Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Pár autóvezetéssel kapcsolatos...

Pár autóvezetéssel kapcsolatos nagyon buta kérdésre válaszolnátok?

Figyelt kérdés

Csak erős idegzetűeknek!


Szóval apám tanított vezetni, és hát 4 elindulásból kb 3 szor fullasztottam le a motort. Úgy magyarázta hogy beteszem egyesbe, aztán lassan engedem fel a kuplungot aztán nyomom a gázt. Nem értelmesebb ha felengedem a kuplungot (itt már magától elindul egy kicsit az autó nem?) aztán a gázt? Vagy nagyon meglódulna akkor? Meg ugye ha menet közbe váltani akarok, és rálépek a kuplungra azt nem fékezi le az autót?? Tudom hogy nem így van, csak valahogy az agyam ezt a következtetést vonta le.


2013. márc. 12. 19:00
 1/9 anonim ***** válasza:
32%
ha kidobod a kuplungot megugrik de lefullad nem indul el ha nem nyomod a gázt erről ha lehet szokjál le:)
2013. márc. 12. 19:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
23%
idea.hu/videok/kreativ/sebessegvalto-auto-hjtaslanc-szereles-a947cykpsAb0GijC a bácsi elmondja:)
2013. márc. 12. 19:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim válasza:
100%

Kedves Kérdező!

Az elindulás egy mérlegjáték. Engeded fel a kuplungot (természetesen sebességben) és közben nyomod a gázt. Amikor az autó elindul, nem engeded el hirtelen a kuplungpedált, hanem ott tartod, és utána lassan továbbengeded. Így nem fog ugrálni.

Én most tanulok vezetni.

Csak a kuplunggal is el lehet indulni, ha nagyon lassan engeded, és amikor elindulsz, ott tartod, mert alapjáraton megy a motor. Csak ez KÍNZÁS az autónak, szóval ezt felejtsd el! Sok sikert! :)

2013. márc. 12. 19:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
Jól mondod, fel is engedheted lassan és akkor csúsztatva elindul, majd lehet gázt adni neki, nem fog meglódulni, hacsak nem valami gebasz van és pörög hidegen 3000-et a motor. Idővel belejössz, sajnos üzem melegen már nem ennyire rózsás a helyzet, 7-800-as alapjáraton már nincs akkora nyomatéka, pláne egy 60-70 lovas autónak, hogy elinduljon, persze elindulhat, de nagyobb eséllyel fulladsz le. Ott pörgess bele nyugodtan, ésszel!! és engedd rá finoman a kuplungot. Nekem kb 200km-ert kellett megtennem egyedül, hogy eljussak a nem fulladós szintig, viszont most már nehéz lenne összehoznom a lefulladást, szóval legyél türelmes magaddal:)
2013. márc. 12. 19:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:

benyomod a kuplungot, beteszed egyesbe, és elkezded nyomkodni egy kicsit a gázt hogy kb 1200-nál ugráljon a fordulat, és elkezded nagyon lassan engedni a kuplungot, kb mikor féig kiengedted akkor elkezd megindulni az autó de akkor ne engedd tovább a kuplungot mikor kezd indulni az autó, mert ha tovább engeded akkor megkapar, esetleg le is fullad, ha meg alapjáraton indulsz el akkor rögtön lefullad, tehát ha elkezd inulni akkor ott kell tartani egy kicsit azon a ponton ahol kezd indulni és akkor mikor már kicsit megy akkor még engedni rajta lassan és akkor így el tudsz indulni, utána pár elindulás után már gáz nélkül is fog menni, gázzal is fog menni, és akkor nem kell bohóckodni...

én most vagyok 14 éves kb másfél éve tudok autót vezetni...

minden nap én állok be a garázsba tolatva, szóval már tolatni is tudok tükörből, mert úgy 40métert kell végig tolatni szűk helyen, de persze nem az udvarban tanultam meg kuplungot és gázt kezelni



de ha nagyon nem megy akkor padlógáz felpörgeted a motort mint az állat és akkor leugrassz a kuplungról, és akkor legalább szétbaszod a kuplungot meg a váltót meg a fogaskerekeket, meg mindent, de legalább nem fullad le!!

egyébként ne adj padlógázt :)

2013. márc. 12. 19:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
Biztos vagy benne, hogy nem fullad le ha akármilyen padlógázzal is leugressz a kuplungról?
2013. márc. 12. 19:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 szántóvető ***** válasza:
kérdező pont így jártam én is,apám azt mondta hogy engedjem fel a kuplungot.hogy meg kell tartani a csúszási ponton azt már az oktatóm tette hozzá.szóval induláskor a kuplunggal kell játszani,ha hirtelen fölengeded akkor csak rosszabb lesz.lefullad vagy rángat.a kérdésed második részét nem értem,ezt nézd el nekem.
2013. márc. 12. 19:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 Beviz Elek ***** válasza:

