Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Opel G Astrákkal szoktak...

Opel G Astrákkal szoktak komolyabb problémák lenni? Érdemes lehet ilyet venni? Mire figyeljek?

Figyelt kérdés

Az év végén szeretnék venni egy használt autót és Opel G Astrára gondoltamé.


követelmények: jó pakolhatóság, legyen megbízható, normális fogyasztású, karbantartás mellett ne kelljen állandóan szervízbe rohangálni vele, ilyesmik...



2013. ápr. 1. 21:01
1 2
 11/17 anonim ***** válasza:

Céges autók nálunk 1.6 G-k. 2-300 ezer meg se kottyan nekik. Esetleg elektromos és más kis hibák jellemzőek. Beragadó fűtéscsap, eltömődő klímakifolyó (néha nem árt tisztítani).

A motornál horror olajfogyasztás lehet HA a főtengely szimering megadja magát (erre hajlamos). A legtöbb szerelő, aki látta az olajfogyasztásos példányt, arra rámondta, hogy ezek ilyen pocsékok, hogy zabálják az olajat, végül egy tudta, mit nézzen, kicserélte a szimeringet, azóta nem fogy az olaj. A szíjat és a görgőket és a vízpumpát 60 ezrenként, vagy inkább azelőtt cserélni érdemes, az EGR szelepnek a körmére nézni ilyenkor (ki kell tisztítani, öblögetni). Ha olajból is megkapja mindig a megfelelőt, akkor nem lesz vele gond, a világból is kimennek a benzinesek.

2013. ápr. 1. 22:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/17 anonim ***** válasza:
1.6 16Ves et hajtok, nagyon szertem, ha oda lépsz neki tényleg sokat zabál, de ha figyelsz a lábadra nem tragikus. 120 000km van benne, generátort kellett felújítani mert elkopott, benzin és az olaj minőségre kell figyelni akkor semmi gond. Kényelmes és megbízható típus. 2006-ban vettem 60 000 km-el. Az 1.6 jól harap, stabilan lehet vele előzni is még ha tele van akkor is, kisebb motorokkal nincs tapasztalatom. Alap dolgokat cseréltünk benne, vezérműszíj, szűrők, lengéscsillapító. 1X volt nagyobb szervízen, trafo megadta magát. Az olajat tényleg zabálja, ha magas fordulatszámokba kalandozol, de egyébként nem vészes.
2013. ápr. 8. 19:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/17 anonim ***** válasza:

Hja, a szerelők szidják az opelokat, ahol csak lehet, hogy a német autógyártás mindenkori legalja. Persze, mert alig keresnek valamit az opelosokon, a motorjai elpusztíthatatlanok, ezeket az autókat az Isten is cégautónak teremtette. Egy szétment motorú opellal találkoztam eddig a sok közül, de az már valahol fél millió és egy millió km között járhatott és senki nem kímélte.

1.6-nál kisebbet nem vennék benzinesből. Olajzabálás nincs, ha tömítések, szimeringek rendben és a motor sincs szétkopva (ha szét van, akkor meg erőtlen és egyéb jelei vannak). Egy ilyan autó még akkor is elvisz a célodig, ha kilóg a bele és ez nem túlzás. Ha más, kifinomultabb autóban valami kis hiba keletkezik, már letilt, aztán várhatod az autómentőt.

A G Astrák még mindig vállalható megjelenéssel bírnak (csak a sznobok ostorozzák a külsejét, tessék megnézni a Bertone G kupét, ami olasz tervezés), takarékosak, az 1.6-osak országúton eljárnak 5 literből, a beltér minősége és a felszereltség is eléri a régebbi audik meg bmw szintjét, emellett sokkal olcsóbb fenntartani, karbantartani, javíttatni, mint a másik két említett típust. A sok régi Audi meg Bmw helyett a mai gyerekek helyében inkább ilyen G Astrát vennék, írom ezt úgy, hogy jártam már többek között több generáció Audival és Bmwvel is. Választék is van rendesen G Astrákból, nagy eséllyel lehet olcsón hibátlan darabot kifogni.

2013. ápr. 8. 21:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/17 A kérdező kommentje:

G Astra lesz, ez nem kérdés. :)


Köszi szépen a válaszokat!

2013. ápr. 9. 19:36
 15/17 anonim ***** válasza:

G Astrám van, 16 16V, 200.000 km feletti futással.

