Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Dízel tulajdonosok, vennétek...

Dízel tulajdonosok, vennétek használt 10 éves dízel autót?

Figyelt kérdés
Egy Opel Merivát néztünk ki 1.7-es de félünk a dízeltől, mert úgy hallottuk, hogy ha kihajtották azt nehéz észrevenni és nagyon drága a javíttatása. Mit gondoltok? Igaz ez? Mi a buktatója? Honnan lehet tudni, hogy meg szabad-e venni vagy sem? Mire figyeljünk, hogy észrevegyük hogy baja van?

2014. máj. 10. 22:10
1 2
 1/19 anonim ***** válasza:
53%
A Szavaidból azt vettem ki, hogy nem igazán értesz hozzá, tehát vigyél szerelőt. Esetleg ha nincs ilyen ismerősöd akkor vidd el egy próba körre és menj el vele egy független szerelőhöz akiről jókat hallottál! Ennyire egyszerű. Am. meg az alap dolgokat könnyű észrevenni: alá kell nézni, hogy rozsdás-e stb. De szerelő nézze át az a biztos!
2014. máj. 10. 22:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/19 A kérdező kommentje:

Másik kérdésnél olvastam, hogy sokan azt kérdezik vissza, mire használnánk. Naponta munkába járásra kb. 10 km-t oda és vissza, ill. 2 havonta 300 km oda és vissza.

Természetesen vinnénk szerelőt.

Ja és külföldi kocsi, olaszból. 130 ezret futott.

2014. máj. 10. 22:23
 3/19 anonim ***** válasza:

Na, nekem pont egy 1.7-es dízel Opelom (Astra H) van, ami jövőre 10 éves lesz.


Én is használtan vettem alig 2 éve. És használom rendesen, napi 250km-eket pályázok vele minden gond nélkül. Eddig komoly gond nem volt a motorral.

Mondjuk ami gond lehet vele, az tényleg elég költséges: injektorok: 100.000Ft/db. Nagynyomású szivattyú 600.000Ft. Ezek új, gyári alkatrészre vonatkozó árak.


De ha újonnan is veszed az autót, a garancia lejárta után ugyan úgy elromolhat rajta bármi ami költséges.


Na meg sok helyen foglalkoznak injektor, szivattyú, felújítással és vannak bontott alkatrészek is.

Szóval szerintem annyira nem kell rettegni tőle, annak tudatában, hogy az autó fenntartása költséges. Így legyen ilyen esetekre félretéve egy kis pénz. De ez általánosságban így van, akár egy mai turbó benzines autóra is ugyan úgy érvényes.

2014. máj. 10. 22:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/19 anonim ***** válasza:
45%

Ha nagyon kihajtották azt annyira nem nehéz észrevenni. Nehezen indul, egyenetlen járás, lomha, füstöl, nagyon rázza a kasztnit.


Általában azért vesz valaki dízelt, mert kevesebb a futási költsége, mint egy benzinesnek. Ebből az következik, hogy használják is. Egy 10+ éves dízelben akármivel is próbálnak meggyőzni 99%-ban már 300 000 km felett lesz a futás. És itt már tényleg jönnek előbb utóbb a zsebbe nyúlós szervizek, viszont utána megint ennyi eseménymentes km-re lehet készülni. Ha sokat használnátok, akkor egy rendesen átvizsgált autóba megéri belefogni. Ha keveset mennétek vele, akkor nem ajánlott, mert sosem fogsz ennyit megtakarítani az üzemanyagon, hogy visszahozza az árát.


Ahogy írták, keress egy megbízható, normális független szerelőt az majd átnyálazza az autót.

2014. máj. 10. 22:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/19 anonim ***** válasza:
66%

"Ja és külföldi kocsi, olaszból. 130 ezret futott."

Erre próbáltam utalni. Hányszor 130 000-ret futott? Az ilyet kerülném.

2014. máj. 10. 22:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/19 anonim ***** válasza:

Ja, még annyit, hogy az enyémben már 200.000km fölötti valós futás van. És gurul, az ég világon semmi baja. Ettől sem kell annyira félni.


Külföldi dízel 10 évesen 130.000km-rel, nekem egy kicsit gyanús...


A másik, ahogy olvasom, ez nem túl sok használat lenne. Évi alig 10.000km. 10km alatt a dízel épphogy bemelegedne, már le is állítod. A sok városi használatot sem szereti (pl EGR szelep szeret elkormolódni).

Annak ellenére hogy imádom a dízel karakterisztikáját, nyomatékosságát, alacsony fogyasztását, lehet hogy inkább benzinest vennék ilyen feltételekkel.

2014. máj. 10. 22:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/19 A kérdező kommentje:
Szóval akkor valami bukta van benne? Ja és "különlegessége, hogy japán motorral robog, isuzu"
2014. máj. 10. 22:47
 8/19 anonim ***** válasza:
82%

Az a bukta benne, hogy ebben kb annyira van 130 000km, mint az én autóimban. Egy olyan autóról, amire vigyáztak, nem mondod meg ránézésre, hogy 130 000 vagy 430 000 van benne. Ezt ki is használják. Dízelt az emberek 99%-a nem vesz évi 13 000km-es futásra.


Az a bukta benne, hogy ha tényleg tisztességesen megtekerték az óráját és még nem esett át komolyabb szervizen, akkor az nálad fog bekövetkezni. Mint írtam, ezek általában úgy 300-350 000km-től esedékesek, a kiszemeltben akkor nem lenne gondod a következő 200 000km-en. De ha, visszatekerték mondjuk 380 000-ről, akkor lehet, hogy fél-egy éven belül nálad fog letérdelni.

Már írták mibe kerül egy nagynyomású szivattyú + 4 injektor új áron egy miska. Kuplungszerkezet kéttömegű lendkerékkel 200 000-250 000Ft fölött. Nem lenne ezzel gond, ha az lenne a tervetek, hogy hajtjátok. A fentebb felvázolt futásból úgy számoltam ( ha jól látom a 75%-os válaszoló is ), hogy kb évi 126 000-ret spórolnál a benzineshez képest. Ha beüt a krach, akkor bizony csak a szervíz elviszi jó pár évnyi üzemanyag megtakarítás árát.


Amúgy azt a csodás japán Isuzu motort Lengyelországban gyártják :P

2014. máj. 10. 22:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/19 anonim ***** válasza:
20%

Igen, az enyém is ilyen. Z17DTH a motorkód. 101 lóerős, 240Nm-es változat. Változó geometriás turbóval szerelt, intercoolerrel ellátott, közös nyomócsöves rendszerű dízelmotor. Mivel csak 1 év évjáratbeli különbség van, valószínűleg ebben is ez a motor van.

De ez nem olyan nagy különlegesség, rengeteg fut belőle.


Nem 100% az a bukta, csak nagyon gyanús. Ha valamilyen okból pont ahhoz a példányhoz ragaszkodsz, én nagyon megnézetném és a lehető legjobban próbálnám leinformálni.

2014. máj. 10. 22:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/19 anonim ***** válasza:
20%

"Amúgy azt a csodás japán Isuzu motort Lengyelországban gyártják..."


Ezek szerint van az Isuzunak Lengyelországban is gyára. Ma már az Opelek jó részét is Lengyelországban rakják össze. Ennek ellenére nem nevezném egy tipikusan lengyel márkának és lengyel autónak.

Mint ahogy a Mercedes, sem egy magyar autó, noha ott van Kecskeméten a gyár.

2014. máj. 10. 23:14
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!