Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A szervó kormány az nagyon...

A szervó kormány az nagyon nélkülözhetetlen?

Figyelt kérdés

Minden modern autóban az van.

És nélkülözhetetlen?

Szóval tényleg fárasztó, meg nehéz lenne úgy vezetni órákat, hogy nincs szervó?



2013. ápr. 16. 15:41
 1/6 anonim ***** válasza:
de hogy fárasztó ,,,,csak állóhelyzetben nehezebb tekerni de amugy ha gépjármű kerekei gurulnak akkor alig érzed nincsen szervo,
2013. ápr. 16. 15:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
Egy családi autóknál azért nem árt ha van szervó, mert a régi ladákhoz, trabantokhoz képest éppen másfélszer akkor a súlyuk is, ami eléggé nehezíti a kormányzást.
2013. ápr. 16. 15:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
egy nőnek nem árt. nekünk szervó nélküli kocsink van és parkolásnál dagadnak a párom karizmai, ahogy szedi alá a kormányt... neki meg se kottyan, de én biztos nyervognék egy idő után :)
2013. ápr. 16. 15:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
100%

Szerintem nem - de új autót úgysem tudsz venni nélküle. Árultam egy nagyon jó állapotú 1990-es Fiestát, talán az egyetlen 20 év körüli Ford volt ami nem rohadt, de mégis mindenkit meggondolta magát, amikor megmondtam, hogy nincs szervokormány.

Pedig volt minden más: gyári központi zár, gyári elektromos ablakok... De mégse.


Parkolni nehezebb, de a trükk, hogy álló helyzetben nem tekered, hanem minimálisan mozdítod előre vagy hátra a kocsit közben - szervósnál is érdemes lenne így, mivel kevésbé terheled az alkatrészeket.

Ha jól van beállítva a futómű, akkor menet közben nem is érzed. Persze ha az ütött-vágott ezerkettes Zsigulit vesszük, ott a karbantartás és a rossz állapot miatt lehet nehéz a kormány, ha tökéletes akkor azt is lehet könnyen irányítani, nem dagadnak az erek a sofőr halántékán.

2013. ápr. 16. 15:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
100%

Nem nélkülözhetetlen, vannak autók, amik anélkül is kiválóan vezethetők. Csak a modern autók között igen kevés ilyen van.

Az okok szerteágazóak. Egyrészt az autók egészen mostanáig minden modellváltással egyre híztak. Törvényszerű volt, hogy az új modell nagyobb a réginél, hogy jobban el lehessen benne férni, a korábbinál mindig vastagabb zajszigetelés és a kényelmi extrák pedig ettől függetlenül is növelték a tömeget. No meg kellett a sok merevítés a 4-5 csillagos törésteszthez. Eljutottunk odáig, hogy egy egyszerű, szűken ötszemélyes családi autó is másfél tonna körüli tömegű lett. Egy nehéz autónál pedig mindig nehezebb tekerni a kormányt, nagyobb erő kell a kerék elfordításához. Ezen kívül a manapság a kisebb autókban használt Giacosa-féle hajtáslánc esetén (motor keresztben az első tengely előtt, mellette a váltó, mögötte a diffi, különböző hosszúságú féltengelyek) a hajtáslánc teljes tömege az első tengelyt terheli. A korszerű, turbós, intercooleres, befecskendezős motorok és egyre terjedő automata váltók meg általában nehezebbek a régi, egyszerűbb megoldásokat alkalmazó daraboknál, így jó nagy első tengelyterhelést produkálnak. Tehát az eleve nehéz autók tömegének nagy része terheli az első tengelyt.

Aztán jött a kerék- és gumiméretek változása is, mint további nehezítő tényező: 10-15 éve még nem volt ciki a 13-as vagy 14-es lemezfelni, rajta a 165/65-ös vagy 175/70-es ballonos gumival. Mára már ez egyértelműen divatjamúlt, ma minden autó sportos, kell a legalább 15-ös, de inkább 16-os vagy 17-es kerék, minimum 195-ös, peres gumival, mer' különben elforog, meg így 200-nál nincs akkora oldalkúszás (mintha bárhol is lehetne 200-zal menni). Mivel nőtt az autók tömege, ezért nagyobb terhelési indexű, merevebb falú gumik kerültek fel. A végsebesség növekedése meg a sebességindexet növelte, ez is hozzájárul a merevebb oldalfalhoz. Az egyre terjedő defekttűrő gumik pedig még keményebbek, mint hagyományos társaik. A széles, peres, merev oldalfalú gumit pedig sokkat nehezebb elforgatni az aszfalton, mint a keskeny, magas és lágy oldalfalút. Ez is növeli a kormányerőt.

És mivel manapság minden autó sportos meg dinamikus, ezért a kormánynak kicsinek kell lennie. Rég nem divat a bakelit pereckormány, mert balesetveszélyes, de mondjuk a '90-es évek szervótlan tömegautóin használt habosított műanyagburkolatú kormányok is nagyok már ma. Ma sportkormány kell, kis átmérővel, közvetlen áttételezéssel. 3-nál többet semmiképpen ne forogjon a két véghelyzet között, de inkább 2,5 lenne a jó. Tehát más kormányműáttételezés kell, ami még tovább növeli a kormányzáshoz szükséges erőt.

Ezek pedig együtt már nélkülözhetetlenné teszik a szervót. A mai autók többségén szervó nélkül kényelmetlenül nehéz a kormány: országúton még nincs is vele baj, de városban, főleg parkolásnál erőből kell tekerni. Nem lehetetlen a művelet, lehet velük parkolni, de mivel kényelmesek vagyunk, jobban örülünk az egyujjas szervónak. Sőt, az egyre jobban terjedő automata parkolórendszerekhez, sávtartó asszisztensekhez és új generációs ESP-khez kell is a szervó, mégpedig elektromos, hogy tudja önerőből is tekerni a kormányt az autó, ha kell.

2013. ápr. 16. 16:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

Én nem vennék már szervó nélküli autót az biztos!

Megszoktam, hogy van.

A FIAT CITY szervója is tök király, ránézek a kormányra, aztán szinte már fordul! :D

Annyi a szervó hátránya, hogy megfeledkezel róla milyen is a kormányzás nélküle.

Hajlamos az ember álló helyzetben tekerészni a kormányt.

Egyébként eladásnál kulcsfontosságú. Én sok TOP állapotú autót láttam, de mivel nem volt benn szervó így nem vettem meg. És más se nagyon fogja, vagy erősen ár alatt.

2013. ápr. 16. 16:21
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!