Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Audi A4-et 2. 0 TDI vagy 2. 0...

Audi A4-et 2. 0 TDI vagy 2. 0 TFSI motorral vegyek? Melyik motor a megbízhatóbb?

Figyelt kérdés
2008-2009 évjáratú autók között kellene választanom. Megbízhatóság szempontjából érdekelnek a tapasztalataitok. A fogyasztás nagyjából mellékes, a szervízben eltöltött idő viszont NEM. Évi alig 15e km-t szoktam menni a saját kocsimmal, városban, pályán, külföldön is. Mellőzzük a süket vitákat és okoskodásokat, akinek van tapasztalata a témában, annak várom a véleményét.

2013. jan. 19. 14:51
1 2 3
 11/27 anonim ***** válasza:
36%

"Mész főúton 2000-es fordulaton, a dízelnek odalépsz, az azonnal megy, mert ott van a nyomaték maximuma. A benzinessel meg vissza kell váltogatni, mert valamikor 4000-nél adja le az erejét."

Jó lenne kicsit haladni a korral:


2.0 CDTDI:

170 Le @4200 rpm és 350 Nm @1750-2500 rpm

2.0 TFSI:

211 Le @4300-6000 rpm és !!350 Nm @1500-4200rpm!!


Ahham, szemmel láthatóan a dízelnek szélesebb az a fordulatszám tartománya, ahol a maximális nyomaték kihasználható... :)

2013. jan. 22. 11:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/27 anonim ***** válasza:
Na megnézném ezt a gyakorlatban...
2013. jan. 22. 13:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/27 anonim ***** válasza:
Nem tartod egy kicsit viccesnek, hogy 1500-nál odalépsz egy benzinesnek, és rögtön max nyomaték paszíroz az ülésbe?
2013. jan. 22. 13:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/27 anonim ***** válasza:

Eddig mindenki a csoda TDI-t hasonlította a szivó benzinesekhez, most tessék, a konszernen belül megépült egy közvetlen befecskendezéses feltöltött benzines, ami azonos feltételek mellett ( a fogyasztást leszámítva ) elkeni a dízeleket és megy a hitetlenkedés.


És nem tartom viccesnek a felvetésed. Feltöltött benzinesem van ( igaz nem TFSI ) és 1800-tól van nyomatékmaximumom. Ha hiszed, ha nem tényleg húz 1800-tól, csak ezt nem kell 3000-nél elváltani, hanem mehet 6000-ig.


Sokan ezt magyarázzuk már nagyon rég óta, hogy ha azonos "felépítésű" dízel- és benzinmotort teszel egymás mellé ( mindkettő közvetlen befecskendezéses és feltöltött ), akkor a fogyasztást leszámítva minden előnye elvész a dízelnek.

2013. jan. 22. 17:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/27 anonim ***** válasza:
Éppen elég előnye szerintem a dizelnek, hogy nem 12 litert eszik, hanem 6-7 litert :) És ugyanúgy megy ráadásul.
2013. jan. 22. 18:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/27 anonim ***** válasza:

Akkor fogjuk rá, hogy ugyanúgy megy! Na:

Viszont eddig azzal jött mindenki, hogy egy benzines sosem romlik el. Mióta turbós lett, meg ilyen-olyan befecskendezéses, az is teli van olyan dolgokkal, amik csak elromlani tudnak. Úgyhogy arra nem kell számolni, hogy kevesebbet költesz rá. Akkor meg minek vennéd meg ugyanannyiért?

2013. jan. 22. 18:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/27 anonim ***** válasza:

"Akkor fogjuk rá, hogy ugyanúgy megy!" Az adatok alapján szerintem jobban. Ha nem hiszed, keress rá a youtube-on. 0-200-nál 15 másodpercet kap a dízel. Azért az már nem kevés.


Érdekes, hogy eddig a TDI-sek soha nem panaszkodtak, hogy behalt volna a turbó, akkor majd a benzinesnél pont gyakrabban fog ? Az ilyen olyan befecskendezésről meg annyit, hogy a dízelek már több mint 15 éve közvetlen befecskendezésesek, de a benzinesnél ez sem fog beválni. Hjajj na mindegy, legyen igazatok :)


/ amúgy én a benzines vs dízel vitában abszolút pártatlan vagyok, csak zavar, amikor egy kérdést feltűnően egyoldalúan közelítünk meg /


Hogy ON is legyek:

Kérdező:

Ha keresel egy leigazolható életű 3 éves példányt, ami még nem futott sokat ( itt előfordulhat akár 100k km alatti futás is ), akkor azzal valószínűleg a következő 200 000km probléma mentes lesz, akár a dízelt akár a benzinest választod. Ha óvatosan jársz, akkor a CR TDI-vel 200k km-en kb 2.5 milliót tudsz spórolni az üzemanyagon a benzineshez képest.

2013. jan. 22. 20:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/27 anonim ***** válasza:
Rendben. Ebben az esetben is áll, hogy a benzinesnek kisebbek a szervízköltségei? Elég összetett motor, nem hiszem, h kisebbek lennének.
2013. jan. 30. 11:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/27 anonim válasza:
A 2 TFSI motor az év motorja volt nem hinném hogy rosszabul járnál vele.
2014. jún. 9. 20:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/27 anonim válasza:
Ha tudok segiteni akkor elmondom a véleményem. Nekünk egy 2.0 tdi van és imádjuk. Városban ha ésszel hajtod 2000 fölé nem megy a fordulat és zért nagyon tartós a tdi nem beszélve arról az ülésbe paszirozásról amit akkor érzel ha tölt a turbó. Kevesebbet fogyaszt mint benzin és én személy szerint imádom a hangját. Szerviztapasztalatot nem tudok mondani mert semmi baja nem volt eddig és már átléptük a 200.000 km-t. Egyedül az olajcserére kell nagyon odafigyelni mint a motorban ugy a váltóban és akkor kivisz a világból meg még 2 kilométerre. Remélemtudtam valamit segiteni. És ha siekrül megszerezni akkor sok gondtalan kilométert kivánok.
2015. jún. 26. 15:10
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!