Indulás (kezdőknek): A csajomat én tanítottam, ezzel módszerrel nagyon könnyen belejött:

1. Kuplung

2. Egyes

3. Kuplungot lassan engeded fel addig, amíg elkezd fogni (fordulatszámmérő visszaesik picit).

4. Másik láb a gázra, fordulaton picit emelsz

5. Kuplungon engedsz egy pár millimétert, tovább NEM engeded (annyit, hogy ne rángasson a motor és elinduljon lassan az autó-> 3-4 mp)

6. Kuplung lassan teljesen ki (eddig végig ugye kicsi gáz volt)

7. 1-esben gurulsz akkora sebességgel amennyire nyomod a gázt

8. Elindulás kész!


(+ tanulni fogod a dombon felfelé indulást. Ezzel a módszerrel el tudsz indulni dombon felfelé kézifék nélkül, csak a 3as pontig taposod a féket és a 4-es pontnál a fékről lépsz a gázra)


Amint megszokod a kuplungot, ez sokkal gyorsabban fog menni (sőt, egyes lépéseket kihagysz) és egy pillanat alatt el tudsz indulni

(fék+kuplung, 1-es, kuplung fel+fékről gázra, és már mész is)


menet közben váltás:


A kocsit a fék és a motorfék lassítja (motorfék az, hogy dombon lefelé nem nyomsz semmit és az autó sebességben van)

Ha nem nyomod a féket és benyomod a kuplungot akkor a kocsi lassulni fog, de nem fékezi, hanem elveszíti a lendületet. Olyan, mintha a bicón nem tekernél...


Alapfokon a működés: A motorban járnak a dugók, hajtják a főtengelyt. Ez bizonyos sebességgel forog (FORDULAT SZÁM MÉRŐ, azt mutatja, hogy hányszor fordul meg egy perc alatt).


(most jön pár dolog amit nem vágok, csak elméleti szinten, nem szedtem még szét)


Ez a forgás megy át a kuplungszerkezeten és a váltón. A kuplungszerkezet megszakítja az összeköttetést (hiába jár a motor, az autó áll, ill másik sebességfokozatot tudsz berakni).

A váltó a fogaskerekeivel adja a sebességfokozatot: Olyan mint a mountain bike váltója. 1:-es sokat tekersz, keveset haladsz, kis erőt fejtesz ki, dombon könnyen felmész

2: kicsit gyorsabban haladsz ugyanakkora tekerésnél, de nehezebb a dombokon

.

.

.

Utolsó: Keveset tekersz, gyorsan mész, de nagy erő kell (pl dombon fel)


Ugyanez a kocsinál is, csak nem 21 sebességes, hanem 5-6 (általában)


A könnyűben kezdesz, a motor (bicón a pedál), forog egy adott sebességgel, az autót elindítja, faxa. 2-es. Ha ugyanannyit forog, gyorsabban gurul az autó (ezzel még el lehet indulni). 3as: Ugyanakkora forgásnál még jobban haladsz. El lehet vele indulni, de már nagyon kínozza az autót. stb stb


Miért nem lehet álló helyzetben kiengedni a kuplungot, majd gáz? Ugyanaz mint a canga: Ha állsz egy helyben, a pedál nem tekeredik előre.


A kocsinál is ilyen. Ha állsz egy helyben, egyesben kicsapod a kuplungot, akkor a motor forog mondjuk 1000-et (ami mondjuk 7km/h lenne 1-es sebességben), de ugye az autó áll. Ilyenkor (mert ugye könnyebb megállni a forgásban, mint 0 km/h-ról 7km/h-ra gyorsítani több mint 1 tonnát) az autó motorja lefullad (a minimum fordulat alatt nem működik)

Ezért, van szükség a kuplung és a gázra. A kuplungot engeded ki, a gázt nyomod be (érzésre), a kocsi fokozatosan el fog indulni. Amikor felveszi azt a minimum sebességet, hogy ne fulladjon le, elengedheted a kuplungot teljesen!

2013. márc. 12. 20:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

Jó apám traktoros volt,Isten nyugosztalja!

Én 11 évesen Rába steigert vezettem mellette,természetesen a mezőn.

Amikor a B jogsit csináltam,az oktatóm ki volt akadva,amikor rálépett a fékre én már kinyomtam a kuplungot,ugy hogy nem fulladt le a motor.

2013. márc. 12. 21:11
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!