Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mintha meg akarna állni az...

Mintha meg akarna állni az önindító?

Figyelt kérdés

Olyan problémám van hogy amikor már melegen be akarom indítani az autót olyan mintha nem akarna forogni az önindító nagy nehéz 2-3 fordul és utána beindul. Ez volt máig ma hidegen is így indult illetve mikor megint be akartam indítani nagy nyűgösen fordult vagy 4-5 és beindult aztán mentem kb 10 km emelt fordulaton (hátha gyengül az aku és, h töltsem) és 30 perc állás után pöcre indult. Hidegen ezelőttig is egyből indult. Azon is gondolkodtam hogy esetleg a gyújtáskapcsolóval lehet vmi mert néhányszor előfordult olyan a leállításnál, mintha nem akarna leállni, mintha újra beindulna és leállna. Az akkumulátor kb egy éves és az önindító is kb egy éve lett felújítva. (rámérnék az akura csak nem találom a multiméterem...)

Egyébként egy hobbi 4T Wartburgról van szó.



2014. nov. 17. 19:07
1 2 3
 1/24 Dörmögő ***** válasza:
100%
Vagy az önindító kopott, akkor csinál olyat hogy melegen nehezen tekeri, vagy az aksi haldoklik. Ez abban nyilvánul meg hogy amíg hideg a motor addig a kisebb kompresszió miatt könnyen tekeri a motort, de a meleg motort már nehezebb megtekerni.
2014. nov. 17. 19:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/24 A kérdező kommentje:

Köszönöm. Akkor ennyit ér a magyar jász aku meg az elvileg szakértő által felújított önindító?


És akkor a gyújtáskapcsolónak vagy a gyújtáskapcsoló betétnek nem sok köze lehet a problémához?

2014. nov. 17. 20:49
 3/24 anonim ***** válasza:
Mi vittünk már vissza egy hónap alatt kétszer ugyanazt az önindítót gariba, olyan fainul felújították. Az akksira rá lehet mérni, ha az jó, akkor az önindító lesz a ludas.
2014. nov. 17. 20:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/24 anonim ***** válasza:

Amikor nehezen indítózik, a töltésjelző nagyon elhalványul? Vagy az indítózásnál megszokott fénnyel világít? Esetleg egyáltalán nem halványul el?


A nehezen forog mit jelent? Folyamatosan, de lassan, vagy darabosan is, meg-megállva?


Ha a gyújtáskapcsoló lenne a rossz, akkor a bendix sem húzna be. Ha tud tekerni, de csak gyengén, akkor a gyújtáskapcsoló jó, mert az csak a bendix mágnesét kapcsolja, és az pedig a motort.

2014. nov. 17. 22:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/24 A kérdező kommentje:

inkább darabosan forog

A töltés jelzőt nem is figyeltem; legutoljára mikor vagy 4-5 fordulás után indult be az indítózás közbe össze vissza égett a víz és benzinszint jelző (mind2 egy ledsor) tehát pl bevillant h tele van a tank és közben most alig van benne benzin

2014. nov. 17. 22:41
 6/24 anonim ***** válasza:

Ez nagyon valószínű, hogy áramellátási probléma, viszont több oka lehet:

Legelőször a töltésjelzőt figyeld meg, amit fentebb írtam.


Aztán az akku sarukat vedd le, és tisztítsd meg az érintkező felületeket (akkun is, sarun is) nagyon finom csiszoló vászonnal/vízpapírral. Szereld vissza, majd próba. Közben ellenőrizd a saruba menő vastag vezetékeket is, és a + sarura csatlakoztatott vékonyabb piros vezetéket is.


Mérd meg az akku feszültséget üresen is, és indítózás közben is.


A többit majd próba után írom, ha utána sem lenne jó.


Várom a fejleményeket.

Üdv: egy márkatárs

2014. nov. 17. 22:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/24 A kérdező kommentje:
Köszönöm, sajnos leghamarabb már csak szerdán de lehet hogy inkább csak hétvégén fogok bíbelődni, vele remélem igaz és nincsen komolyabb probléma.
2014. nov. 18. 00:02
 8/24 Wadmalac ***** válasza:

Járó motornál rá kellene mérni az akkusarukon a feszültségre, szerintem haldoklik a generátorod vagy annak a feszültségszabályozója, kevés a töltés és alacsonyan tartja az akkut.

De ha az akku van "megfáradva", az is viselkedhet hasonlóan.

2014. nov. 18. 12:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/24 A kérdező kommentje:
Megmértem az akut ami csak 12,19 v-os volt a generátor pedig csak 11,98V-al töltötte alapjáraton. Hidegen indult egyből viszont a töltésjelző kb 2-3mp múlva aludt csak ki.
2014. nov. 19. 09:51
 10/24 Wadmalac ***** válasza:

"a generátor pedig csak 11,98V-al töltötte alapjáraton"

Na itt kellene kb. 14 V-ot látni.

Generátor tekercs, szénkefe vagy feszültség-szabályozó hiba.

Akkud nem kap rendes töltést.


Ellenőrizd a generátorról lejövő testkábel rögzítési pontját mindkét végén, ugyanígy az akkuról lejövő testkábelt is, lehet, hogy csak az van elrozsdálva és ha jó lesz a kontakt, megjavul.

2014. nov. 19. 10:02
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!