Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Üdv! Autómnak napi első...

Üdv! Autómnak napi első indításkor erősen kopog a motorja, a kipufogó pedig kékes füstöt fúj ki. Ezek a jelenségek kb: 8-10 perc múlva megszűnnek és visszaáll a csendes alapjárat! Mi lehet ennek az oka?

Figyelt kérdés
Audi 100 - 2.0 CD - benzin - 1984

2014. jún. 17. 20:42
 1/10 anonim ***** válasza:

a kék füst előző életében motorolaj volt... ellenőrizd gyakran a szintet, mert ha már látszik, hogy erősen füstöl, biztosan elég nagy mennyiségű olajat is eszik már, ez a kopásnak tudható be egy ilyen korú motoron, minimum szelepszár szimering, de nem kizárt a dugattyúgyűrű sem


kopogás lehet hajtókarcsapágy, gyorsításkor nem hallani intenzívebben?


/ majd jönnek az okosok és megmondják, hogy öngyulladás miatt kopog, azokra nem kell hallgatni, mert ha melegen nem ég kopogva a motor, akkor hideg égéstérrel végképp nem fog.../

2014. jún. 17. 20:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:
Köszönöm a választ! Az olajszintet naponta nézem, nem vettem észre, hogy az autó túlzottan sokat enne belőle. Gyorsításkor nem jelentkezik újra a kopogás. Teljesítménycsökkenést se tapasztaltam! Csak attól félek, hogy rosszabbodni fog a helyzet.
2014. jún. 17. 21:03
 3/10 anonim ***** válasza:
Első véleménye nekem is logikusan hangzik, hidegen tömítetlenség van, amit a hőtágulás egyelőre még ellensúlyozni tud. De jól mondod, ez csak rosszabb lesz, és érdemesebb lenne még most felújítani a motort, mint később. Nem lesz olcsó, főleg ha fúrni kell plusz új dugattyúk, de ha megcsinálod sokáig használhatod még. De én nem vagyok hozzáértő, ez csak az én spekulációm :)
2014. jún. 17. 21:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
hidrotőke szokott még kopogni, olajjal pláne, csak nem tudom, hogy ez a motor hidrotőkés-e egyáltalán, ha nem hidrotőkés, akkor a szelephézag tud nagy lenni, annak utána kell állítani, hidrotőkéhez meg kapni tisztító adalékot, ha az nem segít, akkor szétszedés és tisztítás, ha döglöttek, akkor jöhet a csere...
2014. jún. 17. 21:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:

mármint:

*HIDEG olajjal pláne

2014. jún. 17. 21:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 A kérdező kommentje:
Igen, hidrotőkés a motor!
2014. jún. 17. 21:51
 7/10 anonim ***** válasza:
A motor hidrotőkéinél a tömítések mellett elmegy az olaj, közvetlenül az égéstérbe. Ha bemelegszik a motor, akkor a hőtágulás miatt javul a tömítés, kevesebb olaj szivárog el. Nincs nagy baj, járhatsz vele így is, de a hengerfejed felújításra szorul.
2014. jún. 17. 22:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:

Ja valszeg hidrotőke, ki kell szedni és jól kipucolni őket.

Azt még nézd meg, hogy amikor már épp elhalkult a kopogás, üresben alapjáratról felpörgetve a motort jön-e szokatlan darálós hang.

2014. jún. 18. 15:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 A kérdező kommentje:
Pörgetve nincs darálós hangja a motornak. Csak most már minden indításkor kopog... Eddig csak hidegindításkor volt észlelhető, de tegnap óta rendszeresen előjön a kopogás! Aztán persze jó pár perc múlva elmúlik! Menet közbe sem csattog.
2014. jún. 20. 16:37
 10/10 anonim ***** válasza:

persze, mert pörgetve nagyobb az olajnyomás mint alapjáraton...


hidrotőke tisztítót tölts bele

2014. jún. 22. 19:45
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!