Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Külföldi dízel autóvásárlás...

Külföldi dízel autóvásárlás előtt állok! BMW 320D, Audi A3 1,9 TDI, Golf 4 1.9 TDI, Bora 1.9 TDI, Octavia 1.9 TDI. Melyiket válasszam?

Figyelt kérdés
A helyzet a következő: Autót szeretnék behozni Ausztriából saját használatra, de nem bírok dönteni, sőt inkább az információk hiányában mérlegelni. Ebben kérem a segítségeteket! Eddig csak 1-2 ismerős véleményére tudtam adni, ők azt mondták h remek ötlet auszztriából behozni, mert sokkal jobban karban tartják, van pénzük rá, nagy valószínűséggel valós a km, egyedül a rozsdásodásra kell figyelni, mivel sózzák az utakat. Az alap ötlet az inkább a motortípus volt, az a sima 90 Le-s, vagy 110 Le-s 1.9 TDI motor volt, amit beépítettek Audi A3-ba, Golf 4-be, Bora-ba, Octaviába. Az évjárat ami érdekel mindnél 1997-2003-ig, árban pedig kb 3000 euro-t tudnék rászánni.. Ódákat zengtek ezeknek a motoroknak a megbízhatóságáról, fogyasztásáról, élettartamáról. Eleinte csak ezek között vaciláltam, és az volt a terv, hogy ha meglesz, akkor belekerülnek: Bosch 502 porlasztócsúcs, Chip tuning, esetleg Intercooler. A kezdő dilemma azért volt, mert bár imádom a nagy autókat, (ezért jött az Octavia) ha abba rakom ezeket a tuningokat, akkor nem tudom hogy mekkora teljesítmény különbség lenne mondjuk egy Octavia, vagy egy ugyanilyen A3, vagy Golf 4 esetében. Jelenleg golf 4 kombim van, de csak 1.4-es 16V... Ennek az árából szeretném majd megvenni. Szóba jött még a BMW 320D E46, évjárat kb 1998, de a BMW-től kicsit félek, mert bár a 136 LE-höz már nem nyúlnék tuningal, de az alap szervíz része horror... A BMW tetszik a legjobban, de félek h nem bírnám fizetni a havi 80 ezres fizetésemből, amiből kb 20 ezret tudnék autóra szánni havonta... Az 1.9 TDI-ről hallottam azt is, hogy nem túl kényes a motorja, így "szerzett" gázolajat is elvisel (megszűrve persze). Ez a BMW-nél is igaz? Plusz a 320D-ben már van részecskeszűrő? Véleményetekkel, tapasztalataitokkal segítsetek légyszíves dönteni!! Köszi!

2012. dec. 14. 08:30
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
0%

ha szervizelési költségektől kezdve a minőségen át az ár/érték -arányt nézed, akkor mindenképpen az Audira szavazok. Nagyon megbízható, és viszonylag "igénytelen" autó. Második helyen a BMW, a többi pedig jó nagy szakadékkal jön csak utána! De azért azokkal a gázolajakkal vigyázz, főleg ha aztán a TDI mellett döntesz! a TURBO HAMAR EL TUDJA ÁM DOBNI MAGÁT, ÉS AZ NEM éppen 2 fillér ... A BMW sima dÍzele nagy klassz, de alapjában véve maga a típus elég szervízigényes ...

Úgyhogy én egy percet se variálnék, egyértelműen Audi !!!

2012. dec. 14. 09:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
la és azért ezek komoly autók, ezekbe sufnituning módon semmiképpen se nyúlj sztem !! van ilyen ismerősöm, a gyönyörű vadi új Audi A 6-osát tuningolta meg klasszul, aztán kb fél év után sora jöttek ki a hibák, most meg már motorcserénél tart :( Ez már nem a Lada-kategória, hidd el, kár hozzá nyúlni!
2012. dec. 14. 09:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:
Ha havi 20e forintod van az autóra akkor szerintem egyiket se vedd. 20e pont egy tank gázolaj (napi max. 30 km ) és semmi másra nem marad már pénz.
2012. dec. 14. 10:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:

Én nem vennék ilyen dieseleket.Egyáltalán nem annyira "bombák" ezek csak a nagy nevük van,és mindegyik füstöl mint

a fene.Akkor látom hogy előzni akar,ha füstöl mint a szénerőmű kéménye.Ugyanaz,mint régen a kétütemüek.

