Opel Astra G elkezdett rángatni, mi lehet a baj?
98-as évjáratú G-s Astra, 2000-res benzines motor. Kb 20 kilóméter megtétele után egyszercsak elkezdett rángatni a motor, lelomhult, és ha picit odaléptem neki akkor valami durrant egyet. Szerencsére hazajutottam vele, de lámpánál elindulásnál elég nehézkesen indult, és folyamatosan rángatott (úgy vettem észre, hogy magas fordulatnál nagyjából lenyugodott). Hibajelzés nincs, se a fedélzeti computer, se a motorkontroll lámpa nem jelzett hibát.
Mi lehet a baj? Először benzinszűrőre tippeltem, de mondtak gyertyát, kábelt, és trafót is.
Előre is köszönöm a választ!





durranás az gyújtás lehet
egr szelep?










Szia!
Nekem is hasonló gondok voltak. Egyszer a durranás és a kipufogóból egy ijesztő füstfelhő után valami ki is esett a kipufogóból (130 km/h, autópálya), igy nem tudtam megállni. Mint kiderült, a hátsó kipufogódobban elrozsdásodott és eltörött az átmenő cső, az keresztbe fordult, emiatt volt eltömődés, és az üveggyapot szálak is ki-kijöttek a cső végén. A dob cserélve lett, a megtorpanások elmúltak. Későbbiekben volt egyszer, hogy csak 3 henger ment a 4-ből, kb 1 hónapig, mert azt hittem a lyukas kipufogó az oka és nem tudtam megcsináltatni. Kipufogó megjavítás után derült ki, hogy 1 henger nem ment, a computer érzékelte, és leállitotta abban a hengerben a befecskendezést, hibát sem produkált, nem volt CHECK ENGINE lámpa jelzés, csak gyengébb lett a motor :) Mivel egy X16XEL motorkódú 1.6 16 V 101 lóerős autó, nem nagyon tűnt fel, hogy gyengébb, azt hittem hogy csak rossz abb minőségű benzint tankoltam :) Egy bontott injektor 5000 Ft volt, 500 Ft postaköltséggel magánszemélytől (tele a net bontott G Astra hirdetésekkel). Az injektorcsere után csak jó minőségű benzint tankoltam (AGIP nem jött be, valószinüleg attól ment el az injektor), SHELL VPOWER 100-as, vagy sima V-POWER, vagy OMV sima 95-ös. Ezzel ment egy darabig, meg néha ki kell kormolni a rendszert, kb 20 km-es utak, néha meg-meghajtva a kocsit, mert nem jó a csak városi rövid táv neki. Egy idő múlva megint előjöttek a rángatások, mintha fulladt volna néha a motor, egy-egy előzés után piros lámpánál meg is állt a motor, az alapjáratra visszaesve a fordulatszám meg is szűnt... De elindult indítózáskor. Egyszer-kétszer hegynek felfelé is leesett a fordulat. CHECK ENGINE lámpa se gyulladt ki... AMúgy meg szinte állandóan rángatott, kivéve ha éppen gyorsítottam, akkor ment rendesen, de ha tartottam egy sebességet, akkor rángatott. A megoldás az EGR szelepben rejlett: régebben egy tisztítás segített, most le lett 'dugózva'. Ez azt jelenti, hogy egy fém lapocska lett alá téve a gyári alátét helyett, a gyárin volt 2 lyuk, ezen nincs, igy úgymond 'le van falazva'. Azóta nem öli meg a motort a visszaáramló szutykos gáz. Elvileg le lehetne programoztatni (jó pénzért) a computerből is, hogy ne keresse az EGR szelepet, ere nem áldoztam, igy néha kigyulladhat a CHECK ENGINE lámpa, de nem zavar be semmibe, nem rángat a motor, semmi egyéb. A gyári EGR szelep 46.000 Ft körül van, 26.000 Ft körül van utángyártott, de azt nem ajánlják, bontottat meg nem mernék belerakni, ez nem olyan mint egy bontott karosszéria elem, a bontott is használt, ugyanúgy tönkre mehet 1 hét múlva. Szóval az EGR szelep lefalazást is megpróbálnám a helyedben, nem nagy munka, ha nem segit, pár mozdulattal visszaállítható a lefalazás, csak az eredeti lemezkét ami le van cserélve nem kell eldobni. Remélem tudtam segíteni valamit :)
2000-es évjáratú G-s Astra, 1.4-es benzines. Ugyanez volt a problémám nekem is, hibakód nem volt. Nekem a gyújtótrafó kicserélése megoldotta a problémát!
Remélem másnak is megoldódik a problémája ezzel!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!