Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Igaza lehet az autószerelőnek?

Igaza lehet az autószerelőnek?

Figyelt kérdés
Azt mondta a szerelő nekem hogy 3000-4000 fordulaton menjek a kocsival mert japán és 16 szelepes illetve mert a 16 szelepes motorok magasabb fordulaton érzik jól magukat(ami igaz is). Amúgy egy 1999-es Nissan Almera 1.4 autóról van szó. Köszi előre is!

2014. jan. 2. 18:43
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
Az az igazság,hogy elképzelhető hogy igaz az állítás,sajnos nem tudodk fordulatot mérni mert kis altóba minek is az,de igen egy hangyányit talán jobban kell pörgetni,de érezni is hogy 16 szelep jobban teszi a dolgát akármekkora kocsiról is beszélünk.
2014. jan. 2. 18:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
Ja, ilyet hallottam én is, de nem birom hogy például 70-nél 3-ba menjek, akkor van 3500-as fordulaton és bőg a motor. Persze gyorsitáskor mindig jól kihúzatom.
2014. jan. 2. 18:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
Igaza van. A 16 szelepes motorok magasabb fordulatszamon szeretnek menni, "alul" nyomatekszegenyek. De szerintem megtalalhatod az autod nyomatekgorbejet a neten,azzal egyertelmu lehet az oka.
2014. jan. 2. 19:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
Hülyeség ! Ezek szerint 50-nél 2-esbe kéne mennem a saját kocsimmal. 3-4 ezernél kezd jól gyorsulni az igaz, de tartósan felesleges ekkora fordulaton menni, hacsaknem az a cél h minél többet egyen a kocsi.
2014. jan. 2. 19:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
Persze 4-es,ha tartosan tudsz menni ennyivel,sik terepen. Azonban ha olyan forgalmi helyzetben vagy,ahol barmikor gyorsitasra,vagy motorfekre van szukseged,akkor kell a nyomatek. A 16 szelepes motor 3000 1/perc alatt teljesen halott ,ha itt gazt nyomsz,akkor csak omlik a benzin a motorba ,de nincs nyomatek ,minimum visszakapcsolas es gaz kell neki .. Ezek mind-mind extra uzemanyagot jelentenek es a motort is minden esetben 100% ra terhelik
2014. jan. 2. 19:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
Így igaz. Amikor gyorsítassz, vagy terheled a motort, akkor ilyen fordulaton érdemes tartani a motort. Kb. a nyomatékcsúcs is 3000-4000 körül van, autótól függően. Ha csak tartani szeretnéd a sebességet amit elértél, akkor feljebb lehet váltani.
2014. jan. 2. 20:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:

Ez egy féligazság.


Amikor szükséged van a TELJESÍTMÉNYRE (pl. gyorsítás, előzés, hegymenet, stb...) akkor igaz, hogy magasabb fordulaton kell üzemeltetni a motort, mert ott optimális.


De egyenletes mozgásnál (pl. beállsz 70-re a Hungárián és mész 5 km-t egyenesen) továbbra is nyugodtan kapcsolj fel magasabb fokozatba, mert ott kevésbé kopik a motor és kevesebbet is fogyaszt. Aztán ha hirtelen gyorsítani kell akkor viszont ne 5.-ben erőltesd 2000-es fordulaton a motort, hanem válts vissza!

2014. jan. 2. 20:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 A kérdező kommentje:

Oké, köszi a válaszokat!! Amúgy úgy fogom csinálni, hogy kihúzatom gyorsításnál és amikor stagnálva haladok(pl 70-el)

akkor magasabb fokozatba kapcsolok. Végülis ugyanazt fogom csinálni mint eddig csak annyi különbséggel hogy gyorsításkor 3000-ig rúgom neki hadd pörögjön, így talán nem lustul el a motor

2014. jan. 2. 20:57
 9/11 A kérdező kommentje:
Meg a 4000-es fordulatot kihuzatáshoz javasolta nem a városban közlekedéshez:D
2014. jan. 2. 20:58
 10/11 anonim ***** válasza:

csak nem bejáratod? :)

Mert ha igen akkor kell neki a változatos fordulatszám.

2014. jan. 2. 22:59
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!