Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ha az AM-el lehet majd kocsit...

Ha az AM-el lehet majd kocsit vezetni, akkor a B1 jó lesz majd 3500-nál nagyobb teherautóra és a sima M 125-re?

Figyelt kérdés

2012. aug. 9. 13:31
 1/7 anonim ***** válasza:
100%
AM-mel nem lehet kocsit vezetni. 3500-nál nagyobb teherautóra meg C kell
2012. aug. 9. 13:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:
Hát én ezt már nem értem. :(
2012. aug. 9. 13:57
 3/7 anonim ***** válasza:
62%
majd 2013-ban kiderül. felesleges még nem 100%-os dolgokon morfondírozni.
2012. aug. 9. 14:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
45%

Jaja, majd kiderül, de sok jóra ne számítsatok, általában ha valami szar akkor azt még jobban el kell b@szni. Eddig sem volt túl értelmes a kategóriaszabályzás, de ez az új meg katasztrófa lesz.


Még jó hogy megvan az A és B is egy ideje, és végzek a C-vel is még idén. :D

2012. aug. 9. 14:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
51%

Amúgy ezek nemzetközi kategóriák? EU országokban vannak ilyenek?

Vagy csinálnak egy szatyor nemzeti kategóriát? (de azt meg minek?)

2012. aug. 9. 15:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

Nekem az jön le a jogszabályból (ami nem tervezet, meg nem "nem 100%-os", hanem hatályos jogszabály), hogy az AM és a B1 inkább a quadokhoz lesz jó, mivel az L6e az az 50 cm3-es quad: L6e kategória


könnyű négykerekű triciklik, amelyek terheletlen tömege legfeljebb 350 kg - elektromos járművek esetében nem számítva az


akkumulátorok tömegét -, amelyek legnagyobb tervezési sebessége legfeljebb 45 km/ó, és


- amelyek motorjának hengerűrtartalma legfeljebb 50 cm3 szikragyújtású motoroknál, vagy


- legnagyobb hasznos teljesítménye legfeljebb 4 kW egyéb belső égésű motor esetében, vagy


- amelyek legnagyobb folyamatos névleges teljesítménye legfeljebb 4 kW, elektromos motor esetében.


Az L7e pedig a nagy quad és a mopedautó:


L7e kategória


négykerekű triciklik, amelyek terheletlen tömege legfeljebb 400 kg (550 kg teherszállításra kialakított járműveknél)


– elektromos járművek esetében nem számítva az akkumulátorok tömegét - és amelyek legnagyobb hasznos motorteljesítménye


legfeljebb 15 kW.


A kiegyenlítőmű nélküli hajtott tengellyel rendelkező L7e kategóriájú jármű esetében 40 km/óra sebességkorlátozás.



Nemzetközi kategóriák


a 2006/126/EK irányelvnek megfelelően 2013. január 19-től



„AM” kategória

Segédmotoros kerékpárok (robogók), azaz kétkerekű segédmotoros kerékpárok (L1e kategória) vagy háromkerekű segédmotoros kerékpárok (L2e kategória), amelyek legnagyobb tervezési sebessége 45 km/h (kivéve azokat, amelyek legnagyobb tervezési sebessége 25 km/h-nál kisebb vagy azzal megegyezik), és az alábbi jellemzőkkel rendelkeznek:

a) kétkerekű típusnál a motor:

– hengerűrtartalma nem nagyobb 50 cm3-nél a belsőégésű motorok esetében, vagy

– folyamatosan leadott legnagyobb névleges teljesítménye nem több 4 kW-nál elektromos motor esetében;

b) háromkerekű típusnál a motor:

– hengerűrtartalma nem nagyobb 50 cm3-nél a külső gyújtású motorok esetében,

– legnagyobb hasznos teljesítménye nem több 4 kW-nál egyéb belsőégésű motorok esetében, vagy

– folyamatosan leadott legnagyobb névleges teljesítménye nem több 4 kW-nál elektromos motorok esetében;

Könnyű négykerekű motorkerékpárok, amelyek terheletlen tömege kevesebb 350 kg-nál (L6e kategória), a 45 km/h-t meg nem haladó legnagyobb tervezési sebességű elektromos járművek esetében az akkumulátorok tömegét nem számítva, és amelyek

– hengerűrtartalma nem nagyobb 50 cm3?-nél a külső gyújtású motorok esetében;

– legnagyobb hasznos teljesítménye nem több 4 kW-nál egyéb belsőégésű motorok esetében, vagy

folyamatosan leadott legnagyobb névleges teljesítménye nem több 4 kW-nál elektromos motorok esetében.



„A1” alkategória

– olyan motorkerékpár, amelyek hengerűrtartalma a 125 cm3-t, teljesítménye a 11 kW-ot, teljesítmény/ tömeg aránya pedig a 0,1 kW/kg-ot nem haladja meg, továbbá olyan motoros triciklik, amelyek teljesítménye a 15 kW-ot nem haladja meg


„A2” alkategória

– olyan motorkerékpár, amelyek teljesítménye a 35 kW-ot, teljesítmény/ tömeg aránya pedig a 0,2 kW/kg-ot nem haladja meg, és amelyet nem kétszer akkora teljesítményű járműből alakítottak át


„A” korlátozott kategória

– legfeljebb 25 kW teljesítményű és 0,16 kW/kg teljesítmény/saját tömeg arányt meg nem haladó motorkerékpár


