatékot tud, mert magasabb fordulaton a nyomatéka csökken, így a nyomaték*ford.szám szorzat nem nő tovább(teljesítmény) , ezzel szemben a benzinesnek az a kisebb nyomatéka nagyobb fordulatszámon jelentkezik, példa, egy átlag 2 literes benzines autó kb 180-200 nm max. nyomatékot tud, és 140 lóerőt, egy mondjuk 2.0 pdtdi , pedig 350 nm nyomatékot, és szintén 140 lóerőt, kb ugyanakkora súlyú autók esetén a 0-100-ra gyorsulás, és végsebesség adatok közel azonosak (tehát nem a nyomaték számít, feltéve hogy csúcsra járatod a benzinest), a dízelnek viszont a nyomatékrugalmassága jó ez kétségtelen, tehát nemkell visszaváltogatni, és nemkell szétforgatni a motort, hogy a maximális nyomatékot kihasználd, ezért praktikusabb ebből a szempontból
2012. jún. 10. 18:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 A kérdező kommentje:
MBela kösz a pontos választ :) ezt szerettem volna tudni
2012. jún. 10. 19:14
 9/10 anonim ***** válasza:

Hogy könnyen megértsd, bemásolok ide neked egy részt Karotta blogjáról (Datsun versenyautót épít, de ez most mind1)

Na szóval tessék: " A nyomaték azt mondja: az adott pillanatban ekkora erővel tudom megcsavarni a főtengelyt. Ha egy motornak 200 Nm a nyomatéka, és te egy marha nagy csőkulccsal megmarkolod a főtengelyt, és ellentartasz a 200Nm-nek, megáll. Ezzel nem mondtunk semmit a motor teljesítményéről. A teljesítmény ugyanis azt mondja, hogy oké, hogy egy adott pillanatban ilyen marha erős vagy, de hányszor vagy ilyen marha erős adott idő alatt? Ha egy perc alatt belenyomsz 6-ot a 150 kilóba a konditermi fekpadon, elég nagy király vagy. De ha a szomszéd padon valaki közben ugyanannyi idő alatt 30-at nyomott az 50 kilóba, akkor ő 1,5 tonnát mozgatott meg, amíg te 900 kg-t. Azaz az ő teljesítménye bő másfélszerese a tiédnek, pedig a te nyomatékod az övének a 3 szorosa, és már azt hitted, lenyúlhatod a gömbmellű csaját.


Így van ez a motorral is. A nyomaték annyit mond meg, hogy mi a motor legnagyobb pillanatnyi erőkifejtési maximuma. A teljesítmény azt mondja meg, hogy mennyi munkát tud elvégezni ezzel a bizonyos erővel adott idő alatt. Vegyünk egy 3 literes benzinmotoros autót. Legyen 300 Nm a nyomatéka 1000-es fordulaton (alapjárat körül). Ezzel ilyenkor 43 lóerő a teljesítménye. Ezért nem szokás alapjáraton gyorsulási versenyezni. Ugyanez a nyomaték 5000-es fordulaton kifejtve 214 lóerőt adna, itt már mutatsz valamit a pályán. Ha pedig beletesszük egy F1-es autóba, még mindig 300 Nm, de 15.000-es fordulaton, akkor pedig 641 lóerőnk van. Ezért olyan k.rva gyors egy F1-es, pedig a nyomatéka (motor űrtartalomra vetítve) nem sokkal magasabb, mint egy jó széria benzinmotornak. De azt nagyon-nagyon magas fordulaton tudja."

2012. jún. 10. 20:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:

Lasd a ketutemu motor csodaja...van fordulat dogivel, alacsonyabb tartomanyban meg nyomatek...ezert is egy 125-os 2 utemu ronggya alazza a 125-os negyutemu tarsat.

Ja azert a nyomatek es loero kerdese: Nagyon fontos dolog a loketterfogat is hiszen ahogy fentebb is irta lehet neked egy 621 loeros motorod, semmit nem ersz vele ha nincs nyomatekod a kozepso tartomanyban, hiszen hasznalhatatlan( lasd izomautok nagyresze pont ezert sok sok kobcentis mert kozuton mitsem er a 18 ezres fordulat egy 1-1.5 tonnas kasztninal)

2012. jún. 11. 07:25
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!