Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hány fok az üzemi hőmérséklet?

Hány fok az üzemi hőmérséklet?

Figyelt kérdés
Opel Vectra B 2.0 (ECOTEC motor) elinduláskor kb 1 kilóméter után 80 fokot mutat, aztán késöbb kb 2-3 kilóméter után felmegy 90-re és itt be is indul a ventilátor magas fordulaton, elég hangosan pörög amíg vissza nem hűl, ha kicsit meghúzatom, pl meredek dombon megyek fel ahova nagyobb gáz kell, képes felmenni 100-110 fokra is, ilyenkor szintén újra bepörög a ventilátor, ez normális? hűtőfolyadék kb 1 hónapja lett cserélve a problémák most kezdődtek el a napokba, néha még álló helyzetben is amikor csak az alapjárat megy akkor is 90 és 80 fok között vagy 90-95 fok között van. Normális értékek ezek? Köszönöm a válaszokat előre is!

2013. nov. 27. 11:49
 1/9 anonim ***** válasza:

Saját autómról tudok nyilatkozni. 90 fokig felmegy, aztán ott is marad, ha felfelé megyek sokáig, akkor is. Ezen a hőfokon a ventilátor nem pörög fel, nem hangoskodik.


Igazából szerintem a 90 fok körüli értéket kell elérnie, aztán ami fontosabb,hogy ott is maradjon. Ha gyakran felszalad 110-re, vagy gyakran felpörög a ventilátor minden ok nélkül, az szerintem nem oké.

2013. nov. 27. 11:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:

Nekem is 90 fok környékén van az üzemi hőfokom. Emelkedőn felmegy 96-98-ig is de ennél több még nem volt. A ventilátorból én semmit nem hallok.

Az Opel Ecotec benzinmotorok képesek normál esetben is 100 fok fölé menni pl H Astrában. Ez nem feltétlenül hiba. De ha gyakran megy 110 fok környékére az már gyanús, hogy valami nem százas...

2013. nov. 27. 12:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 Dörmögő ***** válasza:
Lehet hogy a termosztát nem nyit ki teljesen.
2013. nov. 27. 12:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:

Ha a termosztát nem nyitna ki teljesen akkor, akkor lassan forogna a víz a rendszerben, lassan menne fel a hőmérő is. És nem beszélve arról, hogy a hőgomba a hűtőben van tehát a ventilátor is később kapcsolna fel.


Szerintem meg kellene nézni, hogy nem e kevés benne a víz, vagy - bár ezt nem hiszem, de a melegedés hengerfejhibára is utalhat.


Amúgy 90 fok (+/- 5 fok) körül van az autók üzemi hőmérséklete.

2013. nov. 27. 13:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:

#4-es voltam ezt találtam:


Miért melegszik túl a motor és forr fel a hűtővíz?


A hiba okai: utógyújtás; nagy előgyújtás, kézigyújtás-állítás elállítva; önműködő gyújtás állítás akadozik; kenési hiányosság; a kipufogódob eldugul; a motor túlterhelt; valamelyik henger kihagy; gyenge sűrítés, magas fordulatszám; a tengelykapcsoló vagy a fék súrlódása; szorosak a csapágyak; kevés a hűtővíz; a hűtővízkeringés lassú (a szivattyúszíj csúszik; a hűtővízcsatornák iszap- és vízkőlerakodás következtében megszűkültek); a vízkőréteg miatt rossz a hőátadás, a hűtőedény zárva van, a hűtő kevés levegőt kap; a hűtőbordák eldugultak; a karburátor túl dús, vagy túl szegény keveréket szolgáltat, a ventillátor nem szállít (a szíj csúszik vagy elszakadt, a lapátok görbék) stb.

2013. nov. 27. 13:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
100%
A motoroknál általában több hőgomba található. Van egy ami a hőfokmérőhöz szolgáltatja a jelet, ez általában a motorblokkon van, és ha a termosztát nem nyit ki teljesen akkor a motor képes túlmelegedni, és mivel a jeladó a blokkon van így láthatja az utastérben a túlmelegedést. Van egy hőgomba a hűtőnél is, és az a hőgomba kapcsolja a ventilátort, viszont a két hőgombának semmi köze egymáshoz.
2013. nov. 27. 13:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
100%
Dörmögő véleményét osztom ,szerintem is termosztát. Ha a ventillátor 90-körül kapcsol a példa alapján ,a termosztátnak a ventillátor alatt kell müködnie pl.80 nyit 75nél zár. Venti pedig kb 92nél indul vissza valamennyit.
2013. nov. 27. 15:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
Csak hűtőfolyadék lett cserélve? Miért? Le lett légtelenítve a rendszer csere után?
2013. nov. 27. 16:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

#6 Régi autóknál valóban így volt.

-1 adja a jelet az ECU-nak (termosztátház környékén)

-1 adja a jelet az órának (termosztátház környékén)

-1 indítja a hűtőventilátort (hűtőben)


Az újaknál 1 gomba van, ami be van kötve az ECU-ba. A motorvezérlő indítja a ventilátort, és küldi a jelet az órának. Valamint kb. 75..105 fok között középállásban tartja a mutatót 90-en, hogy ne idegesítse a vezetőt az ingadozás.

2013. nov. 27. 16:12
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!