Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Dízel tulajdonosok, vennétek...

Dízel tulajdonosok, vennétek használt 10 éves dízel autót?

Figyelt kérdés
Egy Opel Merivát néztünk ki 1.7-es de félünk a dízeltől, mert úgy hallottuk, hogy ha kihajtották azt nehéz észrevenni és nagyon drága a javíttatása. Mit gondoltok? Igaz ez? Mi a buktatója? Honnan lehet tudni, hogy meg szabad-e venni vagy sem? Mire figyeljünk, hogy észrevegyük hogy baja van?

2014. máj. 10. 22:10
1 2
 11/19 anonim ***** válasza:
49%
Határeset, öregebbet már csak TDI motorral vennék (VW-ben). Mivel az ilyen korú már biztos sokat is futott, hiába keveset mutat a kmóra. A dízelekkel 99%-ban nagyon sokat mennek.
2014. máj. 10. 23:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/19 anonim ***** válasza:
59%

"Ennek ellenére nem nevezném egy tipikusan lengyel márkának és lengyel autónak."

Nem is erre gondoltam. Igazából mindenkinek csorog a nyála, hogy mekkora japán technika és közben itt készül a szomszédban. Igazából a mai modern technikáank köszönhetően a megfelelő minőségbiztosítással ugyanazt a terméket lehet előállítani a számítógép vezért fémmegmunkáló gépekkel Lengyelországban is, mint Japánban. Igaz a made in poland feliratnak nincs akkor hype-ja, mint egy made in japannak . ( amúgy nekem is van isuzum :P ).


De ez a kis infó itt olyan hatást szokott kiváltani, mint amikor a mazda vagy a suzuki tulajok meg tudják, hogy a szeretett japán dízeljükben valójában olasz szív dobog. Na azt az arcot látni kell :D


És akkor ez után szokott az a logika jönni, hogy háát akkor öreg dízel, tekert órával, drága alkatrészekkel és nem is japán motorral... áh, inkább hagyom.


Pedig egy jó állapotú valós futású 10 éves Meriva az jó bolt lehet ( valós futás = mondjuk évi 27-30 000km ).

2014. máj. 10. 23:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/19 Dörmögő ***** válasza:
38%
Én nem tartom annyira lehetetlennek ezt a kilométeróra állást. A meriva tipikus családi autó, nem cégvezetők használták pályázásra. A napi 2*10 kilóméterre meg simán bevállalnám az 1.7-es motorral.
2014. máj. 11. 08:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/19 bp1985 ***** válasza:
28%
Nem mindenki megy napi 200 km-et. Külföldön kevesebben tekernek órát. Németbe pedig bűncselekmény az óratekerés.
2014. máj. 11. 09:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/19 anonim ***** válasza:

"Németbe pedig bűncselekmény az óratekerés."

Már egy ideje itthon is az ha tudod egyértelműen bizonyítani.

2014. máj. 11. 11:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/19 anonim ***** válasza:
63%
Az, hogy hol bűncselekmény az óratekergetés és hol tekerik az teljesen más dolog. Már itthon is büntetendő, mégis tekergetik. Németországban is tekerik. A kérdés pedig olasz autóról szólt.
2014. máj. 11. 12:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/19 anonim ***** válasza:
20%
Bírom hogy a sok tudatlan együtt kántálja hogy a dieselben tuti hogy rengeteg kilométer van, meg hogy azt csak azok veszik akik egész nap a kocsiban ülnek és falják a kilométereket. Ez nem feltétlenül úgy van mint ahogy ezt kántálják itt sokan csordaszellemben. A kicsi dieselt (az itt említett 1.7-es is az ) sokan nem hosszú utakra veszik hanem teljesen hétköznapi használatra. Nekem is kicsi dieselem van, és nem hosszú utakra vettem, mint ahogyan rajtam kívül sokan ugyanarra használják mint én. És köszöni jól van, keveset fogyaszt, pedig legtöbbet városban használom 5-6 kilométeres utakra. És az évek alatt semmi nem sz@rt be rajta motorikusan, pedig még a sokak által félve kimondott turbó is van benne. 15 éves a kocsim, és ha hiszitek ha nem 60 000-ért kapnék bele turbót ha lenne valami baja. Adagoló hiba meg szerencsére nem jellemző az én típusomra. Az adagolótól leginkább az opelbe szerelt 2.0, 2.2-es dti motoroknál kell félni. Az Opel meriva 1.7-es diesellel jó választás lehet.
2014. máj. 11. 16:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/19 anonim ***** válasza:
69%

És te azt a kicsi dízelt hány évesen vetted, mekkora futással? :D


Attól, hogy sokat fut egy dízel motor üzemi hőmérséklet alatt, még nem fog a turbó és az adagoló tönkremenni. Ilyet szerintem senki nem is írt.


"Bírom hogy a sok tudatlan együtt kántálja hogy a dieselben tuti hogy rengeteg kilométer van, meg hogy azt csak azok veszik akik egész nap a kocsiban ülnek és falják a kilométereket. "

Első körben ne használt autóra asszociálj. Csak nézd meg a hazai új autó eladásokat a Focus/Passat/Mondeo/Octavia-k között majd keress rá, hogy ebből mennyi ami nem flottás autó.


De legyen igazad. Nagyon sokan vesznek kis futású családi használatra újonnan dízelt, mert gazdaságos. Akkor miért van igény benzinesre? Lehet mit itt 10-en tudatlanok vagyunk, de fél Európa is? :D

2014. máj. 11. 17:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/19 anonim ***** válasza:
41%

Teljesen egyetértek az előzővel!


Továbbá: egy 15 éves adagolós dízel teljesen más mint egy mostani CR.


Nem a turbótól kell félni. Azt nem is a rövid utakkal lehet megölni igazán. Az említett Z17DTH motorhoz nemrég láttam vadonat új gyári GM turbót igaz akciósan 180.000Ft-ért. Abszolút nem tartom soknak érte. De a felújítás is megvan gyári középrésszel egy 100-asból.


De egyszer menj el egy szervizbe és nézd meg, hogy mennyi pár éves, akár még garanciális autókat visznek be rendszeresen a "teljesen hétköznapi használat" miatt elkormolódott EGR szelep miatt vagy eltömődött DPF miatt!

Rengetegen szívnak ezzel, ami egy öreg adagolós "koromgyárnál" nem igazán jellemző még ha rendszeresen üzemi hőmérséklet alatt is használják, de nem azért mert az a világ legfaszább autója, mint ahogy ezt te gondoltad elsőre.

2014. máj. 11. 19:37
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!