Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Összefolyik a víz az olajjal,...

Összefolyik a víz az olajjal, mitől lehet?

Figyelt kérdés

Egy 1994es központi injektoros 1.3 Skoda Favorit meg lett főzve, gátrepedéses lett a hengerfej.

Szereztem egy másikat, le lett síkolva, szelepek leszabályozva, szelepülék megmarva, stb. Szépen össze is raktam, erre a víz továbbra is bejut az olajba, de most már sokkal gyorsabban.

Vissza leszedtem a hengerfejet, a tömítésnek semmi baja, új tömítéssel visszaraktam, majd mértem komplressziót is, szinte egyforma 12Bar minden hengerben. A motor szépen, egyenletesen jár benzinnel és gázzal is. De a 10perc járatás után 1 liter víz is elfolyik az olajba, de hol? Van ötlet?



#Favorit 1.3i
2014. jún. 4. 19:12
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:
Elképzelhető, hogy megrepedt a blokk valahol.
2014. jún. 4. 19:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 A kérdező kommentje:

Ettől félek. Ha leszedem az olajdeknit, ott talán szabad szemmel is látható lehet a hiba?

Ahogy tekerem be a hengerfej csavart és tegyük fel, van egy kis folyadék a lyukban, az okozhat ilyet? Kifújattam levegővel, de hátha mégis maradt valamelyikben vagy elnéztem.

2014. jún. 4. 19:32
 3/16 anonim ***** válasza:
Nem valószínű, hogy a hűtőfolyadék szétrepesztené. Legalábbis én még csak olyannal találkoztam, aminél a benne hagyott víz télen megfagyott és úgy repesztette szét. Le kellene levegővel nyomáspróbázni.
2014. jún. 4. 20:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/16 A kérdező kommentje:
Úgy értem, ha a blokkban lévő lyukban marad ki folyadék én meg tekerem bele a csavart, akkor a nagy nyomástól (mert a folyadékot nem lehet összenyomni) elrepedhet-e? Mert ilyesmit már hallottam, de lehet hülyeség.
2014. jún. 4. 20:55
 5/16 A kérdező kommentje:
Lehet, hogy hülye kérdés, de hengerfej tömítést mindenképp cserélnem kell megint?
2014. jún. 4. 20:57
 6/16 anonim ***** válasza:
Összenyomni nem tudod, mert kijön a menetek között egészen addig, amíg el nem kezded meghúzni izomból a csavart, akkor meg már minimálisat megy lefelé. Elvileg cserélni kellene mindig a tömítést, de ha bevállalod az újra szétszedést, akkor megpróbálhatod visszatenni. Anno a Ladás korszakban sokszor visszatettük ilyen esetben és vígan elmentek vele a következő szétszedésig. Egy dízelnél azért már necces lenne.
2014. jún. 4. 21:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 anonim ***** válasza:

Lehet én tudom rosszul, de a favorit az nem hüvelyes motor?

Hüvelyes motornál, ha hengerfejezéskor kimozgattad a valamelyik hüvelyt, akkor simán összefolyhat a víz az olajjal pl. a hüvely talpánál, ha szétment a tömítés.

2014. jún. 5. 00:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/16 anonim ***** válasza:

De még mennyire, hogy hüvelyes:

[link]


Nagy szopásnak nézel elébe! Amíg kihézagolod leszopod magad négyszer.

:D

2014. jún. 5. 00:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/16 anonim ***** válasza:

Plusz szét kell hozzá fűzni a blokkot.


Azt hiszem.

2014. jún. 5. 00:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/16 A kérdező kommentje:

Hát első lépésként hétvégén kiveszem a motort, hengerfej le aztán megnézem, hátha látszik a gond. Nem hiszem, hogy a hüvelyek elmozdultak, akkor elvileg a HF tömítés se feküdne fel rendesen, vagy?

Abba bízok, hogy esetleg csak meg van repedve valahol az alu valami jól hozzáférhető helyen, azt könnyű hegeszteni.

2014. jún. 5. 19:31
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!