Amire számits: G Astránál első ülések kényelmetlenek főleg hosszú távu utaknál, az első lámpabúrák műanyagból vannak és pár év alatt (főleg ha utcán áll a kocsi) bemattulnak, besárgulnak (nagyon sok G Astrát látok igy járni), a kerékiveknél itt is szeret előbújni a rozsda, illetve az olajat tényleg szeretik csipegetni (főleg 3000-es fordulat felett), 2000 fordulat alatt nyomatékszegény, cserébe városban is el lehet járkálni vele 7-9 literből, hosszú távon legjobb fogyasztás fullra telpakolt csomagtartóval (sedan azaz 4 ajtós hosszabb csomagtartóval)4 személlyel autópályán tartós 130 tempóval 7 liter volt 95-ös benzinből, de ugyanez 2 személlyel klimával autópályán is megállt 6 literből. 6 liter alá viszont sose sikerült vinni a fogyasztást. Ha nem pörgeted, elvan 6-7 liter benzinnel. Alkatrészárakban bele lehet futni drágákba is, pl gyújtótrafóból, egr szelepből, lambda szondából az utángyártottak nem nagyon birják abból sajnos csak a drágábbakat érdemes megvenni...


Van amiből meg lehet venni az utángyárottat (pl jobbos külső tükör, elektromos állitással és fűtéssel, kompletten ami az ajtón kivül van nem volt 6000 Ft sem számlával újan(!)utángyártottból a Cromax-nál, ugyanez gyáriban lenne 35.000 Ft körül...), illetve bontottként is sok dolgot kapni hozzá...

2013. máj. 5. 01:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/17 anonim ***** válasza:

A 200 ezres kollégát kijavítgatnám itt-ott. Nekem 1.4 V16 G astrám van, 320.000 km-rel.


Hosszú utakon kényelmetlen az első ülés? Én Angliába ingáztam vele (azért is ennyi a km), az 20 óra kb és semmi panaszom nem volt soha az ülésekre. De lehet, hogy csak sportosabb vagyok.


Lámpabúra sárgulást még nem figyeltem meg, pedig kb 13 éve utcán parkolok.


Kerékív rozsda ok, picikét kezd előjönni, de azért egy 15 éves, szinte végig utcán állt autónál ez nem egy nagy csoda :)


Olajat soha nem csipegetett. Egyetlen egyszer se mutatott a pálca eltérést.


6-8 literrel kb egyetértek. 6 alá nekem se ment soha, bár 7.5 fölé se. Igaz, nekem a jóval gazdaságosabb 1.4-es motoros van.


Bontóban meg van minden. Ez a legnagyobb előnye a gyakori tipusnak. Mindig mindent találtam hozzá, jóárasítva.

2013. máj. 5. 11:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/17 anonim ***** válasza:

Hát, az első ülésre a netes fórumokon is sokat panaszkodnak... Én 189 cm vagyok, nem állitható a kormány, ha úgy állitom be az ülést, hogy a lábam kényelmesen elérje a pedálokat, akkor a kormány túl közel esik, ha meg közelebb húzom az ülést, hogy a kezemnek legyen kényelmes, akkor a lábamnak nem az igazi a pozició. Ez többszáz km-t utazva már fárasztó tud lenni (bár levezettem ebben 600 km-t is 2-3 megállással és túléltem, de a végén már alig birtam megülni), illetve nincs oldaltartása a gyári alap üléseknek, és elég kemények.. Szerintem F Astra alap ülése sokkal kényelmesebb, de ezt sokan irták már máshol is...

Az én autóm 1999-es évjárat, a későbbi twinportosok úgy hallom nem csipegetik annyira az olajat, de sok fórumon és sok ember panaszkodott az olajfogyásra, szerelőmnél is több G Astra megfordult, és sajnos általában eszik az olajat. Erről olvastam, hogy főtengelyszimering is lehet az oka, nem tudom, de mivel nagyon sokat gyártottak belőlük, előfordulhat hogy valaki kifog egy jobb szériát és nem eszi neki az olajat. Mindenki a saját tapasztalatát tudja irni. Az is más, ha valaki újként veszi meg és tudja, hogy használták, meg az is, ha valaki megveszi 100-200.000 km-el és fene tudja hogy használták...

Az 1.4-esek úgy tudom vezérműláncosak és nem vezérműszíjasak, azoknál mintha nem lenne annyi olajfogyasztás probléma. De javitson ki aki jobban tudja :)


A másik: sok ember ha megvesz valamit, akkor se nyilatkozik róla negativan, mert nem szereti senki beismerni hogy amit használ az nem jó. Hát én nyugodt szivvel leirom, hogy a G Astrámnál _számomra_ kényelmetlen hosszú távon az első ülés (ültem japán autóban többen is, azokban sokkal jobb az ülés, de mondom még F Astában is jobban teszett, leirom hogy igenis csipegeti az olajat 3000 rpm feletti használatkor pedig kimélem amúgy, és napi használatban van, és igenis sok bemattult lámpabúrát látok G Astránál :) A 2000 év körüli polikarbonátokkal sok gond volt a lámpáknál, nem csak Opelnél, látni Passatot, Thaliat is bemattult lámpabúrákkal, úgy tudom sok volt a panasz és utána változtattak valamit a lámpabúrák összetételén. Én azért irtam le a negativ tapasztalatokat, mert az volt a kérdés... :)

2013. máj. 5. 22:53
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!