Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogy kell fékezni az autóba?

Hogy kell fékezni az autóba?

Figyelt kérdés
2009. júl. 13. 13:07
1 2 3
 11/22 anonim ***** válasza:
17%

nyomtam m,ár tövig a fékpedált, mivel baromira hirtelen kellett fékeznem...ilyetis lehet jah.


én nemírtama kuplungot, csak azért, mert én ált ha fékezek már üresben vagyok, és ahhoz nemkell kuplung :D

2009. júl. 14. 20:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/22 anonim ***** válasza:
73%

20:16 Hülye vagy ember minden szempontból...


A pedált normális esetben nem lehet pedlóig nyomni, maximum, ha olyan erős vagy, hogy el tudod hajlítani a pedált...


Fékezésnél üresben? Szerinted mire való a motorfék?

2009. júl. 14. 21:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/22 anonim ***** válasza:
21%
Már bocs de ez milyen kérdés?? Ez gáz a 2 éves öcsém tudja melyik milyen pedál... Am megsúgom neked hogy mikor teljesen megáll a kocsi a kuplungot (tudod a bal oldali pedál) is ki kell nyomni.
2009. júl. 27. 11:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/22 A kérdező kommentje:
bunkó vagy egy normális válszt nem lehet kapni ....ennyi vagy ember ....(N)
2009. júl. 27. 11:35
 15/22 anonim válasza:
75%

fokozatos fékpedál nyomással egészen a megállásig ha kell és a megállás előtt a kuplung kinyomása és üresbe rakni a váltót, üresbe a váltó szóval leveszed a lábad mind a három pedálról, indulsz: kinyomod a kuplungot berakod 1es be, kis gázadással fölengeded fogási pontig a kuplungot majd növeled a gázt mikor ez megtörtént fokozatosan gázt adsz többet hogy fordulat legyen elengeded a gáz kinyomod a kuplungot 2es föl a kuplung gáz stb.


automata váltó: berakod D-be (Direct) gáz, fék és amikor állsz akkor N (neutrál) leveszed a gázról a lábad és kész, lámpánál: vagy nyomod a féket akkor nem kell N-be rakni és mikor szabad az út nyomod a gázpedált.

2009. júl. 27. 15:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/22 anonim ***** válasza:
100%
Nincs abba semmi ha valaki nemtudja, vagy csak nembiztos abban, hogy hogyan kell fékezni! Ismerek egy olyan embert, akinek már lassan kb több mint 3 éve megvan a jogsija, és ha hirtelen megkérdeznémtőle, hogy holvan a fékpedál akkor nemtudná. Te is majd megfogod tanulni, aztán ha nap mint nap, vagy hétről hétre vezetni fogsz, akkor ezzel nemlesz gond :) Hogy őszintelegyek jókérdést tettél fel, mert valakik csak arra kiváncsiak, hogy hogyan lehet elindulni egy autóval, aztán csak nyomnineki, de a legfontosabbat, hogy hogyan álljanak meg vele, azt valahogy elfelejtették megtudakolni! Jobb az elővigyázatosság :D Az elindulásis olyan dolog, amit könyvből nemlehet megtanulni, de gyakorlatban elsőre lassan fog menni, de gyorsan meglehet szokni, mikor már érzed az autót, és kiismered. Elsem fogod hinni abban a pillanatban, mikor elindulsz kb 5 másodperc alatt, hogy nemsokára már csak beindítod az autót, és 1 másodpercen belülképesleszel vele elindulni :) Már ha még ez nemmegy. Nekem remegett a lábam, mikor rutinpályán elősször vezettem a tanulókocsit, pedig 10 éves koromban tanultam meg vezetni egy kisbuszt :D persze még akkor nemváltottam... a tanulókocsit úgykellett vezetnem, hogy a remegés nebefolyásolja az autó haladását, hogy a levegőben tartottam a lábamat, mert ha a sarkamat letettem, és úgynyomtam a gáz akkor remegett :P A legközelebbi vezetésemnél már nem. Az a lényeg hogy tanuljunk meg a gázpedállal játszani, érezzik, hogy ha nyomjuk neki akkor csak annyira nyomjuk amennyire szeretnénk, és ha ez már megy, utánna bekell nyomni a kuplungpedált, ami a baloldalon van, betolni 1-esbe, aztán nyomunk annyi gázt, hogy nepörögjön a motor olyan fülsértően, csak legyen egy kis fordulata. Ha ez megvan, akkor engedjük fel félig a kuplungpedált közepesen lassan, és innentől finoman engedjük tovább, hogy kitapasztaljuk, hogy honnan kezd el a motorfordulat lejjebb menni. Innentől kezdve finoman nyomjuk a gázt befelé, majdnem annyira ahogyan a kuplungpedált eresszük fel, és az elindulás függvényében majd lehet érezni, hogy mennyire gyorsan hajtsuk végre ezt az összetett műveletet. A váltás már egyszerű. Innentől a legfontosabb azlesz, hogy megtanuljuk egyenesben tartani a kocsit, főleg váltás közben majd. Ha elértük a megfelelő fordulatot, ahol már váltanikell (majd mondja az oktató, de érzékelhető lesz majd), csak annyilessz az egész, hogy benyomod a kuplungpedált, és a pedálbenyomásával egyidejűleg a gázpedált elengeded, szóval egyszerre hajtsd végre a műveletet, mert ha a gázpedált előbb engeded fel, akkor érezhető lesz egykis motorfék, haviszont későn, akkor ugye szétold a kuplungtárcsa, és felpörög majd a motor mindaddig, amíg felnem engeded a gázpedált. Nos ha ez megvan, akor jöhet a következő fokozat, aztán csak simán felkell engedni a kuplungpedált, de nemolyan nagyonhirtelen, csak mérsékelten, utánna pedig lassan lehet adnineki a gázt... :D most jön a megállás!! Mindegy milyen sebességben vagyunk, de ha útkereszteződéshez érkezünk például, és lámpais van ahol pirosunk van, akkorcsak annyit teszünk hogy már távolról levesszük a lábunkat a gázpedálról. Majd ahogyan közeledik az a kereszteződés, olyan mértékben elkezdhetjük nyomni a fékpedált. Nemsokkal a fékpedál benyomása után benyomhassuk a kuplungpedált is, aztán kivesszük sebességből, és levesszük a kuplungpedálról a lábunkat, majd zavartalanul folytathatjuk a kereszteződéshez közeledve a fékezésünket. A végén pedig megállunk. Aztán jön majd az előbb említett indulás is, esetleges indexelés közbeiktatásával, ha szükség! Ha az autóval megállunk akár sík ,akár lejtős terepen, jobb megszokni, hogy motorleállítás után húzzuk be a rögzítőféket (kéziféket), és hagyjuk sebességben a gépjárművet, hogy elne guruljon (1-esbe)! Hozáteszem, hogy én az elindulást úgytanultam, hogy SIKK-es elindulás :D. SEBESSÉGVÁLTÓ/IRÁNYJELZŐ/KÖRÜLTEKINTÉS/KÉZIFÉK/ Ez alapján biztosabb lesz az elindulás BEKÖTÖTT BIZTONSÁGIÖV mellett! Szóval beteszed egyesbe, kiteszed az irányjelzőt a kívánt indulási irányba, majd körültekintesz, hogy jöne akármilyen gépjármű, vagy közlekedő, aztán ha nem akkor leengeded a kéziféket és jöhet a kuplungolás, és a gázadás :P. Nagyjából ennyi. Sok sikert majd a gyakorláshoz!
2009. júl. 27. 15:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/22 anonim ***** válasza:
100%

