Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mazda Rx-8 kérdések? (leírásba...

Mazda Rx-8 kérdések? (leírásban több)

Figyelt kérdés

Kasztni, lóerő, gyorsulás, drift megfogott nagyon, ezeket lehet vele adni városi körülmények közt is. (persze nem versenyző szinten:D)

Aránylag olcsó viszont a fent tartása nagyon sokba van.

A fent tartással gond nem lenne csak a motor ami benne van egy kis utánaolvasás után "megállapítottam" hogy 70-80 ezer kilométer után meghal és kuka.

1. variáció vagy tippek arra hogy egy kis chiptuninggal stb-vel mennyivel lehet meghosszabbítani az élettartalmát illetve csökkenteni a fogyasztását mert nem 2 évre tervezem választani.

2.Ehhez hasonló kaliberű kocsi. Leírás első felében leírt tulajdonságokat hordozza magában ha lehet.



#RX8 #wenkel
2014. márc. 26. 19:11
 1/9 anonim ***** válasza:
100%

1

A fogyasztást nem tudod csökkenteni, ez a wankel sajátossága ( ha jól számolom tárcsánként és fordulatonként 3 befecskendezés). Az élettartam növelésre vannak leírások, itt is írták már nemrég, de ezzel sem fogod feltornászni a motor élettartamát nagyon magasra. A kopó dolgok cseréje ennél a motortípusnál elkerülhetetlen , viszont ezt leszámítva más nyűgje nincs.


2.

Legutóbb is leírtam, a Mazdások mos is meg fognak kövezni érte: gyorsuláshoz csak teljesítmény kell, a drifthez meg hátsókerékhajtás. Meg lehet nézni a nemzetközi drift bajnokságokon hány RX8 indul. Egy sem. Hiába a legsportosabb utcai autó, hiába baromi jó az úttartása ha egy sima 330 Coupe fenntartása feleannyiba kerül és ez látszik a drift mezőnyben is. Ezeket leszámítva hasonló még a Honda S2000, azt is rengetegen dicsérik. Kezelhetősége és teljesítménye közel hasonló.

2014. márc. 26. 19:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
15%

Inkább BMW.

De tényleg.

Pedig nem szeretem a BMW-ket, de neked az kell.

2014. márc. 26. 19:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
50%
Wankellel az a másik 2 probléma, hogy egyrészt hidegen nem szeret leállni, mivel nagyok a kamra méretei, eleve hidegen túldúsított anyaggal megy a benzinmotor, leállítod, a benzin kicsapódik a hideg közegben, viszont mikor indítasz legközelebb, a vezérlő ezt nem tudja, és újra belöki a dúsított anyagot, így lehet jól beköpetni a gyertyát vele, és akkor aztán nem mész sehova. Másrészt pedig az, hogy alacsony fordulaton elég karcsú a nyomatéka, ami nem túl szerencsés a drifteléshez, mivel drift közben elég ügyesen kell pumpálni a gázt, hogy a sodródást fenntartsd, de mivel a wankelben kis fordulaton nem nagyon van kraft, így ezt sokkal nehezebb kivitelezni, mint mondjuk egy szívó Otto motorral, ahogy a turbóssal is nehéz, mivel ott meg a turbó lyuk miatt nincs azonnal töltőnyomás. Szóval driftelni egy nagy szívó V8-assal a leg"könnyebb".
2014. márc. 26. 20:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
A turbólyuk kiküszöbölésére ott az ALS, elég sok turbós driftautó van :)
2014. márc. 26. 21:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 fehérváripapa ***** válasza:
100%

Szia! Az előző vélemények városi legendákon alapulnak!


Az RX-8 nem olcsó, amit kapsz 1.2-1.4m Ft ért, azok lelakott, lepusztult autók, amikre költeni kell! A fentartása ha egy jó állapotú autóról beszélünk viszont nem annyira sok!


Driftre jó választás, mert nem csak lóerő meg hátsókerékhajtás kell, hanem irányithatóság is, és az RX-8 nál jobban irányitható, stabilabb autót ritkán látni, hisz az egészet az úttartásra tervezték, és azért került bele a wankel motor, mert ezzel tudták 50-50% os súlyeloszlást elérni az autón! Az rx8 mindenféle tuning és átalakitás nélkül egy kezdő számára is jó alternativa, főleg ha van rendesen pénzed!


