Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mennyi az a fordulatszám,...

Mennyi az a fordulatszám, aminél az üzemanyag takarékos közlekedés jegyében váltani illik?

Figyelt kérdés
Gondolok itt pl az elindulásra, egyesből pl kettesbe? Illetve taposni kell a gázpedált vagy jobb simogatni? Az autó 1.6-os, benzines.
2013. okt. 2. 17:16
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
9%
Gyorsitani viszonylag dinamikusan, felváltani úgy, hogy a fordulatszám 1500-ra essen. Ez alatt nincs olajnyomás, hiába eszik kevesebbet, gyorsan tönkre megy.
2013. okt. 2. 17:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
46%
Gyorsítani fokozatosan, tehát egyáltalán nem dinamikusan, a lehető legkevesebbet fékezni, vagyis előretekintően kell közlekedni (ha látod, hogy úgysem érsz át a lámpán, akkor szépen odagurulni, nem pedig nyomni neki mint az állat, aztán padlófékezni). A fordulatszám mérőt meg ne nézegesd, sok kocsiban nincs is, annyira alacsonyan úgysem fogod állandóan járatni, hogy ártson, nagy általánosságban azt lehet mondani, hogy mindig a lehető legnagyobb sebességben közlekedj. Tehát ötvennel ötös sebességben, nem négyesben meg hármasban mint néhányan.
2013. okt. 2. 17:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:

Hogy néz ki, ha nagyon fokozatosan gyorsîtasz? A fordulatszám 2500...2600... Kèt perc szünet.... 2700,,, váltàs, 1500.... 1550...


Ez szimplán nagypapis, nem takarékos. Gyorsitani VISZONYLAG dinamikusan kell, abban a tartományban, ahol a motor kihasználtsága jó (kb 2/3 gáz). Persze, ha tiprod a pedált, akkor tényleg sokat fog enni


A fékezés elkerülése, fölös gyorsìtások kihagyása, stb stb persze tényleg hasznos.

2013. okt. 2. 18:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
64%

Első: Benzines motornál 1500? Tőled se vennék autót.

Az a dízel utazó fordulata. NEM GYORSÍTÓ.

Benzinnél utazó: 1800-2000, gyorsító: 2500 minimum.

2013. okt. 2. 18:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
Négyes, én viszont szivesen vennék tõled autót :-)
2013. okt. 2. 18:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
53%
Na ezért van ennyi bajos benzines autó is ebben az országban, mert ilyeneket hallani, hogy 50-nél 5-be kell legyen az autó, meg nem szabad 2000-res fordulat fölé menni. Tény és való, akár 0,5 liter benzint is meg lehet spórolni 100 km-en, a szervizelés úgyis csak egy vagyonba fog majd kerülni.
2013. okt. 2. 18:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 A kérdező kommentje:
Akkor ha egyesből indulva 2500-3000 között teszem kettesbe, az rendben van? Ha lassabban érem el ezt a fordulatot, akkor eddigi tapasztalatom szerint többet eszik, tehát a dinamikával egyet kell értenem. Nem rég óta vezetek, azért kérdezek ilyesmiket.
2013. okt. 2. 18:40
 8/12 anonim ***** válasza:
1-2 között mondjuk pont nem szoktam 3000ig vinni, kivéve ha pl. emelkedő van, mert kettesben is alacsony fordulaton van még nyomatéka. Általánosságban elmondható, hogy ne erőlködjön és ne is bőgesd az autód motorját... De ezt érezni kell. A fordulatszám meg kocsifüggő is. Pl. egy 1.0ás swiftnél nem fogok elváltani 3000-nél sem, ha gyorsítani kell, viszont egy 3 literes bömösnél vígan...
2013. okt. 3. 06:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:

"Na ezért van ennyi bajos benzines autó is ebben az országban, mert ilyeneket hallani, hogy 50-nél 5-be kell legyen az autó, meg nem szabad 2000-res fordulat fölé menni. "


Pedig minden gond nélkül megy 50-nél igazából minden autó ötösben, és köszi szépen, 13 éves az autónk, benzines és semmi baja. Persze ez is autófüggő, hogy kell váltani, de nézegetni biztos nem fogom a fordulatszámmérőt, nem is tudom mi a jó fenének van szinte minden autóban. Ha érzed, hogy váltani kell, akkor váltasz.


"Akkor ha egyesből indulva 2500-3000 között teszem kettesbe, az rendben van? Ha lassabban érem el ezt a fordulatot, akkor eddigi tapasztalatom szerint többet eszik, tehát a dinamikával egyet kell értenem."


Az indulásnál fölösleges pepecselni, nem is azt írtam. Csak utána később, nem úgy kell menni, hogy feltétlenül padlógázzal gyorsítasz, ha gyorsítani akarsz, hanem nyugisan. Persze ez egy nagyvárosban csúcsforgalomban nem megvalósítható, de ilyen kikötés nem volt.


"Hogy néz ki, ha nagyon fokozatosan gyorsîtasz? A fordulatszám 2500...2600... Kèt perc szünet.... 2700,,, váltàs, 1500.... 1550...


Ez szimplán nagypapis, nem takarékos. Gyorsitani VISZONYLAG dinamikusan kell, abban a tartományban, ahol a motor kihasználtsága jó (kb 2/3 gáz). Persze, ha tiprod a pedált, akkor tényleg sokat fog enni "


Úgy néz ki a fokozatos gyorsítás, ahogy leírtad. De még egyszer mondom: nem mindig lehet és kell így közlekedni, van amikor muszáj nyomni neki a padlógázt, de az nem éppen a legspórolósabb megoldás.


Amúgy meg nem értem, hogy mi a fenének ír ide mindenki konkrétumokat, autótól függ minden. Az alapot kell leírni: minidig a lehető legnagyobb sebességben (ha a forgalom megengedi ugye), előrelátóan kell vezetni és akkor fogyaszt a legkevesebbet.

2013. okt. 3. 10:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:

Ez az ötvennél ötösben nagyon autófüggő. A mi 1,8-as TDCi Focusunknak pakolhatnád, ott rögtön szétrázná magát az autó, mert olyan a váltó áttételezése, hogy egyszerűen nem jó neki. Négyesben is gyorsításkor megköszöni a visszaváltást. Nem jó feltétlenül, ha a lehető legalacsonyabb fordulatszámon van túráztatva a motor. A fogyasztás az oké, de így 1300 alatt ha mész fél órát, majd ha odalépsz neki, kiokádja a füstöt rendesen. Egyébként sem hinném, hogy az lenne az ideálja a motornak. Néha persze kivételt képeznek a kis benzines p*csköszörű kicsikocsik. Bocs a kifejezésért. Skoda Fabiával mondjuk meg lehetne csinálni gond nélkül, de egy régi Swifttel, ahol nagyobb a menetzaj, mint a motor hangja és nem nagyon hallanád, ha erőlködne, ott beraknám négyesbe és kész.


Hogy a kérdésre is válaszoljak: ezt érezni kell igazán. Szimpla indulásnál én csak annyira gyorsítanék egyesben, hogy épp bevegye a kettest. De ez is autófüggő. A BMW 525-ös váltójában például annyira kicsi az egyes, hogy nem ritkán kettesből lehet vele indulni, ha nem húzol mondjuk utánfutót. De egy átlag benzinesnél sem húzatnám egyesben, ha nem akarok sportosan elindulni. Kettesben egy kicsit jobban kipörgetném, mert a 3. már "nagyobb falat" szokott lenni. Utána meg ahogy a forgalom engedi.

2013. okt. 4. 23:01
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!