Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Első vagy hátsókerék meghajtás...

Első vagy hátsókerék meghajtással érdemes autót venni?

Figyelt kérdés
2013. febr. 7. 17:35
1 2
 11/16 anonim ***** válasza:
Lepontoztátok a 10-es válaszolót, pedig igaza van.
2014. máj. 2. 21:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/16 anonim ***** válasza:
Az elsőkerekesnél ha megcsúszik az első kerék akkor a hajtás miatt vissza tudja magát húzni a kocsi a megfelelő irányba. Hátsó kerekesnél ha megcsúszik az első kerék a havon akkor elmondhatsz te 50 miatyánkot is az se fog segíteni. Az hogy a hátsó kerekes autók 95 %-a orrnehéz a motor elhelyezése miatt csak ront a helyzeten. Nem is keveset.
2014. máj. 3. 11:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/16 anonim ***** válasza:
0%

Ha elsőkereksenél megcsúszik az eleje, hajtásod sem marad, nem az ki semmit.

Hátsó kerék megcsúszásnál kihúzza, az igaz. De azt kb bárki meg tudja fogni.

Ha elsokallsz egy kanyart, nem lesz tapadásod elől, se hajtásod, se kormányzásod, a külső íven találod magad az árokban.


Hátsókerekesnél ha elsokallsz egy kanyart, ugyanúgy nincs tapadás elől, de ha rálépsz a kuplungra, egyből visszajön, mert nem tolja a hajtás a kocsit. Vagy ha (úristen mi lesz) beletaposol a gázba, a hirtelen fellépő nyomaték a hátsó kerekeken a kocsi hátulját is a kanyar külső felére tolja ki, így az autó az elejével elfordul, és nem egyenesíted ki a kanyart.

10-es voltam.

2014. máj. 3. 11:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/16 anonim ***** válasza:
Első sorban: *hajtásod sem marad, nem húz az ki semmit.
2014. máj. 3. 11:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/16 anonim ***** válasza:

Versenysportban vajon miért eredményesebbek a hátsó hajtású autók? Mert tapadáshatár után is lehet velük még autózni.

Az FWD-vel mész ahogy a gumi bírja, de ha annál véletlenül gyorsabban mentél, elveszteted a kormányzást, hajtott kerekeket, vége a bulinak.

Régen azt mondták, hogy a Ladában két kormány van, a másik a gázpedál.


Egyébként meg az FWD kocsiknak pedig 100%-a orrmotoros, tehát ugyanúgy orrnehéz, mint az RWD.

Ráadásul sokkal jobban, mert a váltó is elől van, diffi is egybe a váltóval, féltengelyek is.

RWD-nél a váltó bent sofőr mellett (vagy a hátsó tengelyen) féltengelyek hátul, kardán, diffi szintén. 100-150 kg-ról van szó.

2014. máj. 3. 12:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/16 Dörmögő ***** válasza:
100%
Versenyszériákban azért van a legtöbb autóban hátsókerék hajtás mert egyrészt gyorsításkor a hátsó tengely terhelődik, másrészről meg a járműveket meghatározott szabályok szerint építik.
2014. máj. 3. 15:02
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!