A wankel teljesitményleadása és karakterisztikája elég érdekes, az a 240LE abból az 1.3-as motorból annyi mint egy turbós otto motorból 260-280LE, mivel elég széles fordulatszámon leadja a teljesitményét, nem úgy mint az otto motorok!


Fogyasztása: sok, 9-15l de mit vársz egy 1,5tonnás agyonmerevitett kasznitól (a 1.5tonnából 60kg a motorblokk!!!) és egy 240LE motortól, ez ennyi más tipusnál is, csak akkor sok, ha úgy nézed hogy mennyit fogyaszt az 1.3 70Le 800kg os suzuki swifted...


Olajfogyasztása: kb 2-3dl/1000km városi legendák vannak erről is hogy mennyire sok, de ennyi nem több, sokan premixelnek is, ami biztosan ad plusz kenést, de csodát nem fog tenni! Fontos rendes minőségi olajat szabad beletenni, mert a rossz minőségű olaj az elsőszámú hibaforrás, mivel a főtengelycsapágy siklócsapágy, és a kopása az olajtól függ, és a kopásból induló vibráció nyirja ki az éltömitéseket.


A motor kuka is városi legenda....

A wankel motor valóban 80-100e km enként felújitást igényel, amit ha időben megteszel (amikor érezni a lóerővesztést, nem amikor megáll) akkor főtengelycsapágycsere, apexi csere, és tömitéscseréből áll, ha szervizbe viszed kb 500e Ft és utána egy bejáratós új motorod van, mert más nincs ami kopna, nincs szelepsor, nincs hidrotőke, nincs vezérműszíj, nincsenek feszitőgörgők... tehát nincs az otto motornál jelentkező "apróbb" 60-80e Ft os javitási tételek!

Egyébként annyira primitiv és szerszámigénye nincs, hogy az usából tudsz rendelni 500-600dollárért felújitó készletet (szettben minden tömités, csapágy...) és a youtube-on is fent van otthon hogy tudod elvégezni a motorfelújitást akár a konyhaasztalon (nem olyan mint az otto motornál, a wankel motor mint a legó, és alig tartalmaz mozgó alkatrészt!!!! se szelepek, se vezérlés, se hajtókarok...


Természetesen az RX-8 van más kopó alkatrésze is ami szintén nem olcsó! a féktárcsák 13'osak, más autón a felni ekkora, annak a cseréje húzós, a fékbetétek is méretben is árban is szintén nem olcsóak, és ami fontos, a gyújtásrendszer 6szoros igénybevételnek van kitéve mint a sima autókon, itt nem kétfordlatonként egyet gyújt, hanem egy kör alatt hármat, igy 25e km enként gyertyacsere, és illik cserélni gyújtótrafókat és a gyújtókábeleket is, ami szintén drága, 14e Ft egy gyertya.... (csak a spéci ngk iridiumot érdemes beletenni)


a kuplungcsere sem olcsó, kb 140e ami annyi mint egy renault cliónál...



Összegezve ilyen menetkarakterisztikájú, úttartású kanyarstabilitású autót nem nagyon találsz ebben az árfekvésben, főleg ilyen szériafelszereléssel nem (full bőr, digit klima, 8 légzsák, gyári bose hifi, 18'as széria alufelnik, rendes 4 személyes (ez nem TTcoupé), és ráadásul egy arányos szép autó.


keress inkább egy olcsóbbat vagy kifejezetten motorhibásat, és újitsd fel, vagy újittasd fel, tuti 80e km re megvan az autód, és figyelj a fékekre amikor vásárolsz mert egy komplett fékfelújitás kb 200e Ft, én 245/40R18 as gumit használok, az sem mindegy milyen állaputú, egy új garnitúra szintén 200e...az alkunál számit!!! vagy a kuplung, gyújtás mikor volt cserélve)

A futóműre nagyon nem kell figyelni, ha a lengéscsillapitók jók, más nem megy benne tönkre... (max stabpálca és apró 5-10e Ft os hibák a magyar utak miatt)


Egyébként a kerékösszetartással kezd, ha vétel előtt elviszed egy futóműveshez és a hátsó kerékösszetartása azt mondja sok, akkor tuti drifthez volt belőve, és meg ne vedd mert szarrá van hajtva! (a benne lévő 60-80ekm nem ugyanaz autóúton 90el és driftpályán folyamatos 9000-10000 közti fordulatszámmal...)


