Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Rövid lejtőn érdemes visszakap...

Rövid lejtőn érdemes visszakapcsolásokkal, motorfékkel lassítani egy új,2-3 éves autót, amennyire csak lehetséges?

Figyelt kérdés
Ha van egy 100 m-es enyhe lejtő, aminek aljában meg kell állni, akkor érdemes visszakapcsolni 4-esből 3-asba, majd 2-esbe, hogy kíméljem a fékeket meg a fogyasztást, vagy ez a kapcsolgatás túl megterhelő a motor számára, és rosszabbat teszek vele hosszú távon?

2014. aug. 9. 10:42
 1/5 anonim ***** válasza:

5 évente cserélek új autóra: ha a lejtő végén fékezni kell, minden esetben visszakapcsolgatok és motorféket használok, eddig semmi problémát nem tapasztaltam.

Sőt, vízszintes úton is visszakapcsolgatok, ha látom hogy a fénysorompó tilosat jelez.

2014. aug. 9. 10:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:
Szóval akkor nem baj, ha felpörög közepesen a motor egy 2-esbe való visszakapcsolásnál? Nem árt ez a kuplungnak?
2014. aug. 9. 12:18
 3/5 anonim ***** válasza:
Hát azért nem túl jó ez a visszakapcsolósdi, például mikor 50-nél visszateszed kettesbe, az biztos, hogy mindent csinál, csak jót nem az autónak. Én is szoktam hegyes vidéken motorfékezni, hiszen muszáj, de azért ha lehetséges, nálam a motorfék annyi, hogy az adott sebességben elveszem a gázt, lemegy a fordulat 1200-ig, aztán kuplung és fék, igy nem ölöm meg a váltót, ugyanis a váltóra is nagyon rossz hatással van a motorfék.
2014. aug. 9. 16:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:

Kérdező:


Nem baj, magad írod, hogy a motor csak a fele fordulatszámig pörög föl. A mai gépkocsik többet bírnak, mint a régiek. 30-40 éve elképzelhetetlen lett volna egy gyújtógyertyát tisztítás, hézagbeállítás és csere nélkül 110 ezer kilométer megtételéig használni.

A mai kuplungbetétek ugyanúgy, mint a fékbetétek, sokkal többet bírnak ki és a cseréjükre is sokkal később van szükség.

Nyilván a visszakacsolásnál ugyanúgy csúsztatni kell a kuplungot, mint az álló helyzetből való elindulásnál.

Egy biztos, a 100 méter hosszanti lejtőn ugyanúgy érdemes motorféket használ, mint a tartós lejtőn, ezzel kímélve a fékbetéteket fölmelegedéstől, ami csökkentheti a fékhatást.

2014. aug. 9. 16:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:
Nyilván 50-nél azért nem kapcsolok be 2-be. De ha nem akarok vánszorogni a lejtőn a kereszteződésig, hanem mondjuk legurulok az aljáig 30-cal, akkor ott berakom 3-asba, lelassul kicsit, majd 2-esbe, akkor jobban felpörög és jobban lelassul, aztán ha kell, akkor még egy kis fék is. Csak mert múltkor taxival mentem vhova, és az a sofőr sehol nem motorfékezett, mindenhol beletaposott a fékbe. Nekem 10 hónapja van jogsim amúgy, mindig próbálok gazdaságosan közlekedni. Sokaknál meg azt látom, hogy hosszabb ideje vezetnek, de tojnak rá, hogy kíméljék a kocsit vagy ne fogyjon annyi benyó
2014. aug. 9. 20:15

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!