Kik szoktak jobban versengeni a másikkal? A TDI-sek (német autósok) vagy a benzin civic, calibra és társai?
Tehát melyik fél erőlteti jobban ezt az egész vita dolgot?
Nem egyéni példákra vagyok kíváncsi nyilván mindkettőben van ilyen is olyan is hanem a nagy átlagra.
Nemrég volt begördült a lámpához egy iszonyat szép E36 bömbölő, szépen muzsikált a motor, de alapjáraton pötyörgött csak.
mellé állt a helyi menő a civikkel, és a 100 pár lóerejét elkezdte túráztatni.
A bömbölős lehúzta az ablakot és átszólt, hogy ez mi?
Ekkor rálépett a gázra és valami olyan felhördülő öblös motorhang hagyta el a bömbölő kipufogóját, hogy a civikes, azt sem tudta hova bújjon szégyenében.
Majd jött a zöld, és a bömi kapott egy dundizást, mit mondjak, a civik a visszapillantóból látszódott csak.
Többet majd ez sem szórakozik.
E36 átépítve, 4000 literes, turbós erőforrással.
Azt a hangot egy életre megjegyzi a kis bójréször!
A Calibrák 20-25 éves gépek.... Eltűntek. A következő a kettegolf lesz ami eltűnik. Eggyes sincs már szinte egy sem.
A VAG konszernből a fócvágenesek a kimondott boyracerek.
calibrát már sztem évek óta nem láttam boyracer kivitelben, talán jobb is... civic-ből is csak "hitvány 1.4-es, 1.5-ösöket, boilertuning editionben.
Mifelénk a vw-sek vannak oda nagyon, azt hiszik h bentley-ben vagy bugatti veyronban ülnek, persze mind dízel... Szerintem mostanában a kiseeb-nagyobb mértékben felhúzott 1.9 TDI, vagy csak simán chip tuningos Pd-sek a "menők", biztos a csöves helyzet miatt. Én kevésbé kedvelem, elismerem hogy nagyon jó motor pl. az 1.9 TDI, de azzal az ocsmány 4 hengeres traktorhanggal nem tudnék megbarátkozni, pláne ha nem csak egy szimpla közlekedési ezközként ekintek az autóra...
Egyébként a korommal se lenne baj, mert szakszerű tuningnál azt is lehet minimalizálni a teljesítménynövekedéshez mérve..., de mivel hogy mind csak füstokádó "szarokat" látok, az arra utal hogy kevés az igényes átépítés, vagy csak ennyire menőnek hiszik még minig ezt a smoke & charm faxságot...
Calibra már kihalt szinte teljesen, Civicből is csak elvétve látni párat, de azok is el vannak csúfítva a szar hótoló lökhárítókkal, meg a vasalódeszkákkal. Ami most nagyon megy az a dízel buzulás, ami érthető is. 10-ből 8 kölyök konszern autót vesz, amint teheti. Ezek közül is a VW ami jobban jellemző. A turbó dízel keveset eszik, könnyen tuningolható és van bőven alkatrész.
Válság van (vagy már csak volt?), a fiataloknak számít a fogyasztás és ma már elfogadottabb a dízel is.
Régebben inkább e30, calibra, meg a gti golf volt a császár, de ilyen benzinárak mellett, ha nyomja a gázt az ember elég költséges egy ilyen sportos benzines fenntartása, ezért választják sokan a dízelt.
A tuning dízelről: Azt még megértem hogy kormol valamennyire, de amikor direkt arra mennek rá,hogy minél jobban füstöljön az szánalmas. Jó ez a dízel tuningolás, de nem értem hogy a füstölés miért lett ilyen rohadt menő.
Calibra, Civic és társai ugye nagy rajongói körrel rendelkező autók, és viszonylag ritkák is. Igy már ha két Calibra találkozik, már örömből is versenyeznek.
De a TDI már nagyon tág fogalom, magába foglalja a 100-as Audiktól egészen a legújabb TDI-ig.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!