én onnan kezdeném hogy meglátod azt ami miatt megállnál.....

Aztán jön a reakció idő ami alatt eljut az agyadhoz hogy ott van és valamit kéne tenni.az agyad jelet küld a végtagodnak ebben az esetben a jobb lábadnak....

Aztán ennek hatására a jobb lábadat leveszed a gázról és átteszed a fékre....olyan mértékben nyomod a pedált amilyen mértékben szeretnél megállni:D...

mielőtt elkezdene rángatni a motor(ami azért van mert kicsi a fordulat a sebesség váltó fokozatához képst...pl ha 30-cal mész négyesbe) kinyomod a kuplungot de a féket továbbra is nyomod.és láss csodát egyszer csak megáll az autó.

Gondolom nem ismered a féktávolság fogalmát.Ez az az idő és távolság,amikor észreveszed hogy fékezned kell egészen a megállásig.ide tartozik a reakció idő,ami általában egy normál kipihent nem ittas embernél 0,6-0,7mp.minél gyorsabban mész annál hosszabb a féktávolság.

JAvaslom ha hirtelen kell fékezni..pl macska ugrik eléd....egyből kuplung fék:D

remélem már érted hogy kell fékezni.

2009. júl. 27. 20:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/22 anonim ***** válasza:
Igen igen, de a reakcióidő teljesen másértéket fog mutatni egy tanulóvezetőnél, mint egy pár évvel rendelkező tapasztalt vezetőnél, ezért kell gyakorolni, hogy a lehető leggyorsabban és zökkenésmentesen tudja végrehajtani a vezető a reakcióidőt. Innentől kezdve a fékút már a kocsitól függ, és ebből tevődik majd össze a féktávolság. Jó amit írtál, csak nefelejtsük el, hogy tanulóvezetőről van szó! Az előbbi hozzászólásomban is azért írtam azt, hogy szinte fékezés kezdetétől tegye üresbe az autót, mert a végén nemlesz gondja a motor rántgatózásával, mikor már a teljes megállással kell foglalkozni, mert ilyenkor van az, hogy a kezdő vezető hirtelen nemtuggya, hogy mittegyen, és a legjobb esetben megállítja az autót sebességben, és a kereszteződésben lefullad...Volt olyan eset mikor én vizsgáztam, szerencsére rutinpályán, hogy van aza feladat ugye amikor a bólya előtt megkell állni, és az egyik tanuló ugyanezen okok miatt bekavart, és kívülről végignéztem, ahogy fékezés nélkül vitte át a bólyát a szalagokkal együtt, és az oktató fékezett le, am szgény ment volna mégtovább. Az ő esetében azvolt, hogy benyomta a kuplungot, majd a fékhelyett gáztnyomott, majd kiengedte a kuplungot és csak ment, szóval mindent csinált csak nem állt meg. De még mindig jobblett volna az az eset ha lefullad. Azért is tanácsolom, hogy inkább előtte vegye ki sebességből, de azis elég ha egyszerűen benyomja a kuplungpedált, és teljesen nyomva tartja addig, míg az autó megnem áll!!!!
2009. júl. 27. 22:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/22 anonim ***** válasza:
24%
nem kell fékezni sehogy. Ugyanis nem te vezetsz, hihihi!
2009. júl. 28. 15:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/22 A kérdező kommentje:

Tehát ha teljesen megakarom állni kuplung fék ...és üres?? ha motorfék van akkor csak leveszem a lábam a gázról ....

és ha csak simán a féket nyomom akkor is fékez nem kell semmi ??

Azért nem hittem volna hogy valaki tud normálisan is válaszolni :) köszi rendesek vagytok:)

2009. júl. 29. 09:00
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!