„A” kategória

– olyan motorkerékpár, amely nem tartozik az „A1” és „A2” alkategóriába, az „A” korlátozott kategóriába, továbbá motoros triciklik, amelyek teljesítménye a 15 kW-ot meghaladja


Gépjárművek



„B1” alkategória

– négykerekű motorkerékpárok, amelyek terheletlen tömege nem haladja meg a 400 kg-ot (L7e kategória) (az árufuvarozásra szánt járművek esetében az 550 kg-ot), az elektromos járművek esetében az akkumulátorok tömegét nem számítva, és amelyek legnagyobb hasznos teljesítménye nem haladja meg a 15 kW-ot; ezek a járművek motoros tricikliknek minősülnek, és teljesíteniük kell az L5e kategóriába tartozó motoros triciklikre alkalmazandó műszaki követelményeket, kivéve, ha külön irányelvekben ettől eltérő rendelkezés szerepel


„B” kategória

a) A 3500 kg-ot meg nem haladó megengedett legnagyobb össztömegű gépkocsi, amely a vezetőn kívül legfeljebb nyolc utas szállítására tervezett és gyártott gépjármű

b) Az a) pont szerinti gépkocsiból és 750 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó (könnyű) pótkocsiból álló járműszerelvény. E járműszerelvény megengedett legnagyobb együttes össztömege legfeljebb 4250 kg

c) Az a) pont szerinti gépkocsiból és 750 kg megengedett legnagyobb össztömeget meghaladó (nehéz) pótkocsiból álló járműszerelvény, feltéve, hogy a pótkocsi megengedett legnagyobb össztömege nem haladja meg a vontató jármű saját tömegét. E járműszerelvény megengedett legnagyobb együttes össztömege legfeljebb 3500 kg


„B+E” kategória

– „B” kategóriába tartozó vontató jármű és pótkocsi vagy félpótkocsi olyan szerelvénye, amelyben a pótkocsi vagy félpótkocsi megengedett legnagyobb össztömege a 3500 kg-ot nem haladja meg


„C1” alkategória

– nem a „D1” vagy „D” kategóriába tartozó, 3500 kg-ot meghaladó, de legfeljebb 7500 kg megengedett legnagyobb össztömegű, és a vezetőn kívül legfeljebb nyolc utas szállítására tervezett és gyártott gépjármű, valamint az ilyen gépkocsiból és könnyű pótkocsiból álló járműszerelvény


„C1+E” alkategória

– „C1” kategóriába tartozó járműből és nehéz pótkocsiból álló olyan járműszerelvény, amelynek megengedett legnagyobb össztömege

a 12 000 kg-ot nem haladja meg, továbbá

– olyan járműszerelvény, amelyben a vontató jármű a „B” kategóriába tartozik, pótkocsijának vagy félpótkocsijának megengedett legnagyobb össztömege a 3500 kg-ot meghaladja, de a szerelvény megengedett legnagyobb össztömege a 12 000 kg-ot nem haladja meg


„C” kategória

– nem a „D1” vagy „D” kategóriába tartozó, 3500 kg-ot meghaladó megengedett legnagyobb össztömegű, és a vezetőn kívül legfeljebb nyolc utas szállítására tervezett és gyártott gépjármű, valamint az ilyen gépkocsiból és könnyű pótkocsiból álló járműszerelvény


„C+E” alkategória

– a „C” kategóriába sorolt gépjárműből és nehéz pótkocsiból álló járműszerelvény


„D1” alkategória

– a vezetőn kívül legfeljebb tizenhat utas szállítására tervezett és gyártott, 8 m-t meg nem haladó legnagyobb hosszúságú gépjárművek; „D1” kategóriába tartozó gépjármű és könnyű pótkocsiból álló járműszerelvény


„D1+E” alkategória

– „D1” kategóriába tartozó gépjárműből és nehéz pótkocsiból álló járműszerelvény


„D” kategória

– a vezetőn kívül több mint 8 utas szállítására tervezett és gyártott gépjárművek; a D kategóriába tartozó gépjárműből és könnyű pótkocsiból álló járműszerelvény


„D+E” kategória

„D” kategóriába tartozó gépjárműből és nehéz pótkocsiból álló járműszerelvény


„TR” trolibusz

meghatározás a nemzeti kategóriáknál



Nemzeti kategóriák



„K” kategória

– kerti traktor

– állati erővel vont jármű


„T” kategória

– mezőgazdasági vontató (mezőgazdasági és erdészeti traktor) és két nehéz pótkocsi

– lassú jármű és pótkocsi

– kerti traktor

– állati erővel vont jármű hajtására


„M” kategória

– segédmotoros kerékpár (a négykerekű segédmotoros kerékpár kivételével)

– állati erővel vont jármű hajtására

– kerti traktor (16. életév betöltése után)


„TR” trolibusz

– trolibusz

– mezőgazdasági vontató és két nehéz pótkocsi

– segédmotoros kerékpár

– lassú jármű és pótkocsi

– kerti traktor

– állati erővel vont jármű hajtására


„V” kategória

– kerti traktor

– állati erővel vont jármű hajtására

2012. aug. 9. 19:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

olyan hatályos mint a dugódíj?

Amivel kiverték a cirkuszt az egész országban majd döntöttek egyet és mégsem vezették be?

És nekem csak akkor 100%-os valami ha már be van vezetve. Fél év még hosszú idő.

2012. aug. 9. 21:55
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!