Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Összefolyik a víz az olajjal,...

Összefolyik a víz az olajjal, mitől lehet?

Figyelt kérdés

Egy 1994es központi injektoros 1.3 Skoda Favorit meg lett főzve, gátrepedéses lett a hengerfej.

Szereztem egy másikat, le lett síkolva, szelepek leszabályozva, szelepülék megmarva, stb. Szépen össze is raktam, erre a víz továbbra is bejut az olajba, de most már sokkal gyorsabban.

Vissza leszedtem a hengerfejet, a tömítésnek semmi baja, új tömítéssel visszaraktam, majd mértem komplressziót is, szinte egyforma 12Bar minden hengerben. A motor szépen, egyenletesen jár benzinnel és gázzal is. De a 10perc járatás után 1 liter víz is elfolyik az olajba, de hol? Van ötlet?



#Favorit 1.3i
2014. jún. 4. 19:12
1 2
 11/16 A kérdező kommentje:

Ma levettük a hengerfejet, nem látható rajta semmi probléma. Tömítés is rendben.

Ha a hüvely mozdult volna el (amit nem piszkáltunk) és mondjuk alámegy egy kis porszem, akkor elvileg a síkból kijebb állna a hüvely, nem? De máshol még hol folyhat össze? Érdekes, a vízjáratok most tele vannak de nem tűnik el belőle a víz, amikor meg össze volt rakva, pár perc után fél-egy liter belement az olajba.

(Még annyi különbséget vettem most észre, hogy az új hengerfejen kettővel több vízjárat van, ami a régin nem volt és a tömítésen sincs neki hely, de gondolom attól még nem folyik az olajba, más minden passzol)


Kéne valami ötlet, mert nem tudom, merre menjek tovább...

2014. jún. 8. 10:59
 12/16 anonim ***** válasza:

Valamennyire ki kell álljanak a hüvelyek a henger síkjából, pár századra, vagy csak 1 tized, ezt nem tudom. Persze hogy mindig kell hengerfejtömítést cserélni, az nyomja össze a hüvelyeket alul a hézagolásnál.

Ha stimmelnek a furatok, lehet hajszálrepedés valahol, ezt csak megnyomatással lehet megállapítani, mondjuk én petróleumot szoktam folyatni a vízjáratba, meg a szelepekhez, ha nem folyik el, akkor jó. De ez sem 100%-os teszt.

Lényegesen nehezebb helyzetben vagy az ilyen motorokkal, mint a hagyományosokkal, kezdésnek tényleg nagyon belenyúltál.

Ez sajnos nem egy pl hagyományos, Opel, VW motor, amiről lekapod a hengerfejet, majd visszaraksz rá pár perc múlva. De tömítést mindegyiknél kötelező cserélni.

2014. jún. 8. 11:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/16 A kérdező kommentje:

Azt gondoltam, hogy mivel gyorsan ment bele a víz az olajba, talán észre fogjuk venni, hogy valahol szivárog. De nem.

A víz rendszere csak pici nyomás alatt van, ha megmelegedett ezért még hidegen is kéne talán csöpögnie.

2014. jún. 8. 11:53
 14/16 A kérdező kommentje:

Örömmel jelentem, megvan a hiba! :)


A hengerfej termosztáttal való csatlakozási pontját parafadugóval eltömítettük, majd feltöltöttük vízzel a hengerfejet a furatokon keresztül, és bizony csordogált belőle. A himbatengelyt levéve jól látható 3 fagydugó a hengerfejen, a középsőn folyt be a víz, a széle elkorrodált.

2014. jún. 8. 14:36
 15/16 anonim ***** válasza:

Na, akkor jó hír ez. :)

Még jó, hogy csak a hengerfejjel volt a hiba, azt könnyebb átnézni.

Nekem is volt fagydugóbajom, 3 volt elrohadva, meg a blokk belül nagyon rozsdás volt a vízjáratban.

Csak jó fagydugót rakj bele, vannak abból is pár mm-el nagyobbak, kisebbek, nekem valami észlény sziloplaszttal ragasztott bele egy kisebbet.

Sosem értettem azokat, akik sima vizet öntöttek a hűtőrendszerbe. Biztos folyt nekik valahol, de lusták voltak átnézni, hol, inkább töltögettek utána vizet.

2014. jún. 8. 18:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/16 A kérdező kommentje:

Igen, az észlény autószerelők miatt inkább én állok neki megcsinálni, ha gond van. Érdeklődök, utána nézek és megcsinálom. Elegem lett, néhány év alatt már vagy 6-7 műhelyt megjártam, van mikor sikerül nekik de általában mindig elbasznak valamit (amit persze nem mondanak meg), eltörik a patenteket, csatlakozókat, fogalmuk sincs, mit hogy kell szétszedni, megnézni meg nincs idő. Csak tudnám, mire kérik el a több ezer forintos óradíjakat. Meg az alkatrészen mégegyszer annyit, azért imádnak cserélgetni :)).

A régi HF tömítéssel raktam össze, jár is, egyelőre jónak tűnik. Ha esetleg gond lesz a tömítéssal, már fél óra alatt kicserélem :).

Van egy esztergályos ismerősöm, jó szakember és töredék árba dolgozik, mint amit a szerelők számolnának fel. Ő adott ma egy alu fagydugót, amit még pont skodához csinált valakinek, csak 1db megmaradt. :) Mákom volt.

2014. jún. 8. 22:31
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!