Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Egy oldalkocsis motorkerékpárn...

Egy oldalkocsis motorkerékpárnak mennyivel nagyobb a stabilitása, mint hagyományos társainak?

Figyelt kérdés
Mennyire használható mondjuk téle, csúszós, jeges útviszonyok között? Mennyire éles a különbség a balos/jobbos kanyarok között oldalkocsival?

2013. aug. 8. 23:37
 1/7 anonim ***** válasza:

Még nem próbáltam ,de ahogy olvastam nem mindegy hogy fékezed-e az oldalkocsi kerekét is. Valamint hogy hajtott-e a kereke.


Egyébként meg csúszós úton felborulni vele biztosan nehezebb :)

2013. aug. 8. 23:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
Szerintem csúszós jeges úton el kell felejteni a motorkerékpárt. A tapadása nagyon gyenge (pl. téligumiról sem hallottam még motoron) de teljesen mindegy, anélkül is gyenge, arról nem beszélve hogy szétfagyunk rajta. Az oldalkocsi inkább egy + teher a motornak nem stabilitás javító tényező. Oldalkocsi nélkül profi motoros jó megdönti a kanyarba a motort, tudja meddig lehet, oldalkocsival ezt nem tudná megcsinálni.
2013. aug. 8. 23:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 A kérdező kommentje:
Egész biztosan létezik téli gumi motorokra, sőt Ausztriában, Németországban és Svájcban, ahol télen kötelező az autókra a téligumi a motorosokra is be akarták vezetni (hogy végül mi lett, azt nem tudom). De ha mégsem lenne, a hóban a terepgumival majdnem olyan jól lehet boldogulni mint nyáron, e felett ott van a hólánc és ha jól tudom néhány országban a szöges gumi is engedélyezett - szóval ezzel a részével nincs probléma, én magának a motornak a viselkedésére lennnék kiváncsi, hogyha egy 2 kerekű társával, egy quaddal vagy egy autóval hasonlítjuk össze akár csúszós, akár normál útviszonyok között.
2013. aug. 9. 00:07
 4/7 anonim ***** válasza:

# 2


Van téligumi, és a Pancsival mi tudtunk dönteni, hiába volt oldalkocsi (Igaz csak az egyik irányba, ahol nem volt oldalkocsi:d)

2013. aug. 9. 00:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
Lehet hogy van rá téligumi, de biztos hogy sokkal gyengébb a tapadás.
2013. aug. 9. 00:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
Valamikor rég többször mentem egy haver oldalkocsis MZ Trophy 250-es gépével, de az rettentően instabil szerkezet volt. Jobbra kanyarban, ha nem ült senki az oldalban, állandóan felbillent, balra meg egy kicsit nagyobb sebességnél orra akart bukni, úgy, hogy a hátsó kerék sokszor nem érte az utat. Gyorsításkor jobbra húzott mint az állat, 60 fölött meg izomból szorosra kellett húzni a kormányt, különben úgy berázott, hogy alig lehetett tartani. Síkos úton csak annyiból jobb a kétkerekűnél, hogy álló helyzetben nem csúszik ki alólad, egyébként hasonlóan veszélyes. Persze kint a pusztában, a befagyott belvízen jókat lehet csapatni vele, de én télen utcára nem ajánlom.
2013. aug. 9. 08:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

Mondjuk egy ilyen alég stabil lehet hóban is :):

[link]

2013. aug. 9. 11:13
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!