Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Dízel Renault Thalia tanulókoc...

Evele123 kérdése:

Dízel Renault Thalia tanulókocsiról benzines Suzuki Ignisre átszokni? Tapasztalatok?

Figyelt kérdés
Sziasztok! Nehéz átszokni a fent említett autóról? Az is probléma lehet, hogy a kormányszervó a Renault-ban (elvileg) ki-be kapcsolható volt (legtöbbször kikapcsolva), és a Suzukiban állandóan be van kapcsolva. Azt a panaszt kaptam, hogy "túl kicsi a kormány holtjátéka" és "alig fordítok a kormányon, a kocsi meg méterekkel arrébb kanyarodik". Annyira komoly a helyzet, hogy az illető el akarja vinni a szerelőhöz, megnézetni a holtjátékot (kevesebb, mint 1 cm a kormánykeréken), mert a Thalián nagyobb volt (kb. 3cm). Az is baj, hogy a Suzuki fürgébb, mint a lomha Thalia :-)

2012. dec. 23. 13:01
1 2
 11/15 anonim ***** válasza:

Az az igazság, hogy swiftekért én sem nagyon vagyok oda, bár ezért sokan leszavaznának :) Szerintem is kedvezőtlenül kezelhető autó, bár a tükrei legalább jók (II-es swift -ig). Az ilyen kis benzines autókkal az a baj, hogy nincs nyomatékuk az elinduláshoz alacsony fordulaton, ha meg többet adsz neki, már nagy fordulatszám különbség van a kuplungtárcsa és a motor között, ami gyors kopáshoz vezet. Meg persze nagyon hülye, ugrás szerű elinduláshoz. Persze gyakorlat és több típus vezetése után ez már nem lesz annyira probléma, de most talán még igen.

Számomra azért nincs olyan nagy különbség, nem rosszul kezelhetőnek, inkább kényelmetlennek tartom így, hogy már elég sok autót és teherautót vezettem.

A probléma az, kedves kérdező és párja, hogy még egy drágább helyen is ez van. Ez az autóvezető képzés valahogy egy ilyen műfaj. valószínűleg azért, mert nem töltünk itt éveket, így nincs nagy indíttatás a megreformálására, másrészt pedig itt aztán nagyon igaz, hogy szövevényes kapcsolati háló van, őskommunistákkal, akik még mindig tartják a pozícióikat.

Itt volt, akinek ilyen tapasztalata volt. De hangsúlyozom, ez már C-kategória, amitől az ember megélhetése is függhet, így azért képesek ilyen lelketlenül korruptak lenni, alja férgekként viselkedni. http://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__egyeb-kerdesek__37..

2012. dec. 24. 20:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/15 anonim ***** válasza:
Továbbra is azt mondom, hogy nem a benzines autóval van probléma, hanem az Ignis kuplung kezelésével. 20Le-vel gyengébb benzines Renault, Skoda, Opel (csak amit próbáltam) elindulásával semmi gond, de a Suzukié gyakorlást igényel.
2012. dec. 24. 20:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/15 anonim ***** válasza:

Kérdező párja vagyok,


Kezdő vezetőként tényleg nem értek az autók kezelhetőségéhez. Régi Swiftet még nem próbáltam, de van ötletem, hogy kitől kérjek kölcsön egy körre. :)

Az új Swiftet úgy gondolom, hogy csak kezdőként nehéz használni... Valószínűleg ezért ilyen "állat" az, aki ezen tanított, mert neki gyakorlott autósként nem volt gond. :)

Könnyen járt a kuplung a gáz és a váltó is, de ez kezdőnek nem előny hanem hátrány. A kuplungfelengedésnél (fogáspontnál) szinte semmi indulással nem is reagált az autó, egyszerűen nem tudtam, hogy most a fogáspontnál vagyok-e vagy sem az autó hangján sem, sem érezni a kuplungon, motorhangon, autó rezgésen.

Amikor próbaképpen átültem az Ignisünkbe (4 óra vezetés után) emeltem a kuplungot, szinte simán megtaláltam a fogáspontot, mert már indult is az autó (gáz nélkül), erősebb, határozottabb autó, mint az új Swift, igaz a váltó kevésbé könnyen kezelhető, de éreztem, hogy egy autó van alattam. A Renaultnál pláne így gondoltam, de ott bizony az oktatás végén sokszor éreztem, hogy naa, miért nem gyorsul jobban...


Nekem az a benyomásom, hogy az Ignis erősebb autó, mint az új Swift... de lehet, hogy megszeretném azt is idővel.

Most nehezebben érzek rá az Ignisre a Renault után, mint a Swift után...

2012. dec. 25. 10:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/15 anonim ***** válasza:

Már egészen kezdek belejönni az Ignis vezetésébe. Most az gondolkodtatott el, hogy próbálva felvenni a közlekedés ritmusát, kanyarokban nagyobb sebességnél nem nagyon engedelmeskedni az autó. Jobb kifejezést nem tudok rá. Kicsit, mintha becsapós lenne az, hogy könnyen mozdul a kormány, mert mondhatni hiába, az autó ezt nem tudja követni.


Lehet, hogy én vagyok tapasztalatlan, vagy ez magasépítésű autó és/vagy Ignis tünet?


Mire kell vigyázni magasépítésű autó vezetésénél?

2013. jan. 11. 22:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/15 anonim ***** válasza:

Értem úgy, hogy, ha pl egy kanyar előtt kiteszik a 60as táblát, lehetséges az Ignisnek még a 60 is sok ott, ami egy normál autónak még nem?


Ha egy kanyarnál "tapad" az autó, nem tud reagálni az ellentétes kormánymozdulatra - olyan, mintha kanyarban lenne lomha.

Ez lényegében azt jelenti, hogy ilyenkor az autó teljesítőképességéhez értem el, és ne kísérletezgessek, mert kisodródhatok vagy csak gyakorlatlan vagyok?

2013. jan. 12. 05:41
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!