Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Chiptuningon kívül hogyan...

Chiptuningon kívül hogyan érdemes benzines autót tuningolni?

Figyelt kérdés

VW Vento 1.8 66kw (bármilyen más benzines kocsi) ... mi? mennyi? hol? hogyan?

kíváncsi lennék a tapasztalatokra, hogy árban, teljesítménynövekedésben, fogyasztásban milyen számadataitok vannak :)



2013. szept. 24. 14:27
 1/8 anonim ***** válasza:
89%

Ez így elég tág kérdés.

Mi a célod? Egy picivel dinamikusabb gépjármű? Vagy egy Nascar versenyautókat megszégyenítő teljesítményű utcai vadállat építése?


Ráadásul a tuning nem csak teljesítménynövelésből áll. Rádobhatsz egy hatalmas ikerturbót a motorra, egy intercoolert, kicserélheted a légszűrőket.

De hogyan fogja ezt bírnia főtengely, a dugattyúk, a hajtókarok? Hogyan fogja a gyári lengéscsillapító az úton tartani a kerekeket? Hogyan fogja a gyári fék megállítani a kocsit?

Chiptuningon kívül tehát annyi mindennel lehet tuningolni egy autót, hogy felsorolni is 3 napba telne. Ami a lényeg: az autó egy összefüggő rendszer, így gondolj rá. Nem lehet egy tulajdonságát a végletekig felhúzni anélkül, hogy más tulajdonságait ehhez mérten nen módosítanád.


Szóval kérnénk egy "újratervezést" a kérdést illetően :)

2013. szept. 24. 14:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
58%
Sose kezdünk chiptuninggal! Az MINDIG az utolsó simítás legyen!
2013. szept. 24. 14:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 A kérdező kommentje:

hát csak gondoltam a tuningolásra ... h lehetséges-e olyan 100kw környékére felhúzni, illetve az anyagilag mennyit jelenteni, és mennyivel nőne a fogyasztás ... nem nagyon értek ezekhez azért kérdezem itt :)


nagyon kíváncsi lennék h összesen mennyit kellene rákölteni h elérjem a 100 kw-ot

2013. szept. 24. 16:36
 4/8 anonim ***** válasza:
43%

A Ford 1.6-os EcoBoost motorja pl bőven többet, 134 kW-ot tud.

De az egy modern, turbós, változó szelep- és befecskendezés vezérlésű motor, sok ötletes egyéb technikai vívmánnyal.


Egy jól beállított turbóval, megfelelően áthangolt ECU-val, a szükséges általam fentebb is leírt (plusz még egy csomó pl kuplung) alkatrészek erősebbre cserélésével meg lehet csinálni. Ha továbbra is biztonságos és megbízható autót szeretnél, és ezt közúton is szeretnéd használni (lepapíeozni a változtatásokat) az bőven-bőven milliós nagyságrendű összeg lenne. Főleg ha ahogy mondtad, nem tudsz elvégezni otthon munkákat mert nem értesz hozzá, minden miatt műhelybe kellene vinni, ahol számolják a munkaórákat rendesen.

2013. szept. 24. 16:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
A szívó oldallal kezdjük, valami márkás, jó minőségű műbizonylatos sportlégszűrő, plusz olyan helyről szívja a levegőt, ahol hűvösebb levegő áramlik be a motortérbe, alul, elöl. Egy kevésbé lefojtott, jó minőségű, műbizonylattal rendelkező kipufogórendszerrel érdemes folytatni. A sport gyertyák, mágnesek és egyéb varázseszközök csak pénzkidobások. Egy új, gyárilag előírt gyertyaszett kell még esetleg. Ez mind jelent pár igazi lóerőt. A chiptuning azazért vészes, mert vizsgán megbukhat. Vehetsz bele chiptuning boxot is, de azt is sok esetben oda kell forrasztgatni a megfelelő helyekre, másrészt nem igazi chiptuning.
2013. szept. 24. 16:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
97%

VR6-ot bele.

Amúgy hengerfej tuninggal elég sokat érnél. Nagyobb szelepek, sportvezérműtengely, kompresszió emelés és majd ehhez egy chip tuning.

2013. szept. 24. 17:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
16%
Van egy 200€ soft ,ami csökkenti a fogasztást de növeli a teljesitményt . Apum a Vw Caddy-re tette magának ,1.9TDI 90lóe ,140lóe-re ment fel és a fogyasztás ténleg nagyon kicsi lett ... Kb 4-5l/100km
2015. márc. 23. 19:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
Persze :D a Teljesítmény növekedés általában fogyasztás csökkenéssel jár :D Képzeld el a mi autónk 80 ló erő és 40 et eszik 100 on... hidegen 1l/km az az 100L/100km ja és egy versenytrabantról beszélünk...
2016. dec. 20. 08:22
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!