Melyik olaj jobb egy több mint 200. 000km-t futott autóba?
Most két különböző dologról van szó.
Az olajnak van "hidegoldali" (a W előtti szám) és "melegoldali" (a másik) viszkozitása.
A melegoldali 30 eléggé alacsony érték. A gyártók azért kezdték el alkalmazni, mert a súrlódás ilyen módon történő csökkentése is egy-egy decilitert csiszolhat a fogyasztáson. Viszont ez az olaj nem biztos, hogy kellően tudja védeni a motor mozgó alkatrészeit. Ilyet csak olyan autóba szabad tenni, amiben gyárilag is ez volt. Ha gyárilag 40-es volt, eszedbe ne jusson 30-asat tenni, mert könnyen tönkreteheted az autót. (Ha gyárilag 30-as volt, akkor tehetsz bele 30-asat, bár ennyi km után lehet, hogy már a 40-es is jól jön.)
A hidegoldali viszkozitásnál (ésszerű határokon belül) minél kisebb, annál jobb. Télen a nagy fagyban sokat segíthet az önindítónak, ha 10W helyett pl. 5W a motorban lévő olaj.
Már megint egy gyári olajat szajkózó...
Egy 15-20 éves autó gyártásakor még messze nem voltak olyan minőségű olajok mint manapság.
Csak egy példa: '93-as Corsa gyári előírás szerintim olaja 15W40 ásványolaj volt. Mégis gond nélkül eljárt 5W40 fullszintetikussal 15 éves és 250 000 kilométeres korában is. Bizonyára azért mert nem olvasott okos hozzászólásokat, és nem tudta hogy tönkre kéne mennie.
Benzin,dízel,hány éves?
Én a sajátomba már egy ideje 15w40es félszintetikus Castrolt használok,előtte volt benne 5w40es Fuchs,Miller versenyolaj szintén ötnegyvenes,mindegyikkel csattogtak dögmelegben a hidrotőkék,a jelenlegivel soha.De ez egy 20éves dízelmotor.A szűrőkből kizárólag Mann Filter-t használok,ha olcsóbb olajszűrőt veszel bele leállítás után elengedi az olajat,és minden indításkor kopik a motor.A motor a kopás 80%át hideg állapotában szenvedi el.
Azért érdemes a hozzászólásokat végigolvasni, mert látszik, hogy egyre több tapasztalatunk van...
..mindenki jót kar..
280e km, az nem semmi..én, ismétlem én jobb olajat(szintetikust) tennék bele..persze, most nagy az arcom, de volt idő, amikor én is a legóccóbb, ócska olajat töltöttem a cocialista járgányokba...azóta változott a szemléletem, no meg tanultam is..
szóval: van egy viszkozitás, amit SAE-val jelölnek..szerintem minél hígabb, annál jobb.(0W, vagy 5W) persze ha már kicsit kopottabb a motor akkor ez fogyni fog, de megéri, mert utántöltésekkel ugyan, de könnyebben indul, jobb a kenés..
izz jön a minőség, amiről nem szokott szó esni..ezt úgy hívják benzinesnél, hogy API..én a mostani új járgányomba már API SN olajat töltök, a gyár még SM- nél tart...
tehát kérdésedre válaszolva SAE 5W40, API SM, vgy SN olaj...lehetőleg szintetikus..a márke nem fontos, bár én ENEOS-t használok...
még elmegy vagy százat gond nélkül..
szerintem
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!