Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Észrevehető lenne a különbség?

Észrevehető lenne a különbség?

Figyelt kérdés

Van egy Wolksvagen Borám.

Nézegettem, hogy egy esetleges chiptuning mennyit dobna rajta.

Így első ránézésre nem túl sok.

Észrevehető lenne a különbség ?

Vagy elhanyagolható, és nem is érdemes gondolkodni rajta ?


Gyári: 102 LE (a táblázat szerint de az enyém 105)

148Nm

Chippel : 114 LE

170 Nm



2013. szept. 3. 10:31
1 2 3
 11/22 Wadmalac ***** válasza:
100%

Amennyiben ez egy optimalizált szoftver, akkor érdemes. Mert a fogyasztás és emissziós érték is javulni fog. Gyorsulásban sem csak tizedeket jelent. És amennyiben valóban egyéb hibák miatt gyengébb a motor, akkor azon gyengébbhez képest lesz jobb.

Egyébként egy optimalizált program felrakásához alapkövetelmény a hibátlan gyújtás, kompresszió, új légszűrő, jó kipufogó stb.

2013. szept. 4. 15:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/22 anonim ***** válasza:

"Mert a fogyasztás és emissziós érték is javulni fog"


Szívó benzinesnél? Ugyan mitől?

2013. szept. 4. 15:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/22 Wadmalac ***** válasza:

#12:

A kérdésedre egy egész belsőégésű motor oktatóanyag lenne a válasz.

Elégedj meg ennyivel: a gyári szoftver a motoron nem az ideális. Már csak azért sem, hogy egy egyszerű szoftverváltoztatással ki tudjanak hozni egy új, erősebb, jobb modellt. Akár következő generációnak ,akár sportváltozatnak.

Beszélgess el erről olyannal, aki ilyen tuningokat csinál. És igen, aki nem kamu, az fékpadi méréssel IGAZOLJA is, mit hozott ki a vasból.

2013. szept. 4. 15:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/22 anonim ***** válasza:

szívó benzines chippelve, azért nem olyan elenyésző az a plusz erő:

http://www.youtube.com/watch?v=n1tjenRw_Ag


150/165 Le

190/220 Nm

2013. szept. 4. 17:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/22 anonim ***** válasza:

Nézd 1:20-tól, 2 másodpercnél jár a számláló, mire megmozdul a km óra :D


Oké, egy 150 lovas sor6 benzinből előhoztak 100-on 1 másodpercet. Ez egy 102 lovas Boránál mennyi lesz? 0.6sec?


Wadmalac:


Amit írtál azzal tisztában vagyok. De két eltérő teljesítményű csont egyforma motor esetén a gyengébbiknél a fojtószelepállás és az injektornyitás lehet korlátozva szoftveresen ami tényleg lényegesen korlátozza a teljesítményt. De, az erősebbnél a több powerhez több kaja kell amitől nőni fog a fogyasztás és néni fog a károsanyag-kibocsátás is, így mérhető emissziós értékek sem fognak csökkenni.

Bizonyos esetekben tényleg csökkenhet a fogyasztás is ( pl dízeleknél, feltöltött benzineseknél).


De ebből az 1.6-osból nincs erősebb változat ( ha most eltekintünk a kínai piacra gyártott +4 lóerőstől ). Az okés, hogy csippelés után padon kimérnek +10 lóerőt, de abból ennél az autónál a való életben szerintem semmit nem fog észrevenni. Ha esetleg csökken a fogyasztása, az sem lesz statisztikailag kimutatható, meg ilyen pár decik hibahatáron belülinek mondhatók.


Ha a Borában mondjuk a 20 szeleses VR5 vagy a 24 szelepes VR6-os blokk lenne, ahol már akár +20-30 lovat is elő lehet halászni a vasból, ott már lenne jelentős, észrevehető különbség.


Nem azt mondom, hogy a chiptuning hülyeség lenne, de szerintem egy bizonyos teljesítményszint alatt értelmetlen és felesleges ( legalább is ha egy tálca sörnél drágábban csinálják ).

2013. szept. 4. 17:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/22 anonim ***** válasza:

Érdekes a logikád utolsó, kicsit ellentmond a fizikának...

Segítek kicsit:

BMW M5 E60 V10: 507 lóval, 0-100 4,7sec

BMW M5 F10 V8 Biturbo: 560 lóval, 0-100 4,4 sec

53 lóerő (meg kb 160Nm nyomaték) mindössze 0,3 másodperccel dobja meg a gyorsulást


A videon szereplő E39 520i 150 lovas, 10,1 alatt van 100-on, 165 lóerőre húzva, már csak 9,0... tehát itt 1,1 másodpercet jelent a plusz 15 ló. Minél gyengébb egy autó, minél lassabban éri el a 100-at, annál többet tud javítani rajta az erőtöbblet. Valószínűleg az 1.6-os 102 lovas bora, ha eredetileg mondjuk 13 alatt ér 100-ra, akkor a tuning után simán lehet 11,5 körüli sprintideje.

2013. szept. 4. 20:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/22 anonim ***** válasza:
Oké, javuljon 1,5%-ot a sprintideje. Megér ez közel 60 000-ret? :D
2013. szept. 4. 21:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/22 Wadmalac ***** válasza:

#16:

Azért vedd hozzá, hogy a teljesítménynövekedést nem plusz x lóerő, hanem százalékos növekedés formájában kellene nézni. Meg állatira nem mindegy a jármű tömege. Egy trabiban a 26 helyett 30 lóerő frenetikus különbséget jelent vezetési élményben. :)

2013. szept. 5. 07:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/22 A kérdező kommentje:
Gondolom túl sokat nem számít, de az enyém nem 102 lovas, hanem 105....
2013. szept. 5. 11:01
 20/22 Wadmalac ***** válasza:
Hát ez tényleg nem sokat számít. :)
2013. szept. 5. 11:21
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!