Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért ilyen rossz a helyzet a...

Miért ilyen rossz a helyzet a robogókkal?

Figyelt kérdés

Azt tapasztalom, hogy a legtöbb hirdetett robogó a neten rossz állapotú, gagyi, mint ahogy kifogtam egy ilyet is. A szervizek nagyon hozzá nem értőek és méreg drágán dolgoznak, ezáltal legalább a többszörösébe kerül fent tartani egy vacak 50-250-es robogót is, mint a 15 éves suzukinkat. Az új robogóknál pedig nem sokkal egy millió forint alatt jönne ki egy 125-ös példány, amivel nem akarnak városban letolni az útról. Mind ehhez hozzá tartozik a brutálisan magas adó stb, aminek hatására a 300 ezres gagyi keeway robogó is majdhogy nem fél millió forintra jön ki, amíg rendszámot kap.

Nagyon elkeserítő a helyzet, nem is értem hogy a gagyi tucat terméküket hogy bírják ilyen méreg drágán eladni a gyártók? Vagy csak MO-n vannak ilyen brutális árak? Az ember ránéz egy ilyen kisebb 125ösre, arra gondol milyen olcsó fent tartani. Erre akármilyen gond van egy kocsival, sokkal hamarabb és olcsóbban meglehet javítani, mint egy robogót. Persze szélsőséges esetek vannak, de a helyzet elkeserítő és felháborító. Ti mit gondoltok erről, a csóró ember ne spórolgasson robogóra, mert nem jár vele jól?


2014. ápr. 17. 02:45
 1/9 anonim ***** válasza:
Ha tényleg spórolni akarsz, venni kell egy régi Honda Dio-t vagy Yamaha Jogot 40 ezerért és örülni hogy megy. Azokat sosem értettem, akik vesznek 300-400 ezer Forintért egy robogót, mert majd ők. azzal spórolnak. Mire behozza az árát, adigra kb tönkre is megy.
2014. ápr. 17. 08:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:

Vigyázni kell a robogóvásárlásnál, az biztos. A motort is, de az eladót is nagyon meg kell nézni. Pl kis tizenéves kölyköktől nem szabad venni, mert ők csak nyúzzák, esnek, kelnek vele, semmit nem szervizelnek, megy, amíg megy.


Amúgy tényleg fölösleges több száz ezerért venni robogót. Nekem van egy Piaggio Zip-em, 50 ezerért vettem tavaly, nem mondom, hogy hibátlan állapotú, de simán használható, és megbízható. Ja, és jobban megy pl a mindenki által istenített Aprilia Sr-nél.

2014. ápr. 17. 09:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:

Én még annyit tennék hozzá hogy: ha Mo-on normális keresetek lennének és nem nyúzna ennyire az állam, akkor kevésbé fájna.

(mert lássuk be nagyon sok ember egyik hónapról él a másikra....)

Tehát ha 0,5-1 év alatt "könnyedén" meg tudna spórolni egy új robeszt akkor mennyivel egyszerűbb lenne egy ilyet venni és használni.

2014. ápr. 17. 10:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
Robogó vásárlásnál én már rögtön lépek ki az oldalról ha meglátom a tuning szót a hirdetésben, senki sem fogja megfizetni senkinek sem a több tízezres tuningokat.
2014. ápr. 17. 13:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:

# 2


Én például 20 éves vagyok. Évente veszek egy rossz Simsont és felújítom, majd eladom. Nem restaurálásra kell gondolni, hanem csinálok egy normális, megbízható motort. Eddig még egyiket se hozták vissza hogy szar lenne. Nem kell általánosítani, vannak még normális fiatalok is, akik törődnek a gépekkel.

(Így egyébként évente más motorom van, ami elég változatos. Volt már S51, Schwalbe, S50 és hiába Simson mind, mindegyik teljesen más karakterű.)

2014. ápr. 17. 14:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:

2. vagyok.

Én se vagyok sokkal idősebb, 25 vagyok.Persze, nem mindenkire igaz, de nem a 20 körüli korosztályra gondolok, hanem a 13-14-15. (20 körül is van azért még.)

Hány ilyen hirdetést látok, hogy motort akar cserélni telefonra, tabletre... Na ez mind ez a kategória.

