Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Autókereskedésben vettem...

Autókereskedésben vettem autót még nyáron,1 év a garancia?

Figyelt kérdés
Olvasgatom a szerződést, de nem tudok rájönni egyértelműen, hogy ebben az esetben is ingyen javítanak-e? Akkor megvettük a kocsit, de az ülésfűtést nem próbáltuk ki, hogy működik-e, most, hogy itt a hideg jól jönne, de nem működik, viszont nem akarok fölös kilométereket futni, hogy aztán visszaküldjenek vele, mert erre nem terjed ki a dolog. Tehát kérdésem az, hogy ha 1 év jótállás van a kocsira, akkor az csak ilyen motorhibákra vonatkozik, vagy bármire? Egy zárcsere már volt benne, akkor se mentem vele vissza, bár így visszagondolva jobb lett volna... :D

2014. dec. 8. 12:41
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
Új autóról van szó? Egyébként a garancia minden gyári hibára vonatkozik, s semmi használat közbeni meghibásodásra. Ha az ülésfűtés azért nem működik, mert valamit nem jól szereltek be, azt javítaniuk kell.
2014. dec. 8. 12:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 Koplárovics Béci ***** válasza:
45%
Szerintem nehéz lesz/lenne bizonyítani, hogy a vásárláskor már fennállt az ülésfűtés hibája. Nem arra kell jótállást vállalniuk, hogy nem fog tönkremenni valami, hanem a később előjövő, de a vásárláskor már fennálló hibákra.
2014. dec. 8. 12:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
Ugye a kérdés nem komoly?
2014. dec. 8. 12:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
Semmi jótálás nincs rá. Főleg nem ilyen bagatel hibákra.
2014. dec. 8. 15:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:

Egy érdekes cikk a témában:

[link]

2014. dec. 8. 17:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
0%
én is vettem egy autót...kifogyott belőle az ablakmosós folyadék!!holnap viszem vissza emiatt,meg természetesen be is perelem őket!!!!
2014. dec. 8. 17:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:

„9mm nevű felhasználó válasza:

Semmi jótálás nincs rá. Főleg nem ilyen bagatel hibákra.”


Ha veszel egy televíziót, s egy apró kis alkatrész megadja magát, a tévé nem működik. Tök mindegy, hogy az LCD halt meg, egy érintkező, vagy a csavarok potyognak belőle. A vevő egy működőképes készüléket vásárolt.


Autóval ugyanez. Nem csak a motorra szól a garancia, hanem a biztonsági öv csatjára is. Ha gyári okra vezethető vissza, az garanciális javítás az első évben.


Az új autó vásárlásánál nem kell megnéznie és kipróbálnia semmit sem a vevőnek. Ha az egy év jótállás utolsó napján jelenti be a hibát, az jogi szempontból ugyanaz, mintha az első napon tenné.

2014. dec. 8. 20:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
48%
Nem új autóról beszélünk okoska.
2014. dec. 8. 20:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:

"Tehát kérdésem az, hogy ha 1 év jótállás van a kocsira, akkor "


A megjegyzésem egyébként a te válaszodra vonatkozik elsősorban. A jótállás, szavatosság a megvásárolt termék egészére érvényes.



Tudta-e ön, hogy minden kereskedőtől vásárolt új autóra egy év jótállás, illetve két év szavatosság jár és a használt autókra is jár egy-két év szavatosság? Dehogy tudta, pedig így van, mert ez a törvény. Egyben ez az autópiac egyik legnagyobb titka. Új autó esetén a vásárlás utáni második év elejétől a vevőé a bizonyítás kényszere, vagyis neki kell bebizonyítania, hogy rejtett hibás autót kapott (ez a jótállás és a szavatosság közti egyik különbség). Ha magánszemély az eladó, egy év szavatosság jár az autóra, és ha valami gubanc van a kocsival, az első pillanattól a vevőnek kell bizonyítania, hogy az már megvolt a vásárlás előtt is, de elhallgatták előle.

2014. dec. 8. 20:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:

A garancia egy lehetőség, amit egyes kereskedők vállalhatnak.

A jótállás már kötelező, ami azt jelenti, hogy az eladó szavatolja, hogy az autó minden hibájáról tájékoztatott annak átadása előtt. Ha elhallgatta, hogy rossz az ülésfűtés és bizonyítható, hogy már az eladás pillanatában is rossz volt és ennek tudatában adta ez az autót, akkor kötelezhető arra, hogy javíttassa a hibát, vagy kompenzációképpen visszaadja a javítás árát. Ennek a lényege, hogy védje a vásárlót az átverésektől.

2014. dec. 8. 20:53
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!