Sokkal jobbak a kisebb japán dieselek,vagy a legtisztább benzinest venni,már jobban megéri anyagilag is.

2012. dec. 14. 14:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:
Füstölnek, mert nem nagyon vigyáznak rájuk, de ennek ellénére nagyon birnak menni, mint egy 180 lóerős benzines, érzésre olyan. Én is az Audit venném, de nekem az A4es jobban tetszik. Pont azért nyugodtan megveheted ezeket az autókat, mert 20ezer forintnyi gázolajból nem fogsz vele havi több ezer kilómétereket menni, igy a szervizbe se igen kell majd menjél vele. Azok költenek sokat a dizel autóra, akik legalább 70-80ezer km-t mennek 1-2 év alatt.
2012. dec. 14. 17:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 A kérdező kommentje:
Köszi szépen a válaszokat! Igazából sufnituningot a világért sem csinálnék rajta! :) Csak olyat venni ami gyári csomagolásban, bontatlanul kerül hozzám, és szakember által beépítve. Dízel autót a nagy nyomaték miatt, és a kedvező fogyasztásért szeretnék elsősorban, mivel menyasszonyom 70 km-re lakik egyenlőre, és nekem így nem éri meg benzines autóval furikázni, plusz állásomból adódóan időközönként hétvégente 200 km-t kell vele mennem.. A havi 20 ezer az igazából csak az alap álom, vagy elvárás, :) de ha muszáj, pl.: kötelező kopó alkatrészek cseréje, vagy valami hirtelen sürgős dolog stb, akkor természetesen lenne rá, reális keretek között, csak arra értettem, hogy mondjuk ugyanazért az alkatrészért mondjuk az egyiknél fizetek 15 ezret, a másiknál pedig 35 ezret, csak a név miatt.. Mert fizetek egy lakástakarékot, havi 20.500 Ft-al, meg jövő tavaszig 25 ezret az autó törlesztőre, az átlagban 90 ezres fizetésből. De ha nagyon muszáj, akkor tudok halasztani pl a lakástakarékkal, csak nem szívesen tenném... Ezért írtam a havi 20 ezret. Elsősorban megbízható, erős autóra lenne szükségem, de igazából ha úgy vesszük akk 2 motortípus közül kéne valami kiutat találnom.. 1.9 TDI, vagy 320D.. Külsőre a 320D tetszik a legjobban, de arról a motor típusról nem tudok semmit, és ott magától a névtől félek.. Pont ez a 15 kontra 35 ezres téma amit az előbb említettem.. Másik részről van 1 ismerősöm, akinek A3 1.9 TDI-je van, 30 ezer kilóméter óta (azóta van nála) az égvilágon semmi baja, hosszú úton 3,8 litert evett neki, elmegy vele 1100 km-t úgy, hogy akkor ér bele a mutató a pirosba.. Ő imádja. Az autóra én is nagyon vigyáznék, mivel tudom hogy a dízel szerelése nem egy pénztárcabarát mutatvány, de azt szeretném, hogyha mégis oda kell lépnem, akkor ne gondolkozzon. :) Ezért jött a kis tuning ötlet az 1.9-hez. A 320D-nek a 136 lóereje sztem már elég lenne, így ahhoz nem nyúlnék. Köszönöm a kommenteket, légyszíves még írjatok, mert kíváncsi vagyok a véleményetekre.
2012. dec. 15. 02:18
 7/14 anonim ***** válasza:

figy, ha nem "babrálod", akkor a BMW-vel se lesz semmi gondod, hiszen a szívódízele egy nagyon egyszerű, úgy értem, nagyon megbízható típus! ők pont azért nem is variálják ezt turbóval és egyéb nyalánkságokkal, szal lehet h a TD jobban húz, ha oda lépsz neki, de egy sima D még manapság is megbízhatóbb, tartósabb, de azt tudnod kell, hogy alapjáraton egy BMW mindig szervizigényesebb, mint egy Audi ... ez teljesen tuti 100 !

