Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért köpi be a gyertyát...

Miért köpi be a gyertyát folyamatosan?

Figyelt kérdés

Yamaha Aerox 70-es robogóm jelenleg bejáratós, de kb. 50 kilométerenként beköpi a gyertyát, és nem indul be. Egy új gyertya után újra hibátlan.

Gyári légszűrő mellett, 21-es dellorto karburátorba használok 80-as főfúvókát. 78-79 lenne az ideál neki, de kicsit többet adok, mert hajlamos volt a megragadásra. Lehet emiatt a folyamatos gyertya meghibásodás?

A hibás gyertyákat próbáltam pucolgatni és vissza tenni de nem működtek már, lehetséges hogy egy 50 km-t használt gyertya teljesen működésképtelenné váljon? Mi a jó módszer a tisztítására, mert rendszeresen sötét színű.

Bármilyen hasznos tanácsot szívesen fogadok, mert már az 5. gyertya van benne.



2013. márc. 26. 12:30
 1/4 anonim ***** válasza:
Mit vársz ha fekete a gyertya? És ha rövidtávokra használod be se melegszik a gyertya. Mondjuk nem tűnik vészesnek a fuvókád ha tényleg csak annyi a különbség. AHa a benzinszinted nagyobb a kelleténél akkor is dusabb a keverék. Azt nem tudom hogy suberes vagy fojtószelepes a járgányod de lehet állítani a súbertűn is
2013. márc. 26. 12:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
A megragadásról annyit hogy vagy velegd van a baj (húzod neki mint állat D) vagy a silány alkatrész és műhely munka miatt lehet
2013. márc. 26. 12:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 A kérdező kommentje:

Súbertűn lehet állítani, de bármikor variáltam vele nem vettem észre jelentős változást. 78-as fuvókával nem megy jobban a motor, kicsit jobban veszi a fordulatot, 370 km-nél járok, lehet nem lenne baja már tőle.

A ragadások leginkább a hozzá nem értő "szerelő" miatt volt,aki nem jól rakta össze, rossz gyertyával, hibás karbi beállítással, használhatatlan variátor és kuplung hangolás... sajnos nincs egy értelmes ember aki itt értene hozzá, így saját magam kellett kitanulni a dolog. Már szinte mindent be tudok rajta állítani megfelelően, egyedül ez a gyertya dolog ami kérdéses, de ezt a hibát leszámítva menet közben tökéletes működik a motor, 1 rúgásra indul bármikor.

Két ragadás amiatt volt, hogy 9-10.000-et forgott a motor bejáratósan, ekkor már tudtam laikusan is hogy gond van, így magam beállítottam. A harmadik ragadás előtt 40 km-t mentem folyamatosan, túl sok volt neki még, pihentetni kellett volna közben.


Hozzá tartozik a dologhoz, hogy rövid távokon használom már, pár km-enként leállítom. Sok elindulás van benne, és így lehetséges hogy nem tisztul ki a gyertya.


Valószínűleg a 78-as fúvóka megoldaná a dolgot.

A hibás gyertyákat mivel, hogyan érdemes tisztítani?

"Szerelő" szerint létezik ilyen, hogy végleg annyi egy alig használt gyertyának, de az előzmények alapján van okom kételkedni a szavában. :-)

Előre is köszönöm a tanácsokat!

2013. márc. 26. 14:18
 4/4 anonim ***** válasza:
A gyertyatisztításhoz vékony drót+rongy+féktisztitó. Van a másik megoldás a kiégetés gáz fölött, de én a féktisztítós megoldást szoktam. Én még nem hallatom hogy totálra tönkreteszi a gyertyát a motor. Amikor féktisztítózod akkor az elektrod között és a porcelánt is tisztítsd le ameddig leért a drótos ronggyal. Én a drót végét megkalapálom hogy lapos legyen
2013. márc. 26. 16:11
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!