Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Melyik a jobb? Első vagy...

Melyik a jobb? Első vagy hátsó kerék meghajtás?

Figyelt kérdés
Most a versenyzés miatt kérdezem. Azt vettem észre, hogy ezek a GT, meg Le Mans meg F1 stb... autók mind hátsó kerék meghajtásosak, de a Veyron összkerekes. Akkor nem értem, a hátsó kerék nagyobb sebességet ad, de az összkerék meg stabilabb?

2013. jún. 17. 13:52
1 2
 11/19 A kérdező kommentje:
na erről van szó...valami hozzáértő végre, aki alá tudja támasztani, hogy igenis kipörögnek elég könnyen... :D
2013. jún. 21. 22:58
 12/19 anonim ***** válasza:
Nekem egy T6-os S80am van ami 280Le de első kerekes.Ekkora motorhoz kevés az első kerék.Kipörögni nem nagyon szokott az elektronika miatt,de néha ki akarja tépni a kormányt a kezemből.Én az összkerekesre szavazok ha versenyre kell.Ha csak gyorsulgatni akkor elég a hátsó kerék.
2013. jún. 23. 09:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/19 anonim ***** válasza:
utolsó válaszoló legalább bevallja.. ez a vicc, hogy olyanok mondják, hogy kamu a rángatás, akiknek 120 lóerős kisautójuk van, hát persze, hogy nem rángat egy gyenge autó
2013. jún. 23. 15:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/19 anonim ***** válasza:
12-es vagyok. Nem hiszem hogy az első kerék hétköznapi embereknek való. Egy 316-os BMW sokkal hétköznapibb autó mint az enyém.Rángatni meg akkor rángat ha nem tudsz vezetni.De a hátsó kerekes is kipörög ha 300 paci van alatta.Amatőröknek meg nem kell a hátsó kerekes mert csak elszállnak vele a kanyarban.Ha tudsz vezetni akkor mindkettővel tudsz alázni.Persze most nem a kis 1.6os sufnituningos gépekre gondolok.
2013. jún. 23. 20:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/19 anonim ***** válasza:
Ééééérdekes, de nekem is T6-os S80-am van :)
2013. jún. 23. 20:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/19 anonim ***** válasza:

hétköznapi, nem túl erős autóknál jó az elsőkerékhajtás, kezesebb, nem ilyesztő annyira ha az elejét kezdi el tolni, mintha hirtelen a hátulja megelőz :) plusz nehezebben akad el, tudod rre arra kormányozni a hajtott kereket, hogy kigyere pl. egy nyomvályúból a hóban. De gyorsulási szempontból jobb a hátsókerékhajtás, mert az autó súlypontja hátratolódik, ha elől van a motor, akkor is. Ez kisebb mértékben forzírozott kanyarodásnál is érvényes, ha nagy gázt adsz emelkedik a kocsi eleje a súlypont hátra tolódik, elsőkerékhajtású autó ívbelső kereke hamar kipörög, ha sperrdifis akkor minda kettő és akkkor meg végképp lehúz az ívről, csak gázelvétellel tudsz korrigálni. A hátsóerékhajtású viszont pont az ívkülső hátsókerékre terhel, miközben ha megis csúszik kipörgés miattki, az autó orra akkoris a kanyar belső íve felé mozdul, és ellenkormányzással gázelvétel nélkül irányba hozható jelentősebb lendületvesztés nélkül.


Az összkerékhajtás a legjobb rajtoláshoz, meg stabil a kanyarban, de plusz alatrészek miatt súlytöbbletet okoz, és plusz hajtási veszteségek vannak a kardántengely, plusz két véltengely és kihajtások miatt. Ez kb felemészti a motorteljesítmény 5-10 %-át, aminek azért már van jelentősége. Tehát az összkerékhajtásnak az előnyei igazán nagy teljesítmények esetén jönnek ki. Például 200-400 méteres gyorsulási versenytávon 250 lóerőtől felfelé előny az összkerékhajtás.

gonolj csak bele egy 70 lóerős suzuki swift elsőkerékhajtással is csak pár méterig kapar el, ha összkerékhajtású lenne ezen a pár méter rajtoláson jobb lenne, de a plusz súly és hajtási veszteség miatt a fennmaradó távon annyival lassabb lenne, hogy elvesztené a rajtnál szerzett előnyt. Ezzel szemben mondjuk egy 500 lóerős autó csak kétkerékhajtással teli gázzal majdnem végig kaparna egy 200 méteres távot utcai kerekekkel, na ott jobb ha 4 kerék hajt. Nagyjából ennyi.

2014. jún. 3. 14:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/19 anonim válasza:
elsőkerék meghajtással könnyebb közlekedni változó időjárási viszonyok között. nem pörög úgy ki, mert elől van a motor , és a súly is. egy mercedes vagy bmw nél télen nagyon könnyen ki pörög. mert hátul a csomagtartó súlya nulla és nincs rajta terhelés . Amúgy bmw s vagyok . Bmw 320i m van :)
2014. aug. 13. 13:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/19 anonim válasza:

Te Kérdező zseni! Mi a töknek kérdezel - amúgy hülyeségeket - amikor utána meg okoskodsz? Mire, mi a jó? A fizikát ismerni kellene az a gondod mi?

Pl. első kerekessel elég szar driftelni, meg négykerekessel is. Hátsóval meg szar télen menni. Stb. Amúgy meg mindent megold egy jó sofőr, de minek szenvedni? Versenyezni szeretnél és itt kérdezel marhaságokat? Inkább ne tedd, nem ez a te szakmád, ha 20 évesen ilyen baromságokat írogatsz, ilyen színvonalas helyen. Mondjuk én is hülye vagyok, hogy ide írogatok egy 3 éves kérdéshez, de mentségem legyen, hogy tök véletlen jutottam ide.

2016. ápr. 7. 18:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/19 A kérdező kommentje:
wow, 3 év után akarsz kiégetni? :"DD lel
2016. ápr. 7. 23:00
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!