Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Opel Astra G elkezdett rángatn...

Opel Astra G elkezdett rángatni, mi lehet a baj?

Figyelt kérdés

98-as évjáratú G-s Astra, 2000-res benzines motor. Kb 20 kilóméter megtétele után egyszercsak elkezdett rángatni a motor, lelomhult, és ha picit odaléptem neki akkor valami durrant egyet. Szerencsére hazajutottam vele, de lámpánál elindulásnál elég nehézkesen indult, és folyamatosan rángatott (úgy vettem észre, hogy magas fordulatnál nagyjából lenyugodott). Hibajelzés nincs, se a fedélzeti computer, se a motorkontroll lámpa nem jelzett hibát.


Mi lehet a baj? Először benzinszűrőre tippeltem, de mondtak gyertyát, kábelt, és trafót is.

Előre is köszönöm a választ!



2014. márc. 21. 20:04
 1/5 anonim ***** válasza:

durranás az gyújtás lehet

egr szelep?

2014. márc. 21. 21:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 Joci_27 ***** válasza:
100%
Valószínűleg gyújtásprobléma lehet. Kihagy a gyújtás néha, de a befecskendező küldi a benzint a hengerbe, az meg csak gyűlik, aztán amikor megkapja a szikrát berobban, ez lehet a durranás. Gyújtótrafóra vagy kábelre gyanakodnék én is, de elsőre érdemes lenne kicserélni a gyertyákat (bizonyos időközönként amúgy sem árt), nem nagy tétel, és rutinmunka egy szerelőnél, de minimális kézügyességgel meg egy gyertyakulccsal otthon is könnyen cserélhető. Ha sehogy sem sikerül megoldani, vidd el szerelőhöz, aki tud rajta csinálni diagnosztikát, az remélhetőleg kidobja, hogy mi a probléma,ez pár ezer ft-ba szokott kerülni. Sok sikert!
2014. márc. 21. 23:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:

Szia!


Nekem is hasonló gondok voltak. Egyszer a durranás és a kipufogóból egy ijesztő füstfelhő után valami ki is esett a kipufogóból (130 km/h, autópálya), igy nem tudtam megállni. Mint kiderült, a hátsó kipufogódobban elrozsdásodott és eltörött az átmenő cső, az keresztbe fordult, emiatt volt eltömődés, és az üveggyapot szálak is ki-kijöttek a cső végén. A dob cserélve lett, a megtorpanások elmúltak. Későbbiekben volt egyszer, hogy csak 3 henger ment a 4-ből, kb 1 hónapig, mert azt hittem a lyukas kipufogó az oka és nem tudtam megcsináltatni. Kipufogó megjavítás után derült ki, hogy 1 henger nem ment, a computer érzékelte, és leállitotta abban a hengerben a befecskendezést, hibát sem produkált, nem volt CHECK ENGINE lámpa jelzés, csak gyengébb lett a motor :) Mivel egy X16XEL motorkódú 1.6 16 V 101 lóerős autó, nem nagyon tűnt fel, hogy gyengébb, azt hittem hogy csak rossz abb minőségű benzint tankoltam :) Egy bontott injektor 5000 Ft volt, 500 Ft postaköltséggel magánszemélytől (tele a net bontott G Astra hirdetésekkel). Az injektorcsere után csak jó minőségű benzint tankoltam (AGIP nem jött be, valószinüleg attól ment el az injektor), SHELL VPOWER 100-as, vagy sima V-POWER, vagy OMV sima 95-ös. Ezzel ment egy darabig, meg néha ki kell kormolni a rendszert, kb 20 km-es utak, néha meg-meghajtva a kocsit, mert nem jó a csak városi rövid táv neki. Egy idő múlva megint előjöttek a rángatások, mintha fulladt volna néha a motor, egy-egy előzés után piros lámpánál meg is állt a motor, az alapjáratra visszaesve a fordulatszám meg is szűnt... De elindult indítózáskor. Egyszer-kétszer hegynek felfelé is leesett a fordulat. CHECK ENGINE lámpa se gyulladt ki... AMúgy meg szinte állandóan rángatott, kivéve ha éppen gyorsítottam, akkor ment rendesen, de ha tartottam egy sebességet, akkor rángatott. A megoldás az EGR szelepben rejlett: régebben egy tisztítás segített, most le lett 'dugózva'. Ez azt jelenti, hogy egy fém lapocska lett alá téve a gyári alátét helyett, a gyárin volt 2 lyuk, ezen nincs, igy úgymond 'le van falazva'. Azóta nem öli meg a motort a visszaáramló szutykos gáz. Elvileg le lehetne programoztatni (jó pénzért) a computerből is, hogy ne keresse az EGR szelepet, ere nem áldoztam, igy néha kigyulladhat a CHECK ENGINE lámpa, de nem zavar be semmibe, nem rángat a motor, semmi egyéb. A gyári EGR szelep 46.000 Ft körül van, 26.000 Ft körül van utángyártott, de azt nem ajánlják, bontottat meg nem mernék belerakni, ez nem olyan mint egy bontott karosszéria elem, a bontott is használt, ugyanúgy tönkre mehet 1 hét múlva. Szóval az EGR szelep lefalazást is megpróbálnám a helyedben, nem nagy munka, ha nem segit, pár mozdulattal visszaállítható a lefalazás, csak az eredeti lemezkét ami le van cserélve nem kell eldobni. Remélem tudtam segíteni valamit :)

2014. márc. 22. 07:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 A kérdező kommentje:
Az enyém 136 lovas, de nagyon lelomhult, olyan mintha 5-ösben akarnék 25-tel menni, és le akar fulladni. Az EGR szelep le lett dugózva már korábban, úgyhogy az a megoldás kilőve. Korábban volt olyan, hogy egészen pontosan 147 km/h-s tempónál kigyulladt a check engine lámpa. Rángatás akkor nem volt, csak a teljesítmény esett vissza de nagyon, kb olyan volt 2-esben mint máskor 4-esben, de miután hazaértem, levettem a gyújtást, majd újból elindítottam és megjavult. Ennél a hibánál viszont semmi jelzés, és az újraindítás sem segített. Gondoltam még a kipufogóra is, bár nem tudtam menetközben lokalizálni a hang forrását (leszámítva, hogy valahol elől volt). A fedélzeti kamerám felvette az egész hazautamat, de a felvételen se a rángatás nem látszódik (majd talán gépen teljes képernyőn), se a durranás nem hallatszik, mert a menetszél zaja elnyomta (lehúzott ablakkal mentem, mert a klímám nem működik).
2014. márc. 23. 01:15
 5/5 anonim válasza:

2000-es évjáratú G-s Astra, 1.4-es benzines. Ugyanez volt a problémám nekem is, hibakód nem volt. Nekem a gyújtótrafó kicserélése megoldotta a problémát!

Remélem másnak is megoldódik a problémája ezzel!

2015. febr. 7. 23:07
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!