Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Automata váltó "P" helyzetben...

Automata váltó "P" helyzetben szabad "bömböltetni" a motort?

Figyelt kérdés

Csak mert egy ismerősöm kétszer egymás után is úgy bömböltette az autóját, hogy nem az "N" állásba tette.

Szabad "P' állásban ilyet csinálni? Vagy ez kárt tesz az autónak?



2014. szept. 2. 14:22
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
37%
Én szerintem a P és az N is ugyan az csak a P helyzetben fogja a fék az autót hogy ne guruljon el.
2014. szept. 2. 14:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
91%
P helyzetben maga a váltó fogja a kocsit. Nem lesz tőle baja.
2014. szept. 2. 14:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
0%
Hát akkor a váltó fogja. Akkor olyan mintha benyomott kuplungal nyomnád neki. Igaz? És az lehet hogy nem olyan jó neki mert akkor esetleg jobban kopik a kuplungja.
2014. szept. 2. 15:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
90%
Automata váltóban nincs kuplung, egy hidraulikus tengelykapcsoló (autószerelőknek csak citrom) van benne, ami nem kopik.
2014. szept. 2. 15:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
Az enyémet P-ben nem is tudod 3000 rpm fölé pörgetni.
2014. szept. 2. 16:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 A kérdező kommentje:
h hogy? ezekszerint ez valami jel arra h nem szabad abban a helyzetben bömböltetni?
2014. szept. 2. 16:25
 7/12 anonim ***** válasza:
Padlózhatod is P-ben semmi baja nem lesz. Ugyanolyan mintha egy manuálváltós ürsben lenne. Sok modernebb autó nem engedi ezt a bömböltetést, és ugyanúgy N-ben sem engedi 2-3000res fordulat fölé a motort.
2014. szept. 2. 16:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
És abban mi a jó hogy még N be sen engedi némelyik 2-3 ezer fölé pörgetni? Tán nem tesz jót egy autónak ha üresben le van padlózva. Vagy melyik autókról van akkor szó benzines vagy dízel?
2014. szept. 2. 19:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
Én több automata dizelben láttam hogy 2500-nál leszabályoz. De ez inkább a motor védelme miatt van, nem a váltó miatt.
2014. szept. 2. 22:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:

a P az rögzített helyzetet jelent, a motor "bőgethető", nem működik a hidraulikus pumpa.


az N állás a szerelőhelyzet, ebben lehet különböző javításokat, méréseket végezni, és vontatni.


ha hideg a motor, akkor minden állásban 3000 nél leszabályoz, csak üzemmelegen engedi csutkára...


a P állásos bőgetés nem árt a motornak/váltónak, csak semmi értelme...

2014. szept. 3. 10:00
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!