Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Egy szívó dízelre van valami...

Egy szívó dízelre van valami hatással a plusz üzemanyag?

Figyelt kérdés
Vagy eleve úgy vannak beállítva ezek hogy a maximum erőt le is adják amit tudnak ezzel a levegő mennyiséggel csinálni?
2013. febr. 15. 14:16
 1/6 anonim ***** válasza:
Jobban fog füstölni az tuti. Hogy a teljesítmény nőni fog-e ugyanannyi levegővel, azt nemtom
2013. febr. 15. 14:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 szántóvető ***** válasza:

régi mercinek meg lehetett piszkálni az adagolóját,jobban is húzott.

az nem ér semmit ha az alapjárati csavart tekergeted.

2013. febr. 15. 14:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 A kérdező kommentje:
alapjáratit azt gondoltam, de ha pl: 500 köbcenti 1 henger, ez kap 2 millilitert 5 ezren, és ha ezt növeli az ember 2.25-re akkor lehet hogy több erőt ad le? Elképzelhető hogy így is ne vannak fogja jócskán azzal a szívott légmennyiséggel?
2013. febr. 15. 14:29
 4/6 szántóvető ***** válasza:

az 1. válaszoló megírta a tutit.próbáld ki,nem vesztesz vele

semmit.

2013. febr. 15. 14:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
53%

"500 köbcenti 1 henger, ez kap 2 millilitert 5 ezren, és ha ezt növeli az ember 2.25-re akkor lehet hogy több erőt ad le?"

A szívódízelek minőségszabályzással működnek: a gázpedállal a befecskendezett üzemanyag mennyiségét változtatod, a levegő mennyisége állandó. Vagyis nem arról van szó, hogy 5.000-nél 2 millilitert nyom az adagoló (tehát nem a fordulattól függ az adagolás mennyisége), hanem a gázpedál adott állásánál 2 ml-t nyom, ettől pedig 5.000-et pörög a motor.

Ha mondjuk a 6.000-es fordulathoz 2,5 ml tartozik (legyen ez egy példa) és az adagoló annyit nyom, akkor a motor 6.000-en fog pörögni. Vagyis ha úgy lövöd be az adagolót, hogy az 5.000-es fordulathoz tartozó pedálállásnál nyomjon 2,5 ml-t, akkor csak annyit érsz el, hogy ennél az állásnál nem 5.000-et, hanem 6.000-et pörög a motor. Vagyis olyan, mintha megrövidítetted volna a gázbowdent, a pedált félig nyomva teljes fordulaton üvölt a motor. Ettől persze úgy tűnik, hogy jó "bikás" lett a gép, ugrik, mint az állat, de valójában nem változott semmi, ugyanolyan a karakterisztika, sőt, még a maximális fordulatszám is. A maximális fordulatot ugyanis az határozza meg, hogy mennyi levegőt tud beszívni a motor. A maximális légmennyiséghez hiába nyomsz a gyárilag kitaláltnál több gázolajat, csak kormolni fog, nem ég el.

A szívódízeleket nem hasraütésszerűen tervezik, általában nem lehet belőlük sokkal nagyobb teljesítményt kihozni úgy, hogy a károsanyag-kibocsátási értékeik megmaradjanak. De még azokat felrúgva sem. A korlátot a motorba jutó levegő mennyisége jelenti: a gyárban kihozzák a maximumot, amit ezzel a légmennyiséggel el tud érni a motor, tehát a több teljesítményhez először is több levegő kellene. Ezért egyszerűbb a turbódízelek tuningja: ott csak emelni kell a turbónyomáson, adni kell egy kis többletüzemanyagot, aztán lehet mesélni a haveroknak, hogy nyomtad le a passzáttal az integrás hülyegyereket. A lökhárítón és a hátsó lámpán pedig elkezd nőni a fekete folt a koromtól (már ha nem hozzáértő végezte a chiptuningot, de ez kis hazánkban nem jellemző).

2013. febr. 15. 15:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

Mivel szívó dieselről beszélünk eleve nincs lehetőség chip tuningra !

Tehát ha a mennyiség csavaron elkezdesz játszani valamennyi teljesítmény növekedést el fogsz érni . Füstölni is fog ,emelkedik az alapjáratod is ill az indítótöltés is ...

Plussz levegő nélkűl amire a túrbó hivatott nem lesz táltos nagyon ..

2013. febr. 15. 16:18
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!