Te hogyan indulsz el az autóval?
Beültél, biztonsági öv rajtad...és utána mik a te lépéseid?
Eddig már többfélét láttam, hallottam. Neked melyik esik a legjobban "kézre"?
Olyan sok variáció nincsen, ha belegondolsz:)
Kuplung be, indítás, sebesség, index, kézifék (ez néha fordítva), majd indulás.
Másképp nem nagyon lehet variálni:)
általában:
Beülök, kiveszem üresbe, beindítom, addig bekötöm magam, még babrálok valamit stb. aztán ha indulok: Sebességbe teszem, index, kézifék, körülnézek is indulok.
Ha kicsit sietek: beülök, bekötöm magam, kuplung indítok, és már indulok is ugy ahogy fentebb irtam.
Kuplung be, indítás,
ezt lehet fordítva? mert úgy mondják épp itt mellettem( de nem túl gyakorlottak még)
"Kuplung be, indítás,
ezt lehet fordítva? mert úgy mondják épp itt mellettem"
Ha üresben van az autó, akkor lehet, csak nem érdemes.
igen, üresben
miért nem?
Nekem nincs autóm, de az érdekesség kedvéért beírom, a párom hogyan indul el itthonról. Az autó alapesetben rükvercben van, kéziféket nem használ hosszabb távú várakozáskor (pl. sok hét, ami két autózás között van). Enyhe lejtőn áll orral előre.
Bekapcsolja a gyújtást, de nem indítja el. Üresbe kapcsol, hátha elindul az autó. Nem szokott, úgyhogy kicsit megtolja, visszaül és biztonsági övet kapcsol, majd visszakormányozza az addig kicsit elmászott autót az út minőségileg legelviselhetőbb részére (ez egy bő egysávos és igencsak nyomvályús földút), majd ötödikbe kapcsol. 17km/h-nál ráengedi a kuplungot, az autó bumpstartol, harmadikba vált, majd úgy megy, ahogy a terepnek megfelelő, a rendes aszfaltútra hajtás előtt speciel egyes motorfékre van szükség.
De térjünk vissza a normális helyen indulásra. Az oktató által tanított "sikkes" indulás:
indítás, sebesség, index, körülnézés, kézifék.
A párom ettől síkon 2 ponton tér el: az első a kézifék kiengedése, nehogy elfeledje (lejtőn persze az utolsó), s az indítás az utolsó. Hja, a hypermilerek már csak ilyenek.
Mert sokszor sebességben hagyja a sofőr az autót, amikor leállítja. És ha valaki hozzá van szokva, hogy üresben van az autó (ilyenkor nem kell indításnál kuplung), akkor egy idő után már nem is ellenőrzi a sebességváltó állását. Ha egy ilyen beül egy olyan sofőr után vezetni, amelyik leállításnál sebességben hagyta, és kuplung nélkül indítózik, egy szép nagyot fog ugrani az autó.
Arról nem is beszélve, hogy lehet, hogy az, aki mindig üresben állítja le az autót, azzal is előfordulhat, hogy siettében véletlenül sebességben hagyja és következő indításnál elfelejti ellenőrizni (hiszen mindig üresben hagyja - kivéve most), és megint csak ugrik egyet az autó.
"igen, üresben
miért nem?"
Mert a kuplungon keresztül a váltó üresben is egy kicsit terheli az önindítót, ami benyomott kuplunggal nem igaz. Így kisebb energia-befektetéssel indul az autó.
"majd ötödikbe kapcsol. 17km/h-nál ráengedi a kuplungot, az autó bumpstartol"
Ez (betolás/begurulás) katalizátoros autónál a katalizátor gyors halálához vezet. Azaz jobb esetben csak a katalizátoréhoz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!