Mivel fiatal, iskolába jár, természetes, hogy nincs pénze rá, van egy telefonja, az a "vagyona", és szeretne érte egy motort. Arra nem gondol, hogy azt ki fogja szervizelni, örül, ha néha tud tankolni bele a zsebpénzéből. Jól lelakja, aztán pár hónap múlva megunja, eladja, vagy elcseréli egy újabb divatcikkre.

Nincs ezzel baj, mert mindenki volt biztos hasonló korban, helyzetben. Csak én nem szeretem az elmulasztott szervizt többszörösen pótolni.


Persze ez nem csak korfüggő. Elég gyakran szoktam járműveket venni, autót is, motort is, Az hogy milyennek látod akkor a gépet az csak a fele. A helyszínből, környezetből, a tulaj személyiségéből sokkal több mindenre lehet következtetni.

Ezeket a tuningolt jószágokat ott kell hagyni. Robogóban, kis köbcentis motorban, egyértelműen, annak soha nincs jó vége.


Persze nem mindenki akarja átverni az embert, van, aki nem is tudja, hogy milyen kellene legyen a gép.

Volt egyszer, hogy elég messzire elmentem egy Yamaha DT125-ért. Beszéltem az eladóval, hogy mi a baja, tényleg, elsorolt mindent. Mondom oké, de nem vagyok közel, potyára nem megyek le. Mondom biztos hogy nincs más baja? Mert úgyis észreveszem. Azt mondja biztos.

Már ott voltam közel, de rossz érzésem támadt, mert nem volt túl bizalomgerjesztő környék. Nagyon kis falu volt egyébként. Megérkeztem, egy iszonyat putri ház, disznók, csirkék... Ott már fogtam a fejem.

Nézem a motort, kiflibe van hajlítva a teleszkóp, az egész motor tele kókányolással. Hát mondom ez mi? Ja, ő azt észre sem vette.

És tényleg nem akart ő átbaszni, látszott rajta, csak éppen köze nem volt a műszaki dolgokhoz.

Most ilyenkor mit csinálsz? Visszakéred az útiköltséged?

Elkezdesz vele veszekedni, hogy teljesen mást mondott telefonba? Nincs értelme, főleg egy olyan helyen, ahol még legszívesebben ott hagynál neki egy kis pénzt, hogy legyen kajára való.

Láttam, hogy fölösleges lenne itt bármit is mondani, megköszöntem, és jöttem elfelé minél hamarabb.


Szóval száz szónak is egy a vége, észnél kell lenni. Hatalmas a választék, ha valamiben nem vagy biztos 100%-ra, kis gyanú támad benned, hogy "lehet hogy ez nem lesz jó", ott kell hagyni azonnal, 1000 másik van belőle.

2014. ápr. 17. 20:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:

Olyan Schwalbet én is vettem, aminek a csomagtartóját felhozták vízszintbe, mert azon szállították az 50 kilós tápos zsákokat. A fékek se fogtak rajta, a próbaúton át is gurultam az első kereszteződésen. . A telefonban azt mondta ő is hogy napi használatban van és nincs baja.

Végül megvettem és az lett az eddigi egyik legjobb motorom. Mondjuk más kategória egy Simson, meg egy Yamaha. Ezekhez az ndk gépekhez legalább minden olcsó.

2014. ápr. 17. 20:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 A kérdező kommentje:
Én pedig megvettem egy öreg japánt, már az évjárattal átceszett a megbízható gondos mindig mindent azonnal megjavíttató 70 éves öregbácsi rajta. Még kész csoda, hogy nem haltam meg ezen a szÁron, és még életben vagyok. A felnije, a fékje, a teleszkópja, stb mind életveszélyesek voltak. Megspékelve ezt hozzá nem értő balfék szerelőkkel akik szintén az életemet veszélyeztették. Legszivesebben már a nyakát törném mindenkinek aki rátett egy lapáttal, hogy 350 ezer forint ráköltés után legyen a garázsomban egy jól kinéző használhatatlan veszélyes közúti hulladék, ami többször majdnem az életembe került.
2014. ápr. 18. 03:10
 9/9 anonim ***** válasza:

350e ft után még mindig egy használhatatlan veszélyes közúti hulladék jármű?


(annyiért jó állapotú normálisat lehet venni :D )

2014. ápr. 18. 09:54
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!