Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Jó estét. Meddig mehetek a...

D.-Horváth Zsuzsanna kérdése:

Jó estét. Meddig mehetek a kocsimmal, ha nem tölt rendesen a generátor?

Figyelt kérdés

2013. febr. 27. 22:45
 1/8 anonim ***** válasza:
amíg le nem merül az akksi
2013. febr. 27. 22:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:

Ez változó, attól függ mennyire tölt, ha arra van elég energia hogy a világítások megfelelően mennek, meg a motor is megy a gyújtás végett, addig nincs baj, csak ilyenkor jobb nem használni a felesleges áram zabálókat, rádió, fűtést is csak alacsony fokozaton és ha csak szükséges, pl ablak fújására hogy ne párásodjon, ez is sokat számít.

A generátorok töltését százalékban adják meg és attól függ hogy hány százalékos a töltöttsége. Ha ilyen 50 felett van akkor még nyugodtan lehet hazsnálni, legfeljebb álló helyzetben, ha már nem megy a motor akkor ne menjen semmi elektronika cucc mert akkor leszívja hamar az akksit. Ha ilyen 30 % körül vagy az alatt van akkor jobb csak rövidebb útra használni, és ha több órára rakod le az autót, érdemes lekötni addig róla az akksit hogy ne fogyjon el az a maradék energia belőle, hogy legalább indítani tudd normálisan. Nekem amikor hasonló problémám volt egy szerelő ezt javasolta.

2013. febr. 27. 22:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
Addig, amíg le nem merül az akku. Pontosabban: ha képes akkora teljesítményre a generátor, hogy ellássa a motor működéséhez szükséges fogyasztókat, akkor elméletileg a többi fogyasztót kiiktatva az idők végezetéig elvan a motor (de legfeljebb addig, amíg kifogy az üzemanyag). Csak az a baj, hogy ilyenkor a fogyasztók az energiát nagyobb hányadban nyerik az akkuból, mint egyébként, a lemerült akku pedig nem nagyon indít. De ha megoldható, hogy töltőre tudd tenni az autót ott, ahol leállítod, akkor pár napig ki lehet húzni, míg nem sikerül szerelőhöz vinni. Igaz, borzasztó kellemetlen ez a megoldás.
2013. febr. 27. 22:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 A kérdező kommentje:

Köszönöm a segítséget.

A gyujtás, gondolok itt a gyertyákra etől a renszertől teljesen külön működik?

Tehát ha már semi (pl. világítás) nem működik, attol a motor még működik?

2013. febr. 27. 23:00
 5/8 A kérdező kommentje:
Köszi a segítséget.
2013. febr. 27. 23:05
 6/8 anonim ***** válasza:
22%
Hogy lehetnek a nők ennyire műszaki analfabéták?
2013. febr. 27. 23:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
100%

Az autóban rengeteg elektromos kütyü van, ezek mind elektromos energiát igényelnek. A gyújtás például elektromos, ennek kell a delej. De általában elektromosság kell a befecskendező szivattyújához és érzékelőihez is. Elektromos a világítás, a fűtőmotor (maga a fűtés általában nem), a hátsó ablak párátlanítása, a rádió és a többi apróság.

Elektromos energiát az autóban a generátor állít elő. Üzem közben ez látja el a fogyasztókat energiával, valahogy úgy, mint a háztartásokat az erőművek: termeli az energiát, a fogyasztók meg felhasználják (melyik hogy). De mindent ez táplál: a világítást, a fűtött üléseket, a gyújtás, a befecskendezőt... Mindent, ami elektromos.

Ha a generátor megadja magát, akkor nem ad le elég energiát. Vagy teljesen felhagy az energiatermeléssel, vagy kevesebbet termel a szükségesnél. Ilyenkor a fogyasztók az akkumulátorra támaszkodnak, ami az elektromos energiát tárolja. Ezt a generátor tölti fel, ha jól működik, a fogyasztók meg innen veszik az értékes joule-okat a működéshez. De csak addig, amíg van mit kivenni: az akku folyamatosan merül és ha nem tölti a generátor, egy idő után teljesen lemerül, azt' akkor annyi, nem ad le energiát. Viszont szerencsére tölthető.

Ha tönkremegy a generátor, érdemes a lehető legjobban csökkenteni az autó elektromos teljesítményfelvételét. A gyújtást és a befecskendezőt nem lehet kikapcsolni, mert akkor nem nagyon működik a motor, úgyhogy a többit kell lekapcsolgatni: nem kell ülésfűtés, rádió, szellőzőventillátor, világításból is csak annyi, amennyi kötelező. Így az autó kisebb teljesítményt vesz fel. Ha szerencséd van, a generátor tudja fedezni ezt a kisebb teljesítményigényt, aztán el lehet vele jutni biztonságosan a szervizig. Ha nincs, akkor az autó csak az akkuból nyeri az energiát, ekkor pedig tovább bírja az akku, később fogy ki belőle a szufla. De ha kifogy, akkor mindennek vége: mivel ugyanonnan kapja az áramot minden elektromos berendezés, ezért a gyújtás és befecskendezés is elhallgat a lámpákkal és a többivel együtt. Onnantól meg senki sem megy sehová, amíg nem kerül annyi töltés az akkuba, amivel legalább be lehet indítani (az indítómotor is elektromos) és egy darabig el tud ketyegni. Ehhez mondjuk jól jön az akkutöltő, de roppant kényelmetlen folyamatosan azzal karbantartani az autó lelkivilágát.

2013. febr. 27. 23:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

Minden elektromos rész egy helyről kapja az áramot.

Nekem anno azt tanították tnafolyamon, hogy minden más fogyasztót lekapcsolva, kizárólag akkuról működve (tehát teljesen bekrepált akksinál) max 40-50 km-t lehet még menni. De ez annyi mindentől függ, hogy pontos kilométert nem lehet mondani. Főleg úgy, hogy még mindig nem vagyunk látók, és nem tudjuk kirakni Tarot-kártyából, hogy neked milyen autód van, mekkora motorral és mekkora kapacitású akksival. (Remélem érted a célzást;))

2013. febr. 28. 11:27
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!