Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mitől függ, hogy egy autó...

Mitől függ, hogy egy autó motorja hány lóerős?

Figyelt kérdés
Most csak a motorra vagyok kíváncsi, a turbót kérem ne hozzuk fel, és a hengerek számát se, mert eme 2 dolgon kívül ötletem sincs, mitől függ még a motor ereje, és ugyebár nem csak ezektől függ, hanem sok mástól. Mitől?

2013. okt. 12. 19:15
 1/10 anonim ***** válasza:
54%

Nagyon sokat számit a befecskendezéső rendszer, a modern ijektoros befecskendezősökön már számitógépen keresztül nagyon sokféle paramétert betudnak állitani. Aztán ottvan a szelepek száma, minél több szelep jut egy hengerre, annál több a lóerő. És a szelepvezérlés: a változó szelepvezértlésű motoroknál kis motorból sok lóerőt kitudnak hozni.


Irtad a hengerek számát: ez a lóerőnél nem igazán számit, de a nyomatékot nagyban befolyásolja: azonos löktérfogatnál a 4 henger nyomatékosabb leszm, mint mondjuk a 6, viszont a 6 henger sokkal pörgősebb, ergó könnyebben előmásznak a lovak.

Mondtad hogy a turbót nehozzuk fel, márpedig bizony ez a leghatékonyabb módszer, és ezzel gyártják a legsokoldalúbb motorokat. A turbó segitségével mostanában simán kipréselik a motor erejének a kétszeresét.

2013. okt. 12. 19:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:
köszi a választ, igazából most csak a motorra voltam kíváncsi, és tudom, hogy a turbó ma már menő dolog, minden jobb autóba tesznek, de az már plusz, és nem maga a motor :) És csak azon csodálkozok, hogy (nagyon nem vagyok otthon a témában) adott egy amerikai v8-as, ami lehet akár 1000 lóerős is, de közel sem fog annyit menni, mint egy Mercedes C9-es V8-as (tudom, hogy sportautó), és "csak" 5 literes, és ezért kérdeztem, hogy mennyi mindennek kell másnak lennie a teljesítményhez.
2013. okt. 12. 19:53
 3/10 anonim ***** válasza:

"Irtad a hengerek számát: ez a lóerőnél nem igazán számit, de a nyomatékot nagyban befolyásolja: azonos löktérfogatnál a 4 henger nyomatékosabb leszm, mint mondjuk a 6, viszont a 6 henger sokkal pörgősebb, ergó könnyebben előmásznak a lovak."

Azt a k.va, ekkora ellentmondást. :D

Egy 50 lóerős motor nyilván nem nyomatékosabb, mint egy 150 lovas. Emellett az 50 lovas nem valószínű, hogy tud annyit forogni, mint a 150-es. ;)


A nyomatéknak nem sok köze van a hengerek számához. Minél több a henger, annál simábban jár, és magasabb fordulatot képes leadni a motor. De egy V8-as motor is lehet 150 Nm-es, meg egy sor 4-es is. Ez leginkább a hengerek kialakításától (furat-löket arány) függ.


Egyébként teljesítmény (lóerő) növelést drasztikusan kizárólag egy kompresszor, vagy egy turbó tud előidézni. A többi dolog csak kis mértékben növeli. Erőt (nyomaték - Nm) pedig inkább az üzemanyagrendszerrel lehet bevinni a dologba. Például N2O-val. Csak az nem mindegy, hogy a főtengely ezeket a változásokat elbírja-e. :)

2013. okt. 12. 19:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 löncskonzerv ***** válasza:

Az amerikai v8-asok a világ leg butább motorjai, viszont agyonverhetetlenek, a merci és más európai és japán autógyártók sokkal precízebb technikával dolgoznak.

Szerintem az amerikai autógyártás kb. 10 évvel van elmaradva

a világtól.

2013. okt. 12. 21:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
Miért vannak elmaradva? Egyszerűen ott mások az igények. Sőt, ott nem is megy a kukába egy motor 20 év után. Ott mindig is a nyomatékosságra hajtottak, hiszen egy 1.4-es 70 lovas sor 4-es sose mozgat meg egy 2-3 tonnás kasztnit kielégítően. Sőt, az a 2-3 tonna talán még kevés is.
2013. okt. 12. 21:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 löncskonzerv ***** válasza:

Ezeket mind aláírom, de egy 1.4-esnek nem is feladata a 2,5 tonnás kasznit mozgatni.

Viszont technológiailag el vannak maradva, a modern autóik,

szinte egytől-eggyig japán gyártóktól kerülnek ki.

Pl. Nemrég meg tudtam nézni egy pár éves mustang-ot, egyszerűen kiábrándító volt látni.Vegyük a váltót, tudja már a 3 sebességet is, ezzel szemben a vw 7 sebességes dsg-je űrkorszaki, erre gondolok amikor azt mondom, hogy elvannak maradva.

2013. okt. 12. 22:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:

Mindentől. Komolyan mondom, a motor összes elképzelhető adatától és kialakításától függ.


Ilyen adatok, de természetesen nem fogok mindent felsorolni, mert nem is menne:

-furat-löket arány

-vezérlés paraméterei (vezérműtengely)

-kompresszióviszony

-veszteségek (hő-, nyomás-, súrlódási, szívási és kipufogási ~)


Meg még sok mindentől, de ugye nem közvetlenül: ugyanis a pillanatnyi teljesítmény az adott fordulatszámból számolt szögsebesség és a nyomaték szorzata, így ha jól emlékszem:


P = M * 2 * pí * n


Bővebb információért motortervezéssel kapcsolatos egyetemi tankönyvet tudnék ajánlani. :)

2013. okt. 12. 22:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 A kérdező kommentje:
köszi a válaszokat, ez nagyon bonyolultan hangzik... :D Amúgy ez mellékes lehet, de láttátok a halálos iramban 6-ot? Lefikázták a BMW-ket, hogy lassú xarok, és szerintük a Chargerekben (azokból is főleg a régiekben) az erő és gyorsaság...kicsit röhejes amcsi önfelnagyítás, ráadásul még hazugság is. Olyanokkal akarják elkapni az olyan f1 szerű kocsikat...
2013. okt. 13. 00:51
 9/10 anonim ***** válasza:
Ja hát igen, a Halálos iramnak általában tényleg sok köze van a valósághoz, szomorú, hogy sokan onnan hiszik azt, hogy értenek valamit az autókhoz, amit filmben látnak.
2013. okt. 13. 11:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 löncskonzerv ***** válasza:
Az utolsó hiteles amerikai autós műsor a Knight Rider volt :)
2013. okt. 13. 18:26
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!