Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Rosszul lehuzot hengerfej...

Rosszul lehuzot hengerfej milyen problemakat csinalhat a motorban?

Figyelt kérdés
2013. okt. 17. 21:05
 1/4 anonim ***** válasza:
100%

A rosszul lehúzott hengerfej kétféle lehet: vagy nincs eléggé lehúzva, vagy nem sikerült betartani a csavarok meghúzási sorrendjét, ezért feszül a hengerfej.

Ha nincs eléggé lehúzva a hengerfej, hamar ki fog égni a hengerfejtömítés. A motorban zajló égés során a keletkező nagy nyomású, forró gáz mindenáron meg akar szökni, de jó esetben ezt nem tudja megtenni, ezért lenyomja a dugattyút, te meg örülsz, hogy megy a motor. De ha nincs eléggé lehúzva a hengerfej, a gáz előbb-utóbb megtalálja magának az utat kifelé. Nem nyílik előtte négysávos sugárút, csak apró résen tud kifelé süvíteni, de a kis résen nagy sebességgel áramló kipufogógáz tud a legjobban rombolni (lásd: túl kicsi szelephézag a kipufogóoldalon - pont ugyanez történik). Ha nincs eléggé lehúzva a hengerfej, nincs meg a kellő nyomóerő a hengerfejtömítésnél, nem zömül és nem tömít eléggé, a hengerfej és hengerblokk sem támasztja kellő mértékben. A kipufogógáz végül győzni fog, megszökik, aztán rombolja a tömítést és a hengerfej vagy a hengerblokk síkolt felületeit (attól függ, hol szökik meg). Meg az is lehet, hogy a meleg motoron kitáguló hengerfej mellett a víz vagy az olaj is megtalálja a maga útját a víz- és olajjáratokon kívülre.

Ha nem megfelelő a csavarok meghúzási sorrendje, a hengerfej tekeredik, feszültség van benne. Mikor a motor eléri az üzemi hőfokot, a hengerfej tágul, a feszültség tovább nő - és lehet, hogy nem úgy oszlik el, ahogy a mérnökök kitalálták. A feszülő hengerfej meg nem fog örülni a munkaütemek során alulról jövő dögönyözésnek, aztán el fog vetemedni. Olyasmi ez, mint mikor túlmelegedik a motor: eltekeredik az öntvény és nem fog tömíteni.

2013. okt. 17. 21:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
És bármelyik történik, a vége megint javítás. Gépmunkával (ha eltekeredik), új tömítéssel, megint munkadíjjal...
2013. okt. 17. 23:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 A kérdező kommentje:
az volt a gond vele hogy cserélodot a hengerfej tömités mert jöt a kipufogon a viz de csere utan ez a jelenseg meg szunt csak az volt a baj az egészben hogy rossz minöségu volt a tömités 2 honap utan meg bele ment az olajba a viz nem tudom mi okozhata én a szerelore gyanakszom mert nem moment kulcsal volt lehuzva és a nyomateksem ugy volt lehuzva ahogy az a tomitesen fel volt tuntetve ugy hogy a szerelo magatol huzta le
2013. okt. 18. 19:04
 4/4 anonim ***** válasza:
Regen az Ifáknál voltak hasonló problemák. Hiába huzták azt meg nyomatékkulcsal nem mindig jött be.Rendkivül jo hatást fejtett azonban ki az utánhuzas, kb6-800km után. Az volt a fö gond hogy öregebb motoroknak deformálodik a hengerlába, ami ugye nem egészen sik már,mondjuk a hengerfej meg igen. Innétöl gondoljátok tovább.
2013. okt. 22. 09:31
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!