Persze egy fapados S2000 ami fele ilyen súlyú, 2 személyes fogyasztásban és fentartásban olcsóbb, de ha veszel egy tényleg azonos kategóriát 526i pld úttartásban nem lesz ilyen, de fogyasztása, fenntartása nem lesz olcsóbb, de arra készülj fel, hogy 5 évvel idősebbet kapsz ennyiért 200e km el... tehát lassan az is motorcserés, és egy bmw motorfelújitás szelepsorral, hidrotőkével sem olcsóbb mint az RX-8 nál...


Szóval döntsd el mit akarsz! Az rx8 sem olcsó, és ezért nem látsz drift bajnokságokon, mert félnek tőle, kevés szerelő ért hozzá, hobbi szinten nem egyszerűen tuningolható, és csak 1.3-as motor létezik gyárilag.

(na jó mad mike drift rx-8 asa, 2.6-os szivówankel 600Le, vagy QSR -ék drag gépébe a 2,6-os 4 tárcsás wankel kapott kéttárcsánként egy-egy biturbós feltöltőt 1640LE -re huzva a teljesitményt (1100Nm mellett), de gondolom nem 60-80 milliós gépekre gondoltál)


A chiptuningot felejtsd el, az ECU-t piszkálva kijöhet még plusz 20-30LE, de az RX-8 tunungolása ott kezdődik hogy tuning (vastagabb) apexi tömitések, periport, és turbó, az 1.3-as motorból 500LE kihozható könnyen, de igy is batár a hűtője (átlósan van bent elöl, azért olyan nagy az orra + gyárilag két olajhűtő is van benne) a plusz teljesitmény plusz hűtést igényel, tehát meg kell növelned a hűtő kapacitását is.

A súlyát is könnyen csökkentheted, simán kiszórhatod a bőrkárpitozást a 8légzsákot, a hifi cuccait(8hangszóró, cdváltó a csomagtartóban a széria erősitő), a digit klimát, akkor nyersz 200kg ot, és nem kell becsövezni, mert gyárilag merevitett az utastér! (ezért is ilyen nehéz)

A fékeket sem tudod tuningolni, de ettől nagyobb fékek hova?


Szóval Te tudod mit akarsz!

2014. márc. 27. 07:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 fehérváripapa ***** válasza:
100%

Ja ami lemaradt, ezt hidegen nem szabad hajtani, hideg motorral illik 1-2 percet üresben járatni induláskor (mint a motorokat), mivel a motorolaj viszkozitása még nem jó, és magas fordulatszámnál a hdeg motorolaj nem ad megfelelő kenést, és hideg motorral leállitani sem szabad, illetve ha nem melegedett be, de pld arrébb álsz az autóval 50m rel, akkor laállitásnál fontos, hogy pörgesd fel 5000-6000 re és ott állitsd le, akkor a motor fordul még párat mielőtt megáll, de újabb üzemanyagot nem kap, és kipumpálja a motorból a lecsapódott benzint, és ilyenkor a következő inditás előtt is célszerű tövig nyomott gázpedállal inditózni 10-15mp ig, (ha tövig nyomod a gázpedált, akkor az ECU tudja hogy vészinditás van, és nem ad egyáltalán üzemanyagot, és át tudod a hengereket öbliteni inditás előtt)


A wankel egy életforma! CSak akkor vegyél ha tudod mit veszel!!!!

2014. márc. 27. 07:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
60%
Szóval nem rossz ez, csak 100 000km után rá kell költeni egy autó árát :D
2014. márc. 27. 09:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
36%
És úgy szól mint egy porszívó, meg annyit fogyaszt mint egy 4 literes V8-as, szóval tényleg jó vétel... :D Az RX8-ban egyetlen pozitívum a kinézete, mert azt el kell ismerni, bomba jól néz ki.
2014. márc. 27. 15:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 fehérváripapa ***** válasza:
100%

Aki spórolni akar vegyen vegyen suzuki swift 1.1-et! Ez nem a spórolásról és a megtakaritásról szól, akinek nincs pénze, ne vegyen luxus sport kupét!


Mellesleg összetörtem a sajátomat (frontális ütközés, nincs eleje az autónak, de nekem annyi bajom lett hogy a légzsák megütötte a kezem), így keresek motorhibás 240LE-RX-8at! (inkább én felújitom, akkor tudom hogy rendben van)

2014. máj. 4. 07:32
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!