Ennek ellenére, van olyan ismerősöm is, akinek A3-asa van, és évek óta semmi gondja vle, hozzá se nyúlt kb. Én a helyedben egyiket se "variálgatnám", tudod eek olyan szerkentyűk, amelyek addig mennek fantasztikusan,amíg gyárilag vannak összerakva. Utána már bizonytalanabb lesz minden. Abban igaza van az itt válaszolónak, h sokkal üzembiztosabb egy benzines, és ma már olyan hatalmas különbség nincs is a pénztárcát tekintve, de ha hozzá kell nyúlni, akkor viszont igen durva egy diesel (Bármelyik típus) javítása. Na pont ezért, ha azt is venném, akkor garantáltan nem nyúlnék hozzá, bár azt nem írtad, miket akarsz rajta "felturbozni".

2012. dec. 15. 05:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:

Azt azért nem árt tudni,hogy nem elég megvenned.

A fenntartási költsége egy nagy köbcentis dieselnek magas lehet.Olajfogyasztásuk is tetemes,mert nem szakszerűen járnak vele,és azt hosszú távon még egy német kocsi sem viseli el.Egy egyszerű időközi olajcsere a BMW-be szűrőkkel akár:60.000-80.000 is lehet.

A benzinesek ma már jobb vételek/egy taxisnak sincs ma már diesel autója Pesten/.

2012. dec. 15. 08:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 A kérdező kommentje:
A tuning része, az állna Bosch 502-es porlasztócsúcsokból, meg egy chip tuningból. Egy-két ismerősöm mondta h elférne még egy nagyobb Intercooler, de odáig már nem hiszem h elmegyek tuning terén.. még a porlasztócsúcsok is kérdésesek.. Amibe én a legbiztosabb lennék, az csak 1 chip. :) Na igen, pontosan ettől a 60-80 ezrektől félek.. :/ Azért szeretnék dízelt, mert nekünk is az volt előzőleg, bár igaz h az nem ez a kategória volt.. Egy régi Peugeot 405 GRD (TD) volt, ami rendesen leszolgálta amit le kellett neki.. Odafigyeltünk rá, de majdnem 1 millió km-t elment, ráadásul úgy, hogy ott is "szerzett" üzemanyagot kapott szinte végig.. Nekem azt mondták a dízel motorokról, hogy vannak sajátosságaik, amikre oda kell figyelni, pl.: hosszabb út után kicsit járatni kell mielőtt leállítom, h a turbo vissza tudjon állni, ezzel is kíméljem, és h a dízel alapvetően hosszabb utakra való, valamint én 3 ezer fölé nem is pörgetném, mert tudom róluk h kényesek a pörgetésre. De ezt ki is lehetne bírni, hisz a dízelbe pont az tetszik, hogy nem kell 8 ezres fordulat h leadja a teljesítményt. :) Meg hogy nagyon jó motorok tudnak lenni ha vigyáznak rá. :) Ezzel nincs is baj, mert vigyáznék rá, vagyis vigyáznánk, mert menyasszonyommal felesbe fizetnénk mindenét, csak ha nekem bejön valami 100 ezres tétel, csak úgy, akkor egy pár hónapig tuti a garázsba vegetálna az autó.. aminek nagyon nem örülnék.. A benzines meg tudom hogy nem ilyen kényes, és a szerelése is olcsóbb, de ahhoz, hogy egy olyan menetteljesítményű benzinest vegyek, amire szükségem lenne, akkor megint csak ott vagyok, hogy vennem kéne egy 2 ezres benzines autót, amit viszont már nem szívesen tankolnék 420 Ft-os benzinárnál.. :/ Faterom 2 ezres 16 szelepes Vectrája se eszik 9 alatt sajnos.. És szeretem a dízelek nyomatékát, plusz ami nagyon a dízel mellett szól, az a számomra olcsóbb gázolaj.. Van egy BMW-s ismerősöm, aki azt mondta, hogy a bontóba rengeteg a jobbkormányos 320D, ahonnan olcsón alkatrészhez tudnék jutni.. Hát nem tudom erre mennyire építsek... Amúgy írtátok, hogy jó a BMW szívómotorja, de ahogy itt olvasgatok, a 320D, az turbos. Nem?
2012. dec. 15. 11:21
 10/14 anonim ***** válasza:
A BMW már vagy 20 éve nem gyárt szivót, meg más gyártó sem nagyon :) Nem tudom miért kering ennyi rémisztgetés a neten a dizel autókról, mert kb. a negyede sem igaz...
2012. dec. 15. 16:20
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!