Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogy csinálják?

Hogy csinálják?

Figyelt kérdés

sokszor láttam már hogy az autó egy helyben áll meg se mozdul és a kerék pedig forog és aztán rajtolnak ki. :D

hogy csinálják ezt?


2013. aug. 23. 11:23
 1/5 anonim ***** válasza:

Amire gondolsz, az a burn out, gyorsulási versenyeken rajt előtt szoktak ilyet játszani. Meg néha brahiból is, mer' jól néz ki. Hátsókerekes autó kell hozzá, 1-esben pörgetik a hátsó kereket, közben meg fékkel fogják az autót. Automata váltónál nem nehéz: egyik lábbal a féket, másikkal a gázt kell nyomni, aztán el lehet találni, miből mennyi kell. Kéziváltónál ez nehezebb, mert még kuplungpedál is van. A profik meg benyomják a féket, line lock-kal lezárják az első fékkört, felengedik a pedált és csak az első fék fékez, a hátsó hagyja pörögni a kereket.

Gyorsulásnál ezt nem rajtnál, hanem rajt előtt játsszák: a pörgő kerék ettől felmelegszik, jobban tapad, illetve ha a pilóta engedi kicsit elmenni az autót, fel tudja gumizni a pályát, ami tovább javítja a tapadást. Rajtnál aztán kerékpörgés nélkül, csúszáshatáron indulnak, mert az biztosítja a legjobb gyorsulást. Ökörködésnél meg különösebben nem foglalkoznak a kivitelezéssel, a lényeg, hogy pörögjön meg füstöljön a kerék.

2013. aug. 23. 11:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:
kézi váltós van. akkor most nyomjam a féket meg a gázt egyszerre és menni fog? :D csak ki szeretném már próbálni :D
2013. aug. 23. 11:39
 3/5 anonim ***** válasza:

Azért nem ennyire egyszerű. 1-esbe teszed a váltót, lenyomod a gázt és a féket, majd engeded a kuplungot. A gázzal és a kuplunggal be kell lőni, mennyire pörögjön a hátsó kerék (persze a legjobb az, ha teljesen fel tudod engedni a kuplungot, de itt sem lehet "eldobni"), közben pedig a fékkel kell belőni a visszatartó erőt. Annyira kell fogni az autót, hogy az első kerekek meggátolják az elindulást, de a hátsókat el bírja forgatni a kerék. Meg lehet oldani, mert általában azonos pedálerőre az első fékeken nagyobb fékerő ébred, mint a hátsókon. Feltéve, hogy orrmotoros az autó.

A probléma csak annyi, hogy a három pedált két lábbal kellene összehangoltan kezelned. Némi gyakorlást igényel a dolog, a legjobb az, ha jobb lábbal egyszerre tudsz fékezni és gázt adni, mellette ballal érzéssel csúsztatod a kuplungot, hogy ne fulladjon le a motor és ne másszon el az autó. Ha sikerül teljesen felengedni a kuplungot, akkor jó a produkció, onnantól már nem fenyeget a tárcsa leégésének veszélye - gumifüstöltetés közben ugyanis a kuplungtárcsa melegszik, de mivel áll az autó, a szerkezet hűtése pocsék.

Ja, meg a hátsó fékek is gyorsabban fogynak, ha sokat erőlteted a mutatványt: kicsit fognak, hiszen fog a fék, így megy a hőfejlődés ezerrel, de nincs menetszél, így alaposan meg tud üvegesedni a felső rétegük.

Viszont ha elég ügyes vagy, lehet segíteni magadon. Ha például meg tudod támasztani az első kerekeket, lehet, hogy nem kell fék. Nem csak ék jó erre: járdaszegély, küszöb is megteszi, de az is jó, ha gödörbe sikerül állni velük (amilyen jók az utak, ez nem különösebben nehéz). Vagy lehet enyhe emelkedőn felfelé is próbálkozni, ekkor sem gurul az autó, de nehezebb megforgatni a kereket, esetleg lehet olyat játszani, hogy az első kerekekkel aszfalton állsz, a hátsókat pedig poros aszfaltra, útpadkára, vízfoltra állítod, ekkor az első tengely jobban tapad, könnyebben pörög a hátulja és lehet, hogy fék nélkül sem megy el. Szegény ember - line lock híján - vízzel főz.

2013. aug. 23. 12:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 A kérdező kommentje:
de ez úgy is jó hogy egyesbe be jobb lábbal gáz ballal kuplung és kéziféket behúzom?
2013. aug. 23. 12:26
 5/5 anonim ***** válasza:
Ha van jogosítványod, akkor minden bizonnyal tanultál műszaki ismereteket. Ott biztosan elmondták, hogy az autók többségénél a kézifék a hátsó tengelyre hat. Vannak olyanok, amiken az elsőre, de azok általában elsőkerékhajtásúak. Nem nehéz kitalálni, mi történik, ha behúzod a kéziféket: fékezed a hátsó tengelyt, ettől nehezebben pörög a hátsó kerék, de ugyanúgy elgurul az autó, mert az első tengely fékezetlen marad.
2013. aug. 23. 12:32
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!