Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Úthasználati díjat (km-enként)...

Úthasználati díjat (km-enként) akkor is kell fizetni, ha csak a vontató megy éppen a főúton/autópályán? Illetve hány tonnától kell fizetni?

Figyelt kérdés

Ha a vontató vontat is terhet, akkor érthető az úthasználati díj. De ha csak szabadon fut, akkor is kell valóságos vagyonokat fizetni?


Illetve hány tonnától kötelező ez a km-enkénti fizetés?


Autóval ez jobb, hisz ott tíz napért fizetünk X összeget, de amint teherautóm van, jön a vérlázító nevetséges km-enkénti fizetés?



2014. máj. 26. 20:45
1 2
 11/15 anonim ***** válasza:

Pedig jó lett volna többször ugyanazt használni, mert díjfizetés szempontjából két eltérő eset. Teherautónál ugyanaz az útdíj üresen és rakottan, míg egy vontatónál más. A szóismétlés meg nem számít ilyenkor, csak legyen egyértelmű :D


"Na látod, mégis csak érted te, ügyeske vagy. ;) "

Első perctől értettem, nem vagyok retard. Viszont az indokra voltam kíváncsi, és a körítésre. NA ezt csak most írtad le rendesen :D


"De ha teljesen üresen mész, akkor semmi értelme, csak egy újabb irgalmatlan fölösleges lehúzás. "

Ebben nyilván nem fogunk egyetérteni, ezt kár fejtegetni, Viszont közelítsük meg a másik oldalról. Szabályozni még csak csak lehetne , hogy amikor nem folytat kereső tevékenységet az autó, akkor ne kelljen fizetni. Szerinted ez után ki fizetne? Menne a kamu számla, kamu szállítólevél, vagy csak simán mindenki elslisszolna éjjel fizetés nélkül. Jelenleg ott tartunk, hogy alapvető szabályokat nem tartunk be , mint a KRESZ, 561/2006.. akkor majd pont mindenki becsületesen kapcsolgatná a kis OBUját ugye? Szerintem ez elképzelhetetlen.


Én ugye teljesen más szemszögből nézem a dolgot, mint te ( a jogalkotók is ). Egy haszonjármű az dolgozik, akkor keres. Azzal összevissza nem szokás kóricálni. Ha fuvarozol és a telephelyed pl otthon van a munkaadó meg jó messze, az szívás ( bár ez már az üzemanyagköltség miatt is az ). Viszont hogy nézne ki a fuvarozás alap esetben? Van egy kiállási díj. Ez pont az ilyen kiadásokat fedezné, csak ugye köszönhetően a magyar mentalitásnak, az egymás alá ígérésnek és ezek miatt már ez szinte ismeretlen fogalom nálunk.


Tehát továbbra is fennáll, hogy ennek is bele kell férnie/áthárítható. Nyilván egy szervizút, vizsga stb.. az saját zsebből megy, de az meg tényleg elenyésző.


"Mutass már egy embert, aki emiatt a csekélység miatt hőbörgött!

Kátyút akartál modnani."

Nem, nem kátyút akartam mondani. Egy hasonló útdíjrendszert már sokkal sokkal korábban be kellett volna vezetni. Sajnos a régi rendszerben a főutak 7-8-9 tonna tengelyterhelésre épültek, majd a rendszerváltás után ránk szakadó 11 tonnás tengelyterhelésű járművek megtették a hatásukat. Elsősorban nem a kátyúkkal van a baj,hanem a nyomvályúsodással, a szegélyek leszakadásával, a dilatációk szétverődésével és a gyenge alap tönkremenetelével. A kátyúk csak ennek - és a sózásnak - a következményei.

Szerintem is jó lenne, egy ingyenes úthálózat, de azt be kell látni, hogy egy csak egy mocskosul gazdag országban megvalósítható ( vagy olyanban, ahol az utak a terhelést illetően alapból másfélszeresen túl lettek méretezve ). Viszont nálunk a 8300km főút minimum 75%-a nem felújításra, hanem újraépítésre szorul, sőt az autópályákon sem tudják tartani a tervezett 10 éves megújítási ciklust. Ehhez jönne még úgy 20 000km egyéb 3-4 számjegyű út, amiknek a minősége szintén kritikán aluli. Ha az útdíjrendszert bevezették volna 20 éve és a befolyt összeget visszaforgatták volna az útba, akkor már rég nem ilyen úthálózatunk lenne.

Legyünk őszinték, nyugaton is belefér az útdíj a fuvarozás költségeibe,sőt úgy is belefér, hogy a sofőr fizetése 5-6-szor annyi, mint nálunk. Ha nálunk nem fér bele, akkor valamit mi csinálunk rosszul nem? Kicsit rendbe kellene szedni a hazai fuvarozást és akkor lehetne itt is kánaán és akkor téged sem érdekelne az útdíj.


Én tisztában vagyok vele, hogy senki nem akar fizetni semmiért, amíg nem muszáj ( lásd pl itt a sok BKVs kérdést),de vannak dolgok, amiért elkerülhetetlen a fizetés. Ez is ilyen.

2014. máj. 27. 23:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/15 anonim ***** válasza:

Nem olvastam végig,mert látom megy a harc itt is,hogy jól van ez így mert így van nyugatabbra is. Persze,ez igaz,de azt is vedd figyelembe,hogy csak az AUTÓPÁLYÁN kell fizetni,megtett úttal arányosan. Ott van pl Francia autópályán nem engedett főnököm mert drága igy Párizsig az N4 főúton mentem INGYEN És kiváló minőségű széles út. Itt magyarba meg azért nem épp jó minőségűek a legtöbb főút és persze fizetni kell érte. Arról nem is beszélve,hogy Európai szintem Magyarországon asszem a 2. legdrágább az úthasználati díj. ARRÓL MEG VÉGKÉPP NE BESZÉLJÜNK,HOGY NYUGATABBRA NEM IS ENNYIT KERESNEK SEM AZ ÁTLAG EMBEREK SEM A FUVAROZÓK. JAAAAA és az úthasználati díjjal együtt azt is behozták,hogy kamionnal 3-4 számjegyes úton NEM KÖZLEKEDHETSZ!! Magyarul csak a főbb utakon mehetsz,hogy fizetned kelljen. Úgyhogy bekaphatja a faomat magyarország és az a gyökér is aki felettem írt és védi támogatja ezt a lehúzásos ötletet.

Üdv: egy kamionos

2014. jún. 3. 19:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/15 anonim ***** válasza:
Talán végig kellett volna olvasnod, mert akkor megértetted volna amit írtam. Így meg.. na mind1 :D
2014. jún. 4. 11:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/15 anonim ***** válasza:
Az "értelmes" országokban aránylag sokkal olcsóbb, de ott vissza is forgatják az utakre és nem Skoda SuperB-t vesznek belőle, meg fizetik 2 000 000-ért a szállást.
2014. jún. 17. 15:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/15 anonim ***** válasza:
A 11-es megmondja a frankót, a Fideszes már nem is tudott erre mit válaszolni!
2014. jún. 17. 16:09
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!