Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Gázpedál szabályozó? Létezik?

Gázpedál szabályozó? Létezik?

Figyelt kérdés

AZ a helyzet nagyon lassan melegszik a kocsim, arra gondoltam, hogy gázpedál szabályzóval? beállítanám a fordulatot 3-3500-ra alapjáraton, hogy gyorsabban melegedjen fel, és miközben takarítom leolvadjon aj ég rolla.

Lehet ilyet kapni? amerikából hallottam, hogy felcsavarozható "tempomat szerűség", és azon lehetb eállítani mekkora gázt adjon a motornak.


2014. jan. 25. 14:32
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
Lehet hogy létezik,de nem ajánlatos,mert reggel hidegben beindítod a kocsit és nem tesz jót neki az a 3500-as fordulat,sőt ha dízel duplán nem jó neki,alapjáraton kell neki menni amíg bemelegszik esetleg kicsit hamarabb beindítod és bemelegszik akkora amikor menni akarsz vele. :)
2014. jan. 25. 14:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 anonim ***** válasza:
Tényleg nem jó ötlet hidegen kínozni. Inkább szerezz be egy elektromos előmelegítőt. Bedugod éjszakára és reggel meleg fogad :D
2014. jan. 25. 14:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 anonim ***** válasza:
Ha hidegen terheled a motort, gyorsabban kopnak az alkatrészek, így többet ártasz vele mintha mennél vele kisebb fordulaton hideg motorral.
2014. jan. 25. 14:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 anonim ***** válasza:

Ezzel nem igazán teszel majd jót a motornak...


De itt a megoldásod:


[link]

[link]


Az ára sem olyan vészes, simán megéri.

2014. jan. 25. 15:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 anonim ***** válasza:
Nem sokkal melegedne be hamarabb amúgy. A motort kis terhelés (menet) közben kell egyenletesen üzemmelegre járatni.
2014. jan. 25. 15:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 anonim ***** válasza:

Elektromos gázpedál esetén be kell csapni az elektronikát, mechanikusnál pedig ún. "kézigázt" kell kiépíteni, vagyis bowdennel, rögzíthetően kell mozgatni a gázpedált.

De egyik sem jó arra, amit szeretnél. A motort nem üresben, üveghangon kell melegíteni, ezzel csak a kopást gyorsítod. A motor nem a fordulatszámtól, hanem a terheléstől melegedik. Vagyis álló helyzetben csak addig kell melegíteni, amíg már nem fulladozik és stabil az olajnyomás, de addig is csak óvatosan kell pörgetni. Mikor már járóképes az autó, el kell vele indulni és alacsony terheléssel, a lökésszerű terhelésváltásokat kerülve, a maximális fordulat feléig kihúzatva kell melegíteni. Sokkal gyorsabban melegszik így, kevésbé károsodik, mintha üresben 3.000-3.500-on percekig bömbölteted a motort.

2014. jan. 25. 16:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 anonim ***** válasza:

Fuldoklik??? Én utoljára ilyet Ladánál tapasztaltam ha nem volt kihúzva a szívató. A mostani autóm ha -20 fokban kint állt egész éjjel, akkor sem fuldoklik indítás után.

Az olajnyomásnak meg pár másodperc elég, hogy kiépüljön, nem?

Amúgy a 3500-as fordulathoz füldugót is ajánlanék. A szomszédok gondolom örülni fognak neked, ha mondjuk ezt hajnali 5-kor adod elő. :)

2014. jan. 25. 19:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 anonim ***** válasza:

Én már évek óta szívok a hideggel..

Közlöm veled nem sok értelme van a magasabb fordulatszámon való járatásnak.. Nem melegszik gyorsabban... Nekem akkor melegszik be rendesen amikor elindulok vele és terhelést kap. Ha beindítom és félórát járatom akkor még nem tart ott a hőfokjelzőm mintha 5 percet járatom és óvatosan alacsony fordulatszámon megindulok vele. Akkor 2 utca és meleg..

Az elektromos előmelegítés viszont nem hülyeség. Nekem volt egy kis dobozos (puttonyos) dízelem abba volt ilyen cucc bár házilag.. Először nem tudtam mi az istennyila az a dugvilla.. :D

De télen jó szolgálatot tett.. 10 perc alatt langyos vízzel meleg olajjal kellemes utastérrel indulhatsz.

2014. jan. 25. 21:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 anonim ***** válasza:

Nem tudom... nekem ez az elektromos előmelegítő kicsit olyan, mint a mosógépekbe való vízlágyítós reklám.


Eddig olyat láttam, amire azt írták 2 óra alatt melegít fel 50 fokra átlagos téli reggelen. Ami ugyebár közel nem üzemmeleg hőfok.

A két óra alatt elfogyaszt 2kWh áramot, azaz kb 100Ft-ot. Egy hónapban 3000-et. A téli félévben 18.000Ft-ot. 10 év alatt ebből már lassan kijönne egy motorgenerál...


Nekem is dízel autóm van, most fogja a km óra elérni a 200.000-t. Különösebben melegíteni se szoktam. Talán egy percig járatom indulás előtt amíg pakolászok, beállítom a gps-t, stb. Utána közepes, kb 2000-es fordulaton használom és kerülöm az intenzív gyorsításokat amíg be nem melegszik.

Eddig lekopogom, de semmilyen műszaki problémám nem volt még a hidegindítások miatt. Az olajfogyasztásom 15.000km alatt alig észrevehető, talán egy deci.

2014. jan. 25. 21:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 anonim ***** válasza:

"Nem tudom... nekem ez az elektromos előmelegítő kicsit olyan, mint a mosógépekbe való vízlágyítós reklám. "


Egy időben rendelhető extra volt a volvokhoz. Akkor csak ér valamit. A legtutibb egy vizes állófűtés lenne, de az beépítéssel mondjuk 250 000... Az is egy fél motorgenerál :D

2014. jan. 25. 22:58
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!