Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Milyen motort vegyek (650-750...

Milyen motort vegyek (650-750 cm3 naked, sport tura)?

Figyelt kérdés
Hello. Most lett meg a jogsim. Kajak nem vagyok képben a motorokkal, bár már robogóval tolom vagy 7 éve. 650-750 cm3-ig keresk sport-tura vagy naked (inkább naked) motort. Milyent érdemes megvenni? Gondolok itt márka,km,kor,típus stb. Aki azzal jön hogy kezdjek inkább egy kisebb motorral az inkább ne is írjon mert lepontozom a bánatba :D

2014. aug. 10. 23:52
 1/5 anonim ***** válasza:

Ha nem akarsz lefutni a térképről , hanem csak a széléig motorozni ( tehát nem világkerülő túra, hanem csak hétvégi kiruccanások ) akkor vegyél Triumphot:


- Street Triple

- Speed Triple, ha van rá pénzed akkor az R változatot

2014. aug. 11. 10:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
Én egy 2004-es CBF 600-ast használok, tökéletesen meeg vagyok vele elégedve. Ha valamire kiváncsi vagy vele kapcsolatban, nyugodtan kérdezz. Szivesen segítek, ha tudok. De nagyon ajánlom.
2014. aug. 11. 12:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 A kérdező kommentje:
Ja ez a honda CBF tetszik nekem is. Mennyiért lehet ilyenből normálisat venni? Mit anak ezek a motorok?
2014. aug. 11. 21:38
 4/5 A kérdező kommentje:
Mit fogyasztanak?
2014. aug. 11. 21:39
 5/5 anonim ***** válasza:

3100€-ba került az enyém 35000km-vel, rengeteg extrával (12 voltos csatlakozó, lánckenö-rendszer, xenon, stroboszkóp, indexbe épített égök, felsö doboz, túraplexi, elsö sárvédöre gyönyörüen van festve airbrush technikával. Gyári állapotban 2000-2500€-ért szerintem kapható. Az elsö generációst 2004-töl 2007-ig gyártották, a fekete blokkról ismerhetö fel, ami a Honda CBR 600F-böl származik, módosított bütyköstengelyekkel, vastagabb hengerfejtömítéssel, más karbival (ez az elsö generációs karburátorral készült, nekem 2004-es van), elektronikával, és rövidebb váltóáttételezéssel. Erö van benne böven. 78 lóerös, 59NM a forhatónyomatéka, és menetkészen 217 kilót nyom. A súly-erö aránya még legrosszabb esetben is (teli tank, 80kg soför, 70kg utas) jobb, mint egy 1500kg-s, 350 lóerös autóé, jó esetben meg olyan 450-500lovaséhoz hasonlítható. A motor eléggé nyomatékra hangolt, 2000-es fordulattól használható, 3000-3500-nál igazán dinamikusan mozog, felette meg nagyon tol, egész 12500-ig. Szépen, egyenletesen. 6-7000 között az utas lábtartói eléggé berezonálnak, de nem zavaró. A végsebesség túraplexivel, kofferrel, 80kg saját tömeggel 217km/h volt. A 190 az, amit még lazán el tud érni bármilyen körülmények között. A váltó nagyon jó, jól vannak elosztva a sebességek, és 10 éves kora ellenére precízen, finoman vált. A fogyasztása 6-7 liter között mozog, ha nem figyelsz rá. 7 fölé nem sikerült feltornáznom, 6 alá viszont már igen. Az 5 nyugodtabb vezetési stílussal elérhetö, ha nagyon görcsösen a fogyasztásra figyelsz, akkor élvezhetetlen üzemmódban talán meglehet a 4,5. Egyébként az elsö generációson nincs benzinszintmérö, napi kilométerszámláló viszont igen. A tartály 18 literes, a rezerva 3liternél villan ki. Teli tankkal kb 250-300(ennyi a rekordom)km tehetö meg, mielött a ronda sárga benzinkút-embléma felvillan, ami után még van kb 50km-d, hogy keress egy benzinkutat. A müszerfal egyébként nekem tetszik, analóg sebesség és fordulatszámmérö kapott rajta helyet, egy hütöfolyadék-hömérsékletmutató, egy ABS müködését jelzö valami, mert ugye ABS-szel is rendelhetö, + van rajta egy óra, és két, napi kilométer-számláló.


A fékek egyébként igazán jól fognak, eléggé harapósak, de finoman adagolhatók. Lehetséges lábtartóig döntögetni, a futómüve nagyon jó! A hátsó rugóstag 7 fokozatban állítható. A túraplexi nagyon jó, én viszont a gyárival használom, aminek szintén jó a szélvédelme. Az üléspozíció jó, az ülésmagasság 3 fokozatban állítható, továbbá a kormány közelsége is. Napi 500-600km kényelmesen lemotorozható vele, akár két személlyel is, nem zavarja a többletsúly. Viszont nem egy túraenduró, hátfàjósoknak nem a legjobb, mivel picit elöredölös az üléspozíció, hogy az elsö futómüvet terheld kanyarokban, ami egy enduróhoz képest fáraszztó tud lenni.


összességében a motor a túrától kezdve az ingázáson meresztül a pályázásig szinte mindenre jó, nyugodt szívvel merem ajánlani. A hangja is megfelelö, de kinek hogy. Picit morgós az alapjárat, 6000-ig csendes, felette felvillanyozóan szól :) 8-tól sportmotorosan visít (na jó, azért nem egy R6, de szerintem szépen szól).


A második generációst 2008-tól gyártották. Amiben más: Ezüst blokk az új CBR 600RR-böl szintén nyomatékra hangolva, ugyanolyan paraméterekkel, csak ez befecskendezös. Más még az oldalsó idom, a tank 1 literrel nagyobb, az irányjelzök itt már ezüst színüek, és van benzinszintmérö. Ezek valamivel drágábbak, én viszont meg vagyok elégedve az elsö generációssal. Egyáltalán nem érzödik rajta az idö vasfoga, van olyan jó, mint mondjuk egy 5-8 évvel fiatalabb Yamaha XJ6 (ami szintén nem semmi gép, nézd meg azt is, hátha bejön). Remélem, tudtam segíteni, üdv!

2014. aug. 12. 01:42
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!