Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi lehet a következménye ha...

Mi lehet a következménye ha az autóban ideiglenesen ki van kötve az EGR szelep?

Figyelt kérdés

Opel Astra F, x16xel motor.

Most csináltattam meg a motort mert ette az olajat. Ma pedig kigyult a figyelmeztető lámpa. Elvittem a szerelőhöz aki diagnosztizálta és azt mondta, hogy az EGR szelep hibás. Megbeszéltük, hogy megpróbálja beáztatni és kitisztitani. Addig ideiglenesen kikötötte a szelepet.

Amig visszaszereli az EGR szelepet milyen gondokra számithatok? Kb egy hét múlva kerülük ismét a szerelőhöz.



2012. júl. 23. 21:12
 1/4 anonim ***** válasza:
100%

Amíg elkészül, ne vidd környezetvédelmi vizsgálatra! Más gond nem lesz!


Hogyan mûködik az EGR-szelep?

Az EGR-szelep feladata, hogy meghatározott mennyiségû kipufogógáz szívócsõbe történõ visszaáramlását, a tiszta levegõvel való keveredését biztosítsa. A kipufogógáz visszavezetése az égési hõmérséklet csökkenését eredményezi, ezáltal a nitrogénnel reakcióba lépõ oxigén koncentrációja, és az így keletkezõ nitrogén-oxid mennyisége is csökken. Az EGR-szelep mûködése benzin- és dízelmotorok esetén különbözik. A dízelmotorokban az EGR-szelep a motor üresjárati üzemállapotánál teljesen nyitott, akár 50% arányú kipufogógáz-visszavezetést is biztosít. Ahogy a motor terhelése növekszik, a visszaáramoltatott kipufogógáz mennyisége lecsökken egészen addig a pontig, amikor, a teljes terhelés elérésekor, az EGR-szelep lezár. A szelep a motor felmelegedése, valamint magas tengerszint feletti magasságon történõ üzemelés esetén szintén zárt.

A benzinmotorok üresjáratú üzemállapotánál az EGR-szelep teljesen zárt. A teljesen nyitott fojtószelep is mindössze 5-10% arányú kipufogógáz-visszavezetést biztosít a kicsitõl a közepesig terjedõ motorterhelés esetén.


Az EGR-szelepek meghibásodására utaló jelek:

Egy eltömõdött EGR-szelep a szelep nyitott vagy zárt állású beszorulását vagy lassú reakcióidejét eredményezi. A benzinmotoroknál a beszorult, nyitott állású EGR-szelep rossz alapjáratot okoz, míg dízelmotorok esetén a motorteljesítmény csökkenését, és légtömegáram-mérõ nélküli régebbi típusoknál fekete füstöt eredményez. A beszorult zárt állású szelep nagymértékû kopogó dízezajt, míg a benzinmotoroknál emelkedõ tüzelõanyag-fogyasztást eredményez. Lassú reakcióidõ esetén a problémák nehezen tárhatóak fel, de az autó kezelhetõsége és a motor üresjárati üzemállapota jelzi a meghibásodást. Néhány esetben a MIL-lámpa a katalizátor károsodási problémáját jelezve, villogni kezd.

2012. júl. 23. 22:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:

Köszönöm a gyors és kimeritő választ.

Az autó a motor javitása után néha rángat. Ezt teszi most is amikor az EGR szelep ki van iktatva. Ez a rángatás is az EGR szelep miatt történhet? Mintha kicsit az alapjárat is változna.

2012. júl. 23. 23:07
 3/4 anonim ***** válasza:
100%
Az EGR miatt lehet, hiszen a szelep normál működéséhez van belőve e vezérlő elektronika!
2012. júl. 29. 21:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 georgbob válasza:

A legnagyobb baromság, amit itt összehordtatok.

Az egr nélkül sokkal jobb a motornak.

Műszakin simán átmegy, ugyanis pont olyan terhelésen mérik, amikor nem is működik...

2021. nov. 